Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bepaalde wijken... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144593)

andev 7 oktober 2010 16:26

Bepaalde wijken...

Citaat:

ANTWERPEN - Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter gaat de lijst met namen en adressen van 770 bewoners van de Antwerpse wijk Noord aanpassen na kritiek van de privacycommissie.
Dewinter toont op zijn website nu alleen nog de voornaam van de eerste 770 namen en adressen uit het bevolkingsregister van de Antwerpse wijk Noord.

'Maar het politiek statement blijft', zegt De Winter. 'Nauwelijks drie procent van de namen op de lijst is afkomstig van 'etnische Vlamingen', benadrukte hij.

Dewinter publiceerde woensdag eerst de volledige naam en het adres van de inwoners uit Antwerpen Noord. Dat leidde tot een felle reactie van de privacycommissie die stelde dat dit 'absoluut verboden is' en kan leiden tot boetes tot 500.000 euro.

Filip Dewinter zegt dat hij de privacy van de betrokkenen niet heeft willen schenden en de lijst zal beperken tot de voornamen. Daardoor blijft volgens hem het politiek statement overeind, want 'iedereen kan het verschil zien tussen Achmed en Achiel'.

Het Vlaams Belang wil in de nabije toekomst soortgelijke gegevens bekend maken over andere districten en stadsdelen. 'Het is in Antwerpen net zoals in vele andere Vlaamse steden immers vijf voor twaalf', besluit Dewinter.

uit DS vandaag
Voor sommige multiculpromotors-tot-ter-dood is dit artikel wellicht een reden om moord en brand te schreeuwen over "racisme", "vrij verkeer van personen", "de mensenrechten" enz enz, en vooral niet praten over de gevolgen voor de maatschappij van "autochtone Belgen" zoals die al decennia lang was. Dat het nu een "multiculturele wereld" is waarin we met of tegen onze zin maar verder moeten leren leven: dat ligt aan ons om dat te bepalen, te sturen, te beperken, de nodige voorwaarden te stellen enz
Zoniet zakken we langzaam af naar een soort derde-wereld-landje waar je best niet ongewapend buitenkomt...
En ...juist! Ze vermelden de baarlijke duivel Dewinter, dus kan het niet kloppen nietwaar?

Dionysus 7 oktober 2010 16:36

Wow, wat is jouw gedachtengang? Een hele hoop mensen hebben een vreemde naam ergo ik kom best niet ongewapend buiten.

Rudy 7 oktober 2010 16:38

Over wat gaat het eigenlijk ?
Wie argumenteert heeft op z'n minst een argument nodig.
Wat is het argument ?

Paulus 7 oktober 2010 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5020158)
Voor sommige multiculpromotors-tot-ter-dood is dit artikel wellicht een reden om moord en brand te schreeuwen over "racisme", "vrij verkeer van personen", "de mensenrechten" enz enz, en vooral niet praten over de gevolgen voor de maatschappij van "autochtone Belgen" zoals die al decennia lang was. Dat het nu een "multiculturele wereld" is waarin we met of tegen onze zin maar verder moeten leren leven: dat ligt aan ons om dat te bepalen, te sturen, te beperken, de nodige voorwaarden te stellen enz
Zoniet zakken we langzaam af naar een soort derde-wereld-landje waar je best niet ongewapend buitenkomt...
En ...juist! Ze vermelden de baarlijke duivel Dewinter, dus kan het niet kloppen nietwaar?

Volledig mee eens.

Ik begrijp trouwens niet wat er racistisch aan is, of op welke wijze de privacy geschonden wordt.

Staat in het telefoonboek niet net hetzelfde?

Paulus.

Cdude 7 oktober 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5020173)
Wow, wat is jouw gedachtengang? Een hele hoop mensen hebben een vreemde naam ergo ik kom best niet ongewapend buiten.

Euh ...dat denken zij blijkbaar , gezien het stijgende aantal steek en schietincidenten

manta 7 oktober 2010 17:24

Citaat:

Blinde mollencommentaar ... :roll:

manta 7 oktober 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5020195)
Volledig mee eens.

Ik begrijp trouwens niet wat er racistisch aan is, of op welke wijze de privacy geschonden wordt.

Staat in het telefoonboek niet net hetzelfde?

Paulus.

²

Beter nog , iedereen die er voorbijkomt kan de namen aflezen op de bel of brievenbus ...
Meestal is zelfs lezen niet nodig en zegt de toestand van de buurt al wel genoeg.
Privacy kan je niet eens hebben als je post wenst te ontvangen en zo dus er is geen reden tot klagen zou'k zeggen ... ;-)

Dionysus 7 oktober 2010 17:29

Mogen we uw naam en adres dan weten?

manta 7 oktober 2010 17:32

Staat op de bel ...

Dionysus 7 oktober 2010 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5020261)
Staat op de bel ...

Wil je het hier niet eens opzetten?

Sunny 7 oktober 2010 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5020158)

Multiculturele wijken? Monoculturele moslimwijken waar de 'linkse elite' uiteraard zelf geen optrekje/loft/flat koopt om aldaar de nodige/verplichte multicultuur in levende lijven te gaan beleven. En er hun kindjes naar school sturen doen die achterbakse linkse softies natuurlijk ook niet.

manta 7 oktober 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5020263)
Wil je het hier niet eens opzetten?

Zou dat dan hetzelfde zijn als hetgene waar ze FDW van beschuldigen ???
Raar ...

Dionysus 7 oktober 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5020275)
Zou dat dan hetzelfde zijn als hetgene waar ze FDW van beschuldigen ???
Raar ...

Neen, maar het zou wel tonen dat je er geen probleem mee hebt dat iemand je adres en naam op een site publiceert. (ook al ben jij zelf die "iemand")

Dionysus 7 oktober 2010 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 5020273)
Multiculturele wijken? Monoculturele moslimwijken waar de 'linkse elite' uiteraard zelf geen optrekje/loft/flat koopt om aldaar de nodige/verplichte multicultuur in levende lijven te gaan beleven. En er hun kindjes naar school sturen doen die achterbakse linkse softies natuurlijk ook niet.

Ik ken 3 politiek actieve mensen (VLD en VB) die in een sociale woonwijk leven persoonlijk en ik heb weet van een vijftal anderen. Alleen al in mijn gemeente. Jij bent wereldvreemd.

duveltje382 7 oktober 2010 17:49

Moet eerlijk bekennen,als ik geld had zou ik zeker uit Antwerpen weg gaan,Mulliticul werkt nooit

manta 7 oktober 2010 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5020282)
Neen, maar het zou wel tonen dat je er geen probleem mee hebt dat iemand je adres en naam op een site publiceert. (ook al ben jij zelf die "iemand")

Als FDW een onderzoek doet naar de verschillen in nationaliteiten in een buurt heeft dat waarschijnlijk net iets meer sociale en wetenschappelijke waarde dan dat ik hier m'n eigen gegevens neerzet ... :-D

Dionysus 7 oktober 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5020298)
Als FDW een onderzoek doet naar de verschillen in nationaliteiten in een buurt heeft dat waarschijnlijk net iets meer sociale en wetenschappelijke waarde dan dat ik hier m'n eigen gegevens neerzet ... :-D

Waarom dan niet gewoon de cijfers publiceren? Waarom moest daar naam en adres bijstaan? Jij vindt het blijkbaar ook niet leuk om je adres en naam online te zetten.

andev 7 oktober 2010 18:04

Citaat:

Ook dat is een klassieke reactie?
Ontken je dat er een probleem is, een probleem dat blijft groeien tot problematische proporties?

andev 7 oktober 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5020174)
Over wat gaat het eigenlijk ?
Wie argumenteert heeft op z'n minst een argument nodig.
Wat is het argument ?

Juist, er is niets aan de hand.

Dionysus 7 oktober 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5020318)
Ook dat is een klassieke reactie?
Ontken je dat er een probleem is, een probleem dat blijft groeien tot problematische proporties?

Heb ik ergens gezegd dat er niets aan de hand is? Ik gaf alleen commentaar op jouw redenering dat mensen met een buitenlandse naam criminelen zijn. Post dan misdaadcijfers of iets anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be