![]() |
vrolijke vrolijke vrieeeenden, vrolijke vrienden...
... zijn ze blijkbaar niet!
Moet je eens lezen wat ze allemaal over elkaar zeggen. *knip* U kan dit artikel hier terugvinden: 'Niet voor gevoelige zielen' (De Standaard Online) Het is daar precies wel plezant tussen Vlamingen en Walen hé. Ik stel vast dat ze totaal niet meer overeenkomen. Laat ons daarom beter goeie buren worden, dan een ruziemakend koppel |
Eerlijk, ik vind dit smakelijke lectuur, maar ooit moet de speeltijd eindigen.
Het is simpel: ofwel komen ze tot een akkoord (en dan mogen de Franstaligen ook wel eens toegeven) ofwel splitst het land. Een derde alternatief is Leterme als eeuwige premier ;-) |
:lol:
Ik stel ECHT voor ze samen op te sluiten en het voor het oog van de cameras te doen. :lol: Beter dan gelijk welke soap! En voor alle Belgen nog een spannende triller ook ;) |
En Paul Magnette zei doodleuk in Terzake dat Bart Dewever een leugenaar is.
|
Citaat:
|
:cheer: Leterme III voor het leven :cheer:
minderheidsregering geen staatshervorming. verkiezingen in 2014 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. BDW stelde dit maandag voor in zijn persconferentie 2. Leterme zelf zette de deur op een kier 3. De koning doet de deur nu nog wat verder open Hoe het daarna verder zal lopen is nog koffiedik kijken, maar het is inderdaad een feit dat er dan geen enkele reden meer is om het snel te doen verlopen. Aangezien het na maanden onderhandelen nog voor geen meter is opgeschoten lijkt het me plausibel dat die regering nog wel een tijdje verder kan gaan, maar dat die het gaat trekken tot 2014 lijkt me ook niet zo heel erg realistisch. |
dat laatste zinnetje was wsl door Onckelinckx gezegd.
maar ik denk niet dat ze het begreep waarom de Vlaamse partijen geen onafhankelijkheid willen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan was er de regering zonder Vlaamse meerderheid. Dan waren er ongrondwettelijke verkiezingen. En nu hebben we dus verkiezingen gehad die niet leiden tot een nieuwe regering maar enkel tot het in het zadel houden van de aftredende regering zonder Vlaamse meerderheid. En u zou nog eens nieuwe verkiezingen willen houden? Waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
In die omstandigheden kunnen we beter het federale niveau een tijdje laten voor wat het is, er niet meer aan meewerken, en ons concentreren op de Vlaamse regering en de eenzijdige uitbreiding van haar bevoegheden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Het Senelle-scenario wordt steeds meer plausibel.
|
Citaat:
|
Ik denk dat de walen het vooral heel moeilijk hebben omdat ze gewoon een koekje van eigen deeg krijgen, en ze zijn niet gewoon om daarmee om te gaan.
|
Een Franstalige over Bart De Wever
Een Franstalige over Bart De Wever: ‘Die vent is pure horror.
Hij doet ontzettend laatdunkend over de Franstaligen en ook over de andere Vlaamse onderhandelaars. Mochten de mensen de waarheid weten, het land zou ontploffen. Het is werkelijk ondenkbaar.’ |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be