Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bub Schriftvervalsing (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14424)

gm 956950 23 mei 2004 10:58

Beste Pieter de Coninck en Jan Breydel,

spijts je felle kritiek op BUB moet ik je toch melden dat de basisgedachte
van hun beschuldiging volkomen juist is.
Ik kan uit je naam uitmaken dat je stelling enkele eeuwen te laat komt
en dat een splitsing van Belgie geen enkel Vlaams voordeel kan opleveren op lange en middenlange termijn.
Nu al met al onze deelregeringen is het een warboel van gewelste en
geven we europa een zeer slecht signaal .
Het is juist in het kader van Europa dat Belgie zijn snaren gelijk moet
stemmen om iets meer te betekenen dan de snelweg tussen Nederland
en Frankrijk die we nu zijn.
Het is dan ook niet redelijk als de ondertoon van uw betoog naar separatisme verwijst om sterk achterhaalde Vlaamse stellingen terug
aan te halen.
Minder verdeeldheid,meer Begie dat moet kunnen.

GIL MARIEN

Jan van den Berghe 23 mei 2004 10:59

Ongetwijfeld alweer een nepprofiel van een Blubber... De titel klopt ook op geen enkele manier met de inhoud van dit bericht.

Vlaanderen Boven 23 mei 2004 11:17

ROFL en dan zo'n onderschrift 'ik kom uit de liberale familie' net alsof er enige diversiteit is binnen het belgicisme...

Man, kan het nog duidelijker?

Hans1 23 mei 2004 11:41

Och ja, 't zal weer een B.U.B.-complot zijn. We kennen dat liedje. Tot jullie op een mooie dag tot de vaststelling komen dat jullie een kleine minderheid zijn in België. 't Zal hard zijn voor onze flaminganten. Maar ja, jullie hadden het kunnen weten.

Jonas Elossov 23 mei 2004 12:07

Ik hoopp toch dat die dag eenmaal komt dat dat stomme flamingantisme eindelijk de wereld uit is, en dat men zich kan cioncetreren op belangrijkere dingen... Zoals huisvesting, economie en gezondheid...

Overigens ben ik niet zo van het liberale type, en toch gezworen anti-flamingant...

Jan van den Berghe 23 mei 2004 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Och ja, 't zal weer een B.U.B.-complot zijn. We kennen dat liedje. Tot jullie op een mooie dag tot de vaststelling komen dat jullie een kleine minderheid zijn in België. 't Zal hard zijn voor onze flaminganten. Maar ja, jullie hadden het kunnen weten.

:lol:

Hans I de Grote spreekt weer tot zichzelf... En dan te zeggen dat de Blubbers zoveel moeite doen om die "kleine minderheid" te bestrijden, zelfs door hen een proces aan te doen. Een "kleine minderheid" nergeer je toch gewoon...

Jan van den Berghe 23 mei 2004 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
ROFL en dan zo'n onderschrift 'ik kom uit de liberale familie' net alsof er enige diversiteit is binnen het belgicisme...

Eens te meer hebben ze zich verraden...

The Paulus Experience 23 mei 2004 12:10

Dit is waarschijnlijk een grappenmaker, zoniet.. :?

Jan van den Berghe 23 mei 2004 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Dit is waarschijnlijk een grappenmaker, zoniet.. :?

Kan natuurlijk ook. Diezelfde grappenmaker die toch zoveel spijt heeft over die e-mail.... :lol:

Seba 23 mei 2004 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik hoopp toch dat die dag eenmaal komt dat dat stomme flamingantisme eindelijk de wereld uit is, en dat men zich kan cioncetreren op belangrijkere dingen... Zoals huisvesting, economie en gezondheid...

een tip voor Jonas Elossov die weeral bewijst nog veel melk te moeten drinken: misschien heeft "flamigantisme" daar wel iets mee te maken?

Hans1 23 mei 2004 12:16

Ja, zolang die kleine minderheid de Belgische politiek verziekt, zullen we ze bestrijden. Maar gelet op de middelen die die kleine minderheid gebruikt (schriftvervalsing en racisme) zal ze het niet lang meer uithouden. :wink:

stab 23 mei 2004 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm 956950
Ik kan uit je naam uitmaken dat je stelling enkele eeuwen te laat komt
en dat een splitsing van Belgie geen enkel Vlaams voordeel kan opleveren op lange en middenlange termijn.
GIL MARIEN

Geen enkel Vlaams voordeel? En die tien miljard euro dan die we niet meer moeten afdragen?

Hans1 23 mei 2004 12:21

Wat is uw bron voor die 10 miljard euro? Het zwarte boekje van het Vlaams Blok? :wink:

stab 23 mei 2004 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat is uw bron voor die 10 miljard euro? Het zwarte boekje van het Vlaams Blok? :wink:

In een andere draad is daar al omstandig op geantwoord; studies van kul en kbc (en trouwens in het verleden ook in onze eigen vlaamse raad). Het grapje werd toen nog gemaakt dat bub een proces wegens racisme zou inspannen tegen kbc en kul. :lol: Er werd uitgekomen op een bedrag van 382 miljard BEF dus ongeveer 10 miljard euro. Soit, waarom denkt u dat ALLE franstaligen tegen een regionalisering van de sociale zekerheid zijn? Omdat zij geld aan ONS afdragen? En zeg nu niet dat zij in de toekomst onze pensioenen gaan betalen... met 20 % werklozen.

gm 956950 23 mei 2004 18:51

Beste Jan(van den berghe)

Is het bij jullie de gewoonte een mening anders dan de uwe,met
blubber en andere pubertaal te vereenzelvigen.
Mag ik u melden dat ik geen aansluiting heb bij BUB en nog minder een lidkaart.
Het blijkt echter uit Uw frustratie dat de gegronde opmerking van BUB
naar het NVA toe wel eens roet zou kunnen strooien in het gezamelijk
Vlaams front.
Probeer U te documenteren en je zal BUB nog gelijk geven.

GIL MARIEN

imponderabilia 23 mei 2004 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Overigens ben ik niet zo van het liberale type, en toch gezworen anti-flamingant...

Net om heel het sociale beeld in Belgie te verbeteren willen wij meer bevoegdheden voor Vlaanderen, dit zijn onderwerpen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zonder meer bevoegdheden voor de gewesten blijft het communautair gehakketak in materies zoals huisvesting,economie,gezondheid voortduren dit is niet goed voor de Vlamingen, maar beste B.U.B.'ers dat is ook niet goed voor de Walen! Wat daar dan zo discriminerend aan is mag een iemand mij wel eens komen vertellen.

imponderabilia 23 mei 2004 19:30

Citaat:

Beste Jan(van den berghe)

Is het bij jullie de gewoonte een mening anders dan de uwe,met
blubber en andere pubertaal te vereenzelvigen.
Mag ik u melden dat ik geen aansluiting heb bij BUB en nog minder een lidkaart.
Het blijkt echter uit Uw frustratie dat de gegronde opmerking van BUB
naar het NVA toe wel eens roet zou kunnen strooien in het gezamelijk
Vlaams front.
Probeer U te documenteren en je zal BUB nog gelijk geven.

GIL MARIEN

Dat roet in het eten gooien in het Vlaams kartel proberen er al genoeg, daar hebben we de B.U.B. niet voor nodig, het is echter de schrik voor een verkiezingsoverwinning van dit kartel dat velen drijft tot een zekere "haat" en uit vrees het politiek plijt te verliezen gaat men maar (totaal ongegrond) de gerechterlijke toer op.

gm 956950 23 mei 2004 20:28

Het is door een totaal onnatuurlijke alliantie dat het NVA voor de
eerste keer in zijn bestaan en dankzij de cd&v zijn neus eventjes
aan het venster mag zetten.
Zonder dat zou men bijlange de 5% kiesdrempel niet halen,zoals bij de vorige verkiezingen trouwens
Ik denk dat de negatieve publiciteit die NVA de laatste dagen krijgt(zie BUB) de cd&v top niet gelukkig maakt.
Gezien de gegrondheid van de BUB aanklacht zou er in de toekomst wel eens een serieus haar in de boter kunnen zitten

GIL Marien

imponderabilia 23 mei 2004 20:49

Citaat:

Het is door een totaal onnatuurlijke alliantie dat het NVA voor de
eerste keer in zijn bestaan en dankzij de cd&v zijn neus eventjes
aan het venster mag zetten.
Zonder dat zou men bijlange de 5% kiesdrempel niet halen,zoals bij de vorige verkiezingen trouwens
Ik denk dat de negatieve publiciteit die NVA de laatste dagen krijgt(zie BUB) de cd&v top niet gelukkig maakt.
Gezien de gegrondheid van de BUB aanklacht zou er in de toekomst wel eens een serieus haar in de boter kunnen zitten
GIL Marien

Geeneen B.U.B.'er heeft kunnen aantonen op welk gebied NV-A de discriminatiewet overtreedt. Ik veronderstel dat U dat dan wel kan. Graag had ik enkele voorbeelden gezien.
Denk eraan wanneer ik zeg dat er geld van Wallonie naar Vlaanderen gaat zonder enige morele/wettelijke grond dan zijn dat feiten (cijfers van kbc-bank e.a. onafhankelijke bronnen), deze zaken zijn niet voor interpretatie vatbaar en dus niet bruikbaar voor een klacht op basis van de antidiscriminatiewet. Dan vraag ik ook wanneer deze klacht wordt ingediend, als dit al gebeurd is dan is dat zeer stil verlopen en zie ik het haar in de boter niet!

Patriot! 23 mei 2004 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Eens te meer hebben ze zich verraden...

Zeg slimmerik, meneer Mariën zet zelfs zijn naam onder zijn postings, en nog denkt ge dat het een nepaccount is?
Als U meneer Mariën niet kent, dan kent U niets van politiek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be