![]() |
Atheïsten & agnosten weten meer van religie dan gelovigen!
Ja ja, zie maar:
http://www.youtube.com/watch?v=bWu9R...layer_embedded |
Gepost: Gisteren, 23:16
En nog steeds geen reactie... de relevantie en geloofwaardigheid van uw post is direct bekend? |
Citaat:
|
Citaat:
De zoveelste egoboost voor jullie, of gaan jullie je medemens iets bijbrengen? En dan nog, er blijven altijd uitzonderingen. Ik schiet jou zonder twijfel onder tafel als het op religie aankomt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch ben ik er vrij hard van overtuigd, gezien meneer Amon (een demonennaam voor een atheist, wtf?) zich altijd gedwongen voelt om er in héél directe zin voor uit te komen. Meestal is de zee dan niet erg diep. |
Ik kan het probleem bij Katholieken uitleggen.
Het probleem ligt bij het feit dat Katholieken die nu geboren worden en zich niet tot iets anders bekeren, geen deftige scholing van hun religie meer krijgen op school of van hun ouders. Sterker zelfs, moderne pastoors geven vaak verkeerde informatie. Het dogma van transsubstantiatie (wijn en brood worden bloed en lichaam van Christus) bijvoorbeeld wordt door deze modernisten genegeerd, ze noemen het gewoon symbolisch. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bij de consecratie van de wijn en bloed verandert de substantie van wijn in het Heilig Bloed, en van brood in het Lichaam van Jezus. De verschijning ervan verandert niet, behalve bij enkele eucharistische mirakels doorheen de geschiedenis. |
Citaat:
Citaat:
Er zijn ook prachtige kunstwerken gemaakt door religieuze mensen, politiek is er niet echt op verbeterd, en er zijn ook voldoende religieuze wetenschappers die serieuze bijdragen hebben geleverd, ... Ik wil nergens ontkennen dat er geen bijdragen zijn geleverd, maar je moet wel toegeven dat er niet énkel dankzij atheïsme goede bijdragen zijn geleverd. |
Citaat:
|
In de VS ook. Ze weten daar hun eigen hoofdstad niet en sommigen weten zelfs niet wie hun president is.
|
Citaat:
Nuja, eigen schuld dikke bult, they saw something black and shiny and voted for it. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor een fles rode wijn? |
Citaat:
|
Citaat:
-Het effect van countrymuziek op zelfmoordratio's -Love and sex with robots (uni Maastricht, why am I not surprised?) -Hou u vast:-D:Rectal Foreign Bodies: Case Reports and a Comprehensive Review of the World's Literature Wetenschappers hebben teveel tijd. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be