Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   8% loopt tegen de lamp bij de eerste controles met de nieuwe speekseltest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144296)

fox 1 oktober 2010 10:56

8% loopt tegen de lamp bij de eerste controles met de nieuwe speekseltest

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1_Speekseltest

Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat stoned rond rijden niet echt aan te raden valt, maar het lijkt me toch wel een heel erg hoog cijfer. Ok de steekproef is niet echt groot maar 4 op 50 gecontroleerde chauffeurs lijkt me toch wel heel erg veel. Teveel zou ik zo denken wat me serieuze vraagtekens doet plaatsen bij de correctheid van die test. Er zou inderdaad een hoge foutenmarge zijn wat maakt dat het heel goed mogelijk is dat die 4 helemaal niet positief waren.

Hoe worden valse positieven gezuiverd en is het dan eigenlijk wel verantwoord dat je deze onschuldige chauffeurs zomaar hun rijbewijs afneemt als de foutenmarge dermate hoog is?

backfire 1 oktober 2010 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5009600)
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1_Speekseltest

Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat stoned rond rijden niet echt aan te raden valt, maar het lijkt me toch wel een heel erg hoog cijfer. Ok de steekproef is niet echt groot maar 4 op 50 gecontroleerde chauffeurs lijkt me toch wel heel erg veel. Teveel zou ik zo denken wat me serieuze vraagtekens doet plaatsen bij de correctheid van die test. Er zou inderdaad een hoge foutenmarge zijn wat maakt dat het heel goed mogelijk is dat die 4 helemaal niet positief waren.

Hoe worden valse positieven gezuiverd en is het dan eigenlijk wel verantwoord dat je deze onschuldige chauffeurs zomaar hun rijbewijs afneemt als de foutenmarge dermate hoog is?

Je zou je nog verschieten als je wist hoeveel mensen er regelmatig een lekkere reefer opsteken.

fox 1 oktober 2010 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5009623)
Je zou je nog verschieten als je wist hoeveel mensen er regelmatig een lekkere reefer opsteken.

Mja, in mijn studentenjaren stak ik ook wel eens wat gras in de fik, maar dan ging ik niet meer met de auto rijden. Het lijkt me toch verdacht dat er zoveel mensen stoned rondrijden op een donderdagavond in godbetert Wervik.

duveltje382 1 oktober 2010 11:39

Geen drugs of alcohol als je met de auto rijdt

Anna List 1 oktober 2010 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5009623)

k heb mij laten vertellen dat de test zo onstabiel is dat een persoon die iemand die een joint gerookt heeft gepijpt heeft ook al positief speekselt !

Het Verzet 1 oktober 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5009737)
k heb mij laten vertellen dat de test zo onstabiel is dat een persoon die iemand die een joint gerookt heeft gepijpt heeft ook al positief speekselt !

Enkel als ge slikt, dacht ik ;-)

Maar als ik nu 's avonds een jointje rook, en ik rijd 's morgens naar mijn werk, kan ik nog positief testen ofwa? Of is die 8-10 uur gegarandeerd?

fox 1 oktober 2010 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 5009746)

Maar als ik nu 's avonds een jointje rook, en ik rijd 's morgens naar mijn werk, kan ik nog positief testen ofwa? Of is die 8-10 uur gegarandeerd?

Blijkbaar blijft dat tot 24 uren in je speeksel zitten. Dan ben je natuurlijk al lang niet meer stoned.

Anna List 1 oktober 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 5009746)

yep da's prijs, en terecht, je reacties zijn ook nog niet compleet terug

backfire 1 oktober 2010 12:29

Citaat:

Kim Geybels pakt dus best de trein naar het werk ...

fox 1 oktober 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5009795)
yep da's prijs, en terecht, je reacties zijn ook nog niet compleet terug

Heb je daar een bron voor? Graag zou ik weten wanneer je je reacties wel terug hebt na het roken van 1 joint met een standaardhoeveelheid wiet in verwerkt. Het is nu wel al jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb maar na een paar uur voel je daar al helemaal niets meer van, dus lijkt het mij straf dat het langer dan 8 uur zou duren tegen dat je weer "normaal" bent.

backfire 1 oktober 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5009683)
Geen drugs of alcohol als je met de auto rijdt

²

zo eenvoudig is het

Anna List 1 oktober 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5009798)
Kim Geybels pakt dus best de trein naar het werk ...

welk werk ?

Anna List 1 oktober 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5009800)
Heb je daar een bron voor? Graag zou ik weten wanneer je je reacties wel terug hebt na het roken van 1 joint met een standaardhoeveelheid wiet in verwerkt. Het is nu wel al jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb maar na een paar uur voel je daar al helemaal niets meer van, dus lijkt het mij straf dat het langer dan 8 uur zou duren tegen dat je weer "normaal" bent.

Schouppe in een radiointerview, en ge weet, die mens liegt nooit.

vrijevlaming 1 oktober 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5009677)
Het lijkt me toch verdacht dat er zoveel mensen stoned rondrijden op een donderdagavond in godbetert Wervik.

die cotéé van zuid west vlaanderen niet onderschatten. Dat ligt net naast Menen (stad der krapuul bij uitstek, in "de barakken" kon je vroeger de naalden zien liggen in de goot), verschillende niet onbesproken dancings in de buurt, dicht bij noord-frankrijk waar er ook vanalles en nogwat rondloopt...

Zo uitzonderlijk is dat niet hoor, als je op een weekavond in die streek controleert...

Herr Flick 1 oktober 2010 12:32

Citaat:

Als dat pijpen tijdens het autorijden gebeurt is het ook gevaarlijk... ;-)

vrijevlaming 1 oktober 2010 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5009800)

Ik kan perfect zes pinten drinken en niets voelen. Maar als mijn reacties getest zouden worden, zou je het wel zien. Voelen is subjectief hé, dat telt niet.

Zoals hier gezegd: geen drugs of alcohol achter het stuur

Anna List 1 oktober 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5009810)
Als dat pijpen tijdens het autorijden gebeurt is het ook gevaarlijk... ;-)

als zij de chauffeur pijpt valt het nogal mee.

backfire 1 oktober 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5009805)
welk werk ?

Hola!

Ze is terug aan het werk als urgentiearts. Ze heeft er al een interventie opzitten in een of ander stedelijk zwembad.

fox 1 oktober 2010 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5009813)
Ik kan perfect zes pinten drinken en niets voelen. Maar als mijn reacties getest zouden worden, zou je het wel zien. Voelen is subjectief hé, dat telt niet.

Zoals hier gezegd: geen drugs of alcohol achter het stuur

Natuurlijk is voelen subjectief. Daarom vraag ik het ook hé. Maar als je zes pinten drinkt dan ga je inderdaad positief blazen erna maar na 8 uur al lang niet meer. Daarom lijkt het me straf dat je 8 uur na een joint nog altijd verminderde reacties zou hebben.

Bierke 1 oktober 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5009677)
Mja, in mijn studentenjaren stak ik ook wel eens wat gras in de fik, maar dan ging ik niet meer met de auto rijden. Het lijkt me toch verdacht dat er zoveel mensen stoned rondrijden op een donderdagavond in godbetert Wervik.

Komt omdat je het niet gewoon bent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be