Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Vervolging van christenen in voornamelijk moslim landen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144221)

Argusx43 28 september 2010 19:23

Vervolging van christenen in voornamelijk moslim landen.

http://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ontmoet/

Vergelijk dat eens met hoe moslims hier in de watten worden gelegd.

Albrecht 28 september 2010 19:25

Het loopt erg uit de hand daar. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan het Ottomaanse Rijk, toen konden Christenen en Moslims vredig samenleven.

Argusx43 28 september 2010 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5005396)
Het loopt erg uit de hand daar. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan het Ottomaanse Rijk, toen konden Christenen en Moslims vredig samenleven.

War ik zo erg vind is dat moslims hier zo hoog van de toren blazen over onverdraagzaamheid en zie ginder eens wat ze doen met iemand die alleen maar even verandert van godsdienst.

Albrecht 28 september 2010 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5005432)
War ik zo erg vind is dat moslims hier zo hoog van de toren blazen over onverdraagzaamheid en zie ginder eens wat ze doen met iemand die alleen maar even verandert van godsdienst.

Je kunt hen niet vergelijken. Er zijn vele sekten binnen de Islam. Feitelijk zou taliban zelfs als een aparte sekte binnen de Islam gerekend kunnen worden.

Argusx43 28 september 2010 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5005435)
Je kunt hen niet vergelijken. Er zijn vele sekten binnen de Islam. Feitelijk zou taliban zelfs als een aparte sekte binnen de Islam gerekend kunnen worden.

Hmmmm... ik zie dat onverdraagzaamheid tegenover ander godsdiensten toch algemeen is in de islamwereld. Wel minder waar ze in de minderheid zijn. En vooral duidelijk tegenover mensen die durven veranderen van godsdienst.

Albrecht 28 september 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5005444)
Hmmmm... ik zie dat onverdraagzaamheid tegenover ander godsdiensten toch algemeen is in de islamwereld. Wel minder waar ze in de minderheid zijn. En vooral duidelijk tegenover mensen die durven veranderen van godsdienst.

De politieke instabiliteit is de oorzaak van die radicalisering.

Argusx43 28 september 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5005491)
De politieke instabiliteit is de oorzaak van die radicalisering.

Die radicalisering is er al vanaf de zevende eeuw en heeft het hele midden-oosten en noord-afrika overspoelt gewoon door het mes op de keel te zetten van volken.

Albrecht 28 september 2010 20:33

Een idee dat ik eerder bij Katholieken zou verwachten. :)

Raven 28 september 2010 20:39

het staat deze christenen vrij te bekeren tot de islam

Amon_Re 28 september 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 5005542)
het staat deze christenen vrij te bekeren tot de islam

Maar het staat moslims niet vrij om te bekeren

Raven 28 september 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5005602)

nope... moet dat dan?

Amon_Re 28 september 2010 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 5005629)
nope... moet dat dan?

Een vraagje, als een moslim paar een kind krijgt, vanaf wanneer wordt dit kind beschouwd als een moslim?

suqar_7loe 28 september 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5005602)

Waarom kan dat niet?

Als ik vanaf morgen als een atheïstische vrouw door het leven wil gaan, dan is dat mijn probleem en heeft niemand zich daar mee te moeien. Ieder is binnen de islam verantwoordelijk voor zn eigen daden..

suqar_7loe 28 september 2010 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5005665)
Een vraagje, als een moslim paar een kind krijgt, vanaf wanneer wordt dit kind beschouwd als een moslim?

Waarom stel jij die vraag aan een vlaamsblokker die zich al jaren voordoet als een moslim?

Amon_Re 28 september 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5005668)
Waarom kan dat niet?

Als ik vanaf morgen als een atheïstische vrouw door het leven wil gaan, dan is dat mijn probleem en heeft niemand zich daar mee te moeien. Ieder is binnen de islam verantwoordelijk voor zn eigen daden..

Hey, van mij mag je gerust bekeren hoor, en zeker in België is dat geen probleem, maar landen waar de sharia de wet is?

Amon_Re 28 september 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5005673)
Waarom stel jij die vraag aan een vlaamsblokker die zich al jaren voordoet als een moslim?

Ik heb geen idee wie Raven is behalve dat ie vaak trolt, maar zoals je ziet zal er altijd wel iemand antwoorden ze ;)

filosoof 28 september 2010 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5005392)
http://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ontmoet/

Vergelijk dat eens met hoe moslims hier in de watten worden gelegd.

Karma...

filosoof 28 september 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5005501)
Die radicalisering is er al vanaf de zevende eeuw en heeft het hele midden-oosten en noord-afrika overspoelt gewoon door het mes op de keel te zetten van volken.

En hoeveel landen werden door het christendom overspoeld en uitgebuit?
(hoeveel gewongen 'bekeringen')

Sunny 28 september 2010 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5005700)
Hey, van mij mag je gerust bekeren hoor, en zeker in België is dat geen probleem, maar landen waar de sharia de wet is?

Daar geldt de doodsstraf op afvalligheid.

porpo 28 september 2010 21:58

In Egypte leveren ze de tot de islam bekeerde christenen terug bij de kerk om die op te sluiten en mishandelen, en u gaat hier beweren dat er een vervolging is?

Missionarissen hebben een politieke agenda en iedere gemeenschap heeft het recht om zijn eigen cultuurhistorische identiteit te behouden en behoeden.

Het zijn de islamiSten en links-democraten die echt worden vervolgd in de islamwereld, dus hou maar op met die onzin. Je scoort niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be