Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Er bestaat geen zonde beneden de evenaar (geen katholieke schuldgevoelens) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144402)

Nr.10 3 oktober 2010 15:30

Er bestaat geen zonde beneden de evenaar (geen katholieke schuldgevoelens)

1 Bijlage(n)
Er bestaat geen zonde beneden de evenaar (geen katholieke schuldgevoelens, geen moslimdoekjes)

Nr.10 3 oktober 2010 15:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Model Viviane Castro was entirely naked except for a 4cm (1.6inch) patch covering her modesty believed to be the smallest in Rio history.
http://www.metro.co.uk/news/world/97...o-rude-for-rio

Scherven A. Mok 3 oktober 2010 16:48

Bovenbuur 3 oktober 2010 21:18

Oh, de zeden zijn vaak wel vrijer. Maar op andere zaken, zoals vertellen dat je aids hebt, kan dan weer een groter taboe rusten.

Infowarrior 3 oktober 2010 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5012666)
Er bestaat geen zonde beneden de evenaar (geen katholieke schuldgevoelens, geen moslimdoekjes)

Wat is uw stelling?

Infowarrior 3 oktober 2010 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5012735)

Die op de eerste is precies wel een schoon mieke.

Nynorsk 3 oktober 2010 23:44

1 Bijlage(n)
hier, zonder censuur:

(haar tetten zien er beter uit met censuur, maar kom)

Nynorsk 3 oktober 2010 23:46

1 Bijlage(n)
haar outfit vorig jaar (inclusief obama)

Lincola 4 oktober 2010 18:21

Citaat:

Enig idee hoeveel Afrikanen katholiek zijn, brainiac?

D'ARTOIS 4 oktober 2010 19:37

Ik denk dat dit openbare carnavalsvertoon alleen in Brazilië kan. heb het tenminste elders niet gezien. Het is een traditie en een cultuur op zich.

@ Lincola

Ik zou ze in ieder geval niet graag de kost geven.

Anna List 4 oktober 2010 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5013419)
haar outfit vorig jaar (inclusief obama)

:cheer: obama :cheer:

dat had ik nu nooit van mijzelf verwacht zie ;-)

Anna List 4 oktober 2010 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 5013396)
Die op de eerste is precies wel een schoon mieke.

²

Bovenbuur 4 oktober 2010 19:45

Grappig wel dat juist de dame om wie dit topic draait ook in Brazilië tijdens carnaval puntenaftrek kreeg wegens "zo willen wij dat niet", terwijl er geen schaamdelen te zien waren.

Nr.10 5 oktober 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 5013393)
Wat is uw stelling?

Het is een strijd tussen eros en thanatos ;-)

Nr.10 5 oktober 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincola (Bericht 5014896)
Enig idee hoeveel Afrikanen katholiek zijn, brainiac?

Onder druk van de kolonisatie, inderdaad. Met zieltjeswinners zoals witte paters, scheutisten, broeders van liefde, ... die in groten getale naar ginder trokken, gestationeerd in missieposten. De Afrikanen zelf waren/zijn animisten, zoals de indianen (de oorspronkelijke bevolking van Noord-Amerika).

Lincola 5 oktober 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5016783)
Onder druk van de kolonisatie, inderdaad. Met zieltjeswinners zoals witte paters, scheutisten, broeders van liefde, ... die in groten getale naar ginder trokken, gestationeerd in missieposten. De Afrikanen zelf waren/zijn animisten, zoals de indianen (de oorspronkelijke bevolking van Noord-Amerika).

Inderdaad, maar dat doet er in feite helemaal niet toe want het is zoals het nu is. Zitten ook Moslims tussen hier en daar, vergeten vermelden. Die 2 vallen ook geregeld in conflict.
Daarnaast blijven Afrikanen wel enorm bijgelovig, zelfs zonder opgedrongen religie via kolonisatie :p Mijn schoonmoeder komt bvb uit Centraal-Afrika en is niet te spreken over bvb Voodoo, wat uit West-Afrika komt.

den dinges 5 oktober 2010 19:45

Citaat:

Fantastisch ! Als ik zoiets zie, kan ik de religieuze kwieten die vrouwen onder zware gewaden willen verstoppen nog minder begrijpen en uitstaan...

den dinges 5 oktober 2010 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5013418)
hier, zonder censuur:

(haar tetten zien er beter uit met censuur, maar kom)

Heb jij mooiere, mischien ?:lol:

den dinges 5 oktober 2010 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincola (Bericht 5016921)
Inderdaad, maar dat doet er in feite helemaal niet toe want het is zoals het nu is. Zitten ook Moslims tussen hier en daar, vergeten vermelden. Die 2 vallen ook geregeld in conflict.
Daarnaast blijven Afrikanen wel enorm bijgelovig, zelfs zonder opgedrongen religie via kolonisatie :p Mijn schoonmoeder komt bvb uit Centraal-Afrika en is niet te spreken over bvb Voodoo, wat uit West-Afrika komt.

Wat heeft ze tegen Voodoo ?

Lincola 5 oktober 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5016973)
Wat heeft ze tegen Voodoo ?

Niets persoonlijks hoor, in hoeverre je daarin persoonlijk kan gaan...
Ik ga in herhaling vallen; die zijn gewoon ongelooflijk bijgelovig (hoe sterk het aandeel is van de katholieke invloed hierop is moet je mij niet vragen).
Een klein voorbeeldje misschien: Heel het huis op stelten zetten als de kat naast haar jong dochtertje lag te slapen :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be