Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dierenofferdag.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144430)

Neptunus 4 oktober 2010 13:24

Dierenofferdag....

Binnenkort is het terug zover: de jaarlijkse barbaarse slachtpartij ...uit 'religieuze waanzin'.
Alle rede en seculiere wetten moeten weeral wijken voor dit voorhistorisch (in de oertijd werden er ook dierenoffers gebracht), wreedaardig en zinloos gebruik waarbij weerloze schapen worden gemarteld....
Gelukkig heeft Antwerpen (schepen van dierenwelzijn en financiën) nu een schepen die samen met Gaia een vuist durft maken tegen dit weerzinwekkend, middeleeuws gebruik waarbij veel nodelooos bloed vloeit ter 'ere' van een gemeenschap die het licht nog niet heeft gezien, maar nog in het duistere obscure waart.......en met chantage en intimidaties zijn middeleeuwse wetten wil opdringen...

Moslims dreigen met thuisslachtingen, stad spreekt van CHANTAGE

Moslimgemeenschap weigert schapen te verdoven
maandag 04 oktober 2010
Auteur: Christine De Herdt (het nieuwsblad)

*knip* U kan het volledige artikel hier nalezen: Moslimgemeenschap weigert schapen te verdoven (Nieuwsblad.be)

Cdude 4 oktober 2010 13:36

en uw punt is?
Citaat:

Auteursrecht / Citaatrecht

Het is toegestaan om teksten van anderen over te nemen op het forum. Hierbij dient u echter het auteursrecht te respecteren. Bovendien moet het steeds gaan om een discussie-element. Het forum is geen nieuwssite. Daarom gelden de volgende richtlijnen:
krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.

nihao 4 oktober 2010 14:54

En wat met de dagelijkse slachtpartijen ?

Steve_M 4 oktober 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 5014410)
Binnenkort is het terug zover: de jaarlijkse barbaarse slachtpartij ...uit 'religieuze waanzin'.
Alle rede en seculiere wetten moeten weeral wijken voor dit voorhistorisch (in de oertijd werden er ook dierenoffers gebracht), wreedaardig en zinloos gebruik waarbij weerloze schapen worden gemarteld....

Ah zo, in de oertijd?

Kattenwerpen (let wel: de katten werden achteraf niet opgegeten) in Ieper: laatste keer, 1817.

Ganzenrijden in de Noorderkempen (ganzen werden niet opgegeten): levende ganzen tot 1926.

Krakelingenworp in Geraardsbergen, levende visjes opdrinken: gaat nog steeds onverminderd voort.

Stierengevechten in Spanje: gaat nog steeds onverminderd door.

Thuisslacht: verboden sinds 1988/1997 (België/Nederland).

Ik zeg niet dat ik die zaken goedkeur (verre van), maar enig historisch perspectief is hier wel op zijn plaats.

Sunny 4 oktober 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5014590)
Ah zo, in de oertijd?

Kattenwerpen (let wel: de katten werden achteraf niet opgegeten) in Ieper: laatste keer, 1817.

Ganzenrijden in de Noorderkempen (ganzen werden niet opgegeten): levende ganzen tot 1926.

Krakelingenworp in Geraardsbergen, levende visjes opdrinken: gaat nog steeds onverminderd voort.

Ik zeg niet dat ik die zaken goedkeur (verre van), maar enig historisch perspectief is hier wel op zijn plaats.

Alé, ze gaan weer alles uit de kast halen om dat barbaars ritueel weg te relativeren. :roll:

Steve_M 4 oktober 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 5014600)
Alé, ze gaan weer alles uit de kast halen om dat barbaars ritueel weg te relativeren. :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M

Kijk, als de OP beweert dat zulke zaken hier in de prehistorie voorkwamen en daarna niet meer, dan liegt hij. Niet meer, niet minder. Ik begrijp dat je het niet tof vindt dat iemand daarop wijst, maar dat is echt niet mijn probleem.

grimbergen 4 oktober 2010 15:11

BRAVO voor de VLD !!!! Bravo voor gaia. Weg met dat barbaars gebruik. Ze willen niet integreren.

lees het citaat van de barbaarse islam

Nochtans hebben moslims een keuze. Voor het gebruik van die tijdelijke slachtvloer betalen ze 25euro. Wie ervoor kiest om het dier te verdoven, krijgt 10euro korting. 'Die keuze mag er niet zijn', vindt Achaibi. 'Onze godsdienst schrijft voor dat er geen bedwelmende middelen mogen worden gebruikt op een slachtvloer. We zullen er alles aan doen om dat te bekomen

bron http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=JH3095IE

grimbergen 4 oktober 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5014590)
Ah zo, in de oertijd?

Hypocriet zo zijn de linkse dwaallichten. :roll: Dierenleed zal hun varkensworst wezen. Met plezier grijpen ze terug naar de oude doos. Alles om hun pampergroepje hun barbaarse gebruiken te laten doorgaan. BESCHAMEND dat anno 21ste eeuw het vrije westen barbaarse gebruiken toelaat.

nihao 4 oktober 2010 15:15

Citaat:

'Onze godsdienst schrijft voor dat er geen bedwelmende middelen mogen worden gebruikt op een slachtvloer.
Er zijn halalslachthuizen die wél verdoven. Moet dus zijn 'in mijn niet-noodzakelijk correcte interpretatie van de voorschriften is het zo dat...

Steve_M 4 oktober 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5014628)
Hypocriet zo zijn de linkse dwaallichten. :roll: Dierenleed zal hun varkensworst wezen. Met plezier grijpen ze terug naar de oude doos. Alles om hun pampergroepje hun barbaarse gebruiken te laten doorgaan. BESCHAMEND dat anno 21ste eeuw het vrije westen barbaarse gebruiken toelaat.

Lezen is niet je sterkste kant, he.

Sunny 4 oktober 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5014605)
Kijk, als de OP beweert dat zulke zaken hier in de prehistorie voorkwamen en daarna niet meer, dan liegt hij. Niet meer, niet minder. Ik begrijp dat je het niet tof vindt dat iemand daarop wijst, maar dat is echt niet mijn probleem.

In plaats van je te fixen op zo'n detail, zou je beter je aandacht richten op wat echt belangrijk is : de gruwel van zo'n rituele slachting en het onzinnige ervan, gezien pijnloze en beschaafdere slachtpraktijken voorhanden zijn.
Ik begrijp dat je het niet tof vindt dat iemand daarop wijst, maar dat is echt niet mijn probleem.

grimbergen 4 oktober 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5014637)
Lezen is niet je sterkste kant, he.

relativeren ook niet die van u hé

Religie mag nooit boven de wetten van een land komen te staan.

420yeahbaby 24 december 2010 13:23

Tijdens deze feestdagen mogen we ook het dwangvoederen van de eendjes niet vergeten. En in welke erbarmelijke koten zijn geplaatst worden.
Maar wat blijkt? Weer een stap vooruit. En neen, het is geen grote stap, maar een begin.
Ik dank U GAIA.

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...n-Belgie.dhtml

Telt niet voor ganzen, maar naar luid gebruiken wij geen ganzen.

Wisord 26 december 2010 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5183910)
Tijdens deze feestdagen mogen we ook het dwangvoederen van de eendjes niet vergeten. En in welke erbarmelijke koten zijn geplaatst worden.
Maar wat blijkt? Weer een stap vooruit. En neen, het is geen grote stap, maar een begin.
Ik dank U GAIA.

Idd , er is nog een lange weg af te leggen ...

Citaat:

De productie van ganzenleverpaté is de enige activiteit in de veeteelt waarbij dwangvoeren noodzakelijk is. Zoals uit het wetenschappelijke rapport blijkt, is ganzenleverpaté gemaakt van een zieke lever; een gans die lijdt aan Steatose Hepatis. Diaree, hijgen, moeilijk lopen, verwondingen en ontstekingen van de hals... zijn dagelijkse realiteiten bij dwangvoeren, hetgeen niet is te combineren met de europese richtlijn. De productie van ganzenleverpaté is niet compatibel met de bescherming, minimaal als die is, die onze maatschappij heeft besloten toe te staan voor dieren.

Dwangvoeren is verboden in het overgrote deel van de Europese unie. Het is verboden in Polen sinds de 1e januari 1999. Het zal verboden worden in Italië, Israël et Californië met wreedheid tegen dieren als belangrijkste motief. In Chicago, zal de ganzenleverpatéverkoop verboden worden, inclusief in restaurants, om dezelfde reden. In het licht van de vooruitgang van progressieve buren, blijft Frankrijk achter door het dwangvoeren.

Een aanvullende maatregel van de richtlijn (artikel 24) verbiedt de productie van ganzenleverpaté, maar tolereert desalniettemin een uitstel voor regio's die al produceren (« de productie kan zich dan niet meer verplaatsen »), op voorwaarde dat « alternatieve methodes gezocht worden die geen dwangvoeren inhouden. ».

bron http://www.stopgavage.com/nl/illegaliteit.php

grimbergen 26 december 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5183910)
Ik dank U GAIA.

Halal is even gruwelijk !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be