Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kim heeft gelijk over kille Bart die koudweg separatisme wil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144257)

azert 30 september 2010 05:16

Kim heeft gelijk over kille Bart die koudweg separatisme wil

Kim Geybels stelt dat BDW haar onder zware druk gezet heeft om haar ontslag te aanvaarden.
VL gelooft natuurlijk niet dat de onschuldige teddybeer BDW zoiets zou aandurven.
In de Humo van 28 sept (3656) p. 146 staat echter een getuigenis van iemand die aanwezig was op een ontbijtsessie in Antwerpen.
BDW was spreker en zag dat er zo vroeg geen journalisten waren en dixit de schrijver van de lezersbrief: liet zich goed gaan met een separatistisch en racistisch betoog waarbij Filip Dewinter zou verbleken.
Uit verontwaardiging is die man vertrokken.
BDW en de businessclub had hun ware gezicht laten zien.

Men gelooft het niet maar BDW is een man die in de media de indruk geeft dat hij het eerlijk meent (en bijv. niet naar verrotting streeft); maar de werkelijkheid is anders.

E. Gidius 30 september 2010 05:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5007557)
Kim Geybels stelt dat BDW haar onder zware druk gezet heeft om haar ontslag te aanvaarden.
VL gelooft natuurlijk niet dat de onschuldige teddybeer BDW zoiets zou aandurven.
In de Humo van 28 sept (3656) p. 146 staat echter een getuigenis van iemand die aanwezig was op een ontbijtsessie in Antwerpen.
BDW was spreker en zag dat er zo vroeg geen journalisten waren en dixit de schrijver van de lezersbrief: liet zich goed gaan met een separatistisch en racistisch betoog waarbij Filip Dewinter zou verbleken.

Men gelooft het niet maar BDW is een man die in de media de indruk geeft dat hij het eerlijk meent (en bijv. niet naar verrotting streeft); maar de werkelijkheid is anders.

Weer zo'n flutverhaal van "horen vertellen"..., het is uw waarmerk hé Azertje. :-)

Leuk vind ik wel dat Kim Geybels zo stilaan de mascotte aan 't worden is van de Belgicisten alhier. Misschien moet de BUB haar aanwerven als boegbeeld, kunnen ze ook eens meer dan 10.000 stemmen halen.

SDG 30 september 2010 06:55

Citaat:

Yeah right.... Ik heb BDW een paar jaar geleden ooit eens bezig gezien in een achterkamertje van een café, op een voordracht georganiseeerd door het NSV over de Vlaamse onafhankelijkheid. Geen pers of media aanwezig en voor een publiek dat voor een groot deel uit radicale separatisten bestond, had hij hen heel gemakkelijk naar de mond kunnen praten door een romantisch verhaaltje op te hangen over een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring waarbij het voltallige parlement vervolgens de Vlaamse Leeuw zingt. Niets van dat alles.

Ik neem die zogenaamde getuigenissen van personen die met bepaalde rancunegevoelens zitten allemaal met de nodige korrels zout.

azert 30 september 2010 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5007561)
Weer zo'n flutverhaal van "horen vertellen"..., het is uw waarmerk hé Azertje. :-)

Leuk vind ik wel dat Kim Geybels zo stilaan de mascotte aan 't worden is van de Belgicisten alhier. Misschien moet de BUB haar aanwerven als boegbeeld, kunnen ze ook eens meer dan 10.000 stemmen halen.

Je kunt het nalezen in de humo van dinsdag.
en die man was niet beschaamd om zijn naam (die ik hier niet zal vermelden) te laten noteren.
Je gelooft die man dus niet die kritiek heeft op de (schijn)heilige BDW. Onderhandelen maar geen akkoord willen, is zijn leuze.

Leo 30 september 2010 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5007583)
en die man was niet beschaamd om zijn naam (die ik hier niet zal vermelden) te laten noteren.
Je gelooft die man dus niet die kritiek heeft op de (schijn)heilige BDW. Onderhandelen maar geen akkoord willen, is zijn leuze.

Naar mijn gevoel wil hij alleen maar een waterdicht akkoord, en die waterdichtheid krijgt hij niet. In die omstandigheden rest er noch slechts een boedelscheiding als uitweg.

azert 30 september 2010 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leo (Bericht 5007585)
Naar mijn gevoel wil hij alleen maar een waterdicht akkoord, en die waterdichtheid krijgt hij niet. In die omstandigheden rest er noch slechts een boedelscheiding als uitweg.

onmogelijk want dan is VL BRUX kwijt.

Anna List 30 september 2010 08:12

Citaat:

Kim heeft gelijk over kille Bart die koudweg separatisme wil

laat ons hopen dat ze deze keer gelijk heeft.

backfire 30 september 2010 08:26

Citaat:

Ik denk dat de heer in kwestie een fantast is. Niet alleen strookt zijn verhaal absoluut niet met de persoon van BDW, hij geeft lekker gemakkelijk geen details over wat BDW zei. Volgens zijn interpretatie was het racistische praat, maar als hij de praat van BDW op dezelfde manier interpreteert als jij en andere Systems, dan is het duidelijk in welke categorie dit heerschap zich bevindt.

Trouwens, ik zou er pas een probleem mee hebben moest BDW off the record géén seperatistisch betoog houden.

patrickve 30 september 2010 08:28

Citaat:

Euh, ik zou denken dat de populariteit van BDW net is dat we nu EINDELIJK eens iemand hebben die "naar verrotting streven" als een mogelijke optie openhoudt ! Ik denk niet dat hij TEN ALLE PRIJZE verrotting wil. Ik denk dat als er HEEL GUNSTIGE voorstellen op tafel komen, die sterk in de richting gaan van een confederalisme, met bijvoorbeeld gescheiden fiscaliteit en zo, dat hij dan wel serieus zal willen meewerken.

Maar het ganse punt is dat BDW NIET NOODZAKELIJK een druk voelt om te vermijden dat de dingen verrotten. En dat is de basis van zijn populariteit. Het is de eerste keer dat er aan Vlaamse zijde iemand is die durft te stellen dat als hij niet genoeg krijgt, het best mag rotten, en dat hij zelf zal bepalen wat "genoeg" is.

Ernst Niessen 30 september 2010 08:46

Citaat:

Als het waar is - en ik herhaal: als - dan heeft Humo de primeur van het nieuws aangaande de afloop van de (pre)formatie.

Overigens heeft Bart De Wever in de officiële media laten verstaan dat hij liever geen dan een slecht akkoord wil. Het zal geen regering-Leterme bis worden.

jogo 30 september 2010 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5007656)
Euh, ik zou denken dat de populariteit van BDW net is dat we nu EINDELIJK eens iemand hebben die "naar verrotting streven" als een mogelijke optie openhoudt ! Ik denk niet dat hij TEN ALLE PRIJZE verrotting wil. Ik denk dat als er HEEL GUNSTIGE voorstellen op tafel komen, die sterk in de richting gaan van een confederalisme, met bijvoorbeeld gescheiden fiscaliteit en zo, dat hij dan wel serieus zal willen meewerken.

Maar het ganse punt is dat BDW NIET NOODZAKELIJK een druk voelt om te vermijden dat de dingen verrotten. En dat is de basis van zijn populariteit. Het is de eerste keer dat er aan Vlaamse zijde iemand is die durft te stellen dat als hij niet genoeg krijgt, het best mag rotten, en dat hij zelf zal bepalen wat "genoeg" is.

t'is natuurlijk mooi van u gedacht 'dat hij dan wel serieus zal willen meewerken'
maar zou het kunnen dat we gewoon leven in een conjuctuur dat geen enkele (niet al te moedige)politieker staat te springen om bestuursverantwoordelijkheid te willen nemen?
m.a.w. dat er al gemakkelijk het been stijf gehouden wordt (zeker als ge nog een tijdje populair zou willen blijven)
(zie stakingen die er al zitten aan te komen nog voor de regering gevormt is)

Ernst Niessen 30 september 2010 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5007639)
laat ons hopen dat ze deze keer gelijk heeft.

:cheer:

Een overschot van gelijk, naar ik hoop!

vlijmscherp 30 september 2010 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5007694)
t'is natuurlijk mooi van u gedacht 'dat hij dan wel serieus zal willen meewerken'
maar zou het kunnen dat we gewoon leven in een conjuctuur dat geen enkele (niet al te moedige)politieker staat te springen om bestuursverantwoordelijkheid te willen nemen?
m.a.w. dat er al gemakkelijk het been stijf gehouden wordt (zeker als ge nog een tijdje populair zou willen blijven)
(zie stakingen die er al zitten aan te komen nog voor de regering gevormt is)

Al sinds de eerste staatshervormingen zijn het vooral de Franstaligen die altijd hun been hebben stijf gehouden en daardoor steeds meer hebben gekregen dan de Vlamingen (behalve ten tijde van de Toshiba-boys).

nu is het nekeer een Vlaming die zijn been stijfhoudt, en dat mag uiteraard niet.

pajoske 30 september 2010 09:02

Citaat:

Wilt u mee Vlaanderen vorm geven? Wilt u uw stem laten horen in een partij die weegt op het beleid? Wilt u mee gestalte geven aan een modern Vlaams-nationalisme? Elk N-VA-engagement maakt het ons mogelijk om verder te bouwen aan een onafhankelijk Vlaanderen en een sociale, democratische en rechtvaardige samenleving!
bron: http://www.n-va.be/word-lid

Wie twijfelt er aan de echte doelstellingen van BDW en de N-va?

Wat ik niet begrijp is dat de n-va kiezer niet eens weet welke de echte strijdpunten van die partij zijn.

E. Gidius 30 september 2010 09:07

Citaat:

Onderhandelen maar geen akkoord willen, is zijn leuze.

"Buigen zult ge, wij hebben tijd", is zijn leuze.

system 30 september 2010 09:29

Citaat:

Waarom? Zeg zijn naam maar. Als hij zijn naam in Humo vermeldt, dat moogt gij die ook noemen.

patrickve 30 september 2010 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5007694)

Dat is een goeie zaak he. Het probleem is altijd eerder geweest dat er velen gekomen zijn die zo graag "verantwoordelijkheid" opnamen (lees, postje pakken) dat ze daarvoor in de onderhandelingen tot alle toegevingen in staat waren (natuurlijk niet altijd zonder eerst eens te proberen iets te bekomen, maar als puntje bij paaltje kwam, toe te geven). In dat geval was het eigenlijk poker spelen gedurende een tijdje, maar uiteindelijk altijd maar "verantwoordelijkheid nemen". En deze keer is 't eindelijk anders (hoop ik), deze keer is 't: "ziehier mijn verlangenslijstje als ge wilt da'k kom, probeer mij te overtuigen dat ik moet komen, misschien vindt ge wel iets dat mij interesseert (hint hint kijk naar mijn lijstje)"

plakker 30 september 2010 09:51

Tjah, als ik de titel van deze draad lees moeten we hier niet onze mening plaatsen, deze is namelijk al gemaakt door de draadstarter: "kim heeft gelijk".

backfire 30 september 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5007768)
Waarom? Zeg zijn naam maar. Als hij zijn naam in Humo vermeldt, dat moogt gij die ook noemen.

Koopt zelf uwen Humo, hé!

(Rudy Heijens, of zoiets).

fox 30 september 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5007636)
onmogelijk want dan is VL BRUX kwijt.

Hahaha, alsof Vlaanderen plots niet meer gaat weten waar Brussel ligt. Het is niet dat Brussel verstoppertje kan spelen of weglopen. Brussel blijft waar het is, in Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be