![]() |
Waarom rijden de mensen zoveel met de auto?
Hoe deden de mensen het vroeger dan toen ze nog geen of later misschien maar één auto hadden. Waarom volharden de mensen er koppig in om toch maar steeds weer de auto te nemen, desnoods ten koste van alles en iedereen. Is het opvoeding? Is het gewoonte? Is het tunnel vision of bekrompenheid?
Hieronder een mooi voorbeeld waartoe dat kan leiden en hoe de mensen zelfs in deze situaties gewoon blijven doorrijden alsof er niets aan de hand is. Vindt u dit ook zo verbluffend? http://www.parstimes.com/news/archiv...pollution.html ![]() |
Omdat het openbaar vervoer in mijn regio erger en slechter georganiseerd is dan in Nouakchott, en de plaats waar ik les krijg veel te ver is met de fiets (64 km). Ik prefereer de uitlaatgassen, beetje fileleed en anderhalfuur onderweg boven uitlaatgassen van bussen, enorm veel wachtijden en 3 uur onderweg.
Voor stadsmussen is het handig om alternatieven te zoeken voor de auto. Op plattelandsgemeentes (zoals Puurs) is dat echter niet het geval. |
Omdat het openbaar vervoer zuigt
Omdat er nog zoiets is als vrijheid Omdat het regent of slecht weer is, ... |
Vroeger reden de mensen niet met de auto omdat er geen auto was.
Simple comme bonjour. Als Godfried van Bouillon de maserati naar Jeruzalem had kunnen nemen, zou hij het wel gedaan hebben. Diezelfde redenering gaat trouwens opmerkelijk verder! - 100 jaar geleden reden mensen minder met de auto omdat er ... minder auto's waren voor minder mensen - 50 jaar geleden reden mensen minder met de auto omdat er ... &c. |
Gewoonteverslaving en nog steeds betaalbaar..
|
Citaat:
We zijn veel mobieler geworden, vooral omdat we nu die mogelijkheid hebben. |
Omdat er geen deftig alternatief is.
Ik zou niet liever dan dat rijden-stoppen-rijden ritueel achterwege laten, maar 't is beter dan het openbaar vervoer. |
Citaat:
|
Waarom willen die groene onnozelaars die zelf met wraken rondrijden ons dat trouwens afpakken... ?
|
Omdat velen zich niet kunnen houden in hun piepkleine huisjes en dat dan maar willen compenseren met hun jeepkes van de bank.
|
Citaat:
Vroeger was het platteland een landbouweconomie..iedereen werkte thuis..nu werkt iedereen buitenshuis..en consumeren we 100 keer meer..waardoor o.a. het goederenvervoer verhonderdvoudigd is.. |
Citaat:
Dan waren de communistische landen toch wel de kampioenen van de vrijheid ! |
Citaat:
|
en toch is een hooimijt plezanter.
|
Overlaatst met de trein naar de zee geweest.Mijn vriendin, de twee kindjes van haar zuster en ikzelf. Eerst met de bus tot het station in Leuven. Je kan enkel naar Oostende of Blankenberge. Anders moet je nog is een tripje met de kusttram doen. De trein zelf viel mee maar de trip duurde serieus lang! (eerst door Brussel enz.)
Voor de trein hebben we dus 70 euro moeten betalen + de bus tot Leuven en de tram van Oostende tot De Haan = 16 ritjes met De Lijn aan 1,20 euro dat we in de krantenwinkel voor vertrek zijn gaan kopen in voorverkoopa anders kost het 2 euro per rit. In totaal waren wij dus een kleine 90 euro kwijt voor ons vervoer... en veel tijd. Met de wagen kost de trip mij tussen 15 en 20 euro en zou de trip van thuis tot De Haan in 2 x 1u30 afgelegd zijn ipv 2 x 3u30. NOOIT MEER DUS |
Citaat:
|
Met welke wagen rij jij wel ?
(Of zijn we weer vergeten de afschrijving en overhead in rekening te brengen ?) |
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Pkw-Kau...DR#Wartezeiten De "voorvreugde" was alleszins lang genoeg... Neveneffect was dat ge nog hetzelfde kreeg voor een 3-5 jaar oude auto als de aankoopprijs. De "slimste of meestwetenden" hadden net voor de val van De Muur hun karretje verkocht... om dan hun DDR-geld 1:1 tegen DM te wisselen... Probleem was ook het tekort aan wisselstukken elke 2e auto was ca. 10 jaar oud... http://de.wikipedia.org/wiki/Trabant...g_des_Trabants |
Citaat:
|
Citaat:
uw redering leert éénieder die een auto bezit ... hem altijd, maar dan ook altijd en zo veel mogelijk te gebruiken ... dan daalt de prijs per km immers. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be