![]() |
8% loopt tegen de lamp bij de eerste controles met de nieuwe speekseltest
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1_Speekseltest
Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat stoned rond rijden niet echt aan te raden valt, maar het lijkt me toch wel een heel erg hoog cijfer. Ok de steekproef is niet echt groot maar 4 op 50 gecontroleerde chauffeurs lijkt me toch wel heel erg veel. Teveel zou ik zo denken wat me serieuze vraagtekens doet plaatsen bij de correctheid van die test. Er zou inderdaad een hoge foutenmarge zijn wat maakt dat het heel goed mogelijk is dat die 4 helemaal niet positief waren. Hoe worden valse positieven gezuiverd en is het dan eigenlijk wel verantwoord dat je deze onschuldige chauffeurs zomaar hun rijbewijs afneemt als de foutenmarge dermate hoog is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen drugs of alcohol als je met de auto rijdt
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als ik nu 's avonds een jointje rook, en ik rijd 's morgens naar mijn werk, kan ik nog positief testen ofwa? Of is die 8-10 uur gegarandeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je daar een bron voor? Graag zou ik weten wanneer je je reacties wel terug hebt na het roken van 1 joint met een standaardhoeveelheid wiet in verwerkt. Het is nu wel al jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb maar na een paar uur voel je daar al helemaal niets meer van, dus lijkt het mij straf dat het langer dan 8 uur zou duren tegen dat je weer "normaal" bent. |
Citaat:
zo eenvoudig is het |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo uitzonderlijk is dat niet hoor, als je op een weekavond in die streek controleert... |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals hier gezegd: geen drugs of alcohol achter het stuur |
Citaat:
|
Citaat:
Ze is terug aan het werk als urgentiearts. Ze heeft er al een interventie opzitten in een of ander stedelijk zwembad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be