![]() |
Als armoede een moeder drijft en een land tekort schiet
Ik wil het niet hebben over de immigratie van de vreemdeling in ons land.
Maar het doen pijn om te zien, dat de sociale uitkeringen zo laag zijn, dat een moeder dat met een uitkering leeft, gedreven wordt haar derde pasgeboren kindje te vondeling moet leggen. Het toont dat de uitkeringen van zowel OCMW als RVA veel te laag zijn om een menswaardig leven te bieden aan de mensen die jammer genoeg in die situatie zijn. Men slaat de vuist op de borst met grote projecten, men likt de kont van de grote lobbies, maar het is schande dat een maatschappij onvoldoende zorg draagt voor zijn armen. De discussie van, ze moeten maar werken en haar kinderen in een crèche dumpen. Is dat niet zielig ? Waaar zijn we mee bezig. Zullen wij verder toelaten dat een regering zijn verantwoordelijkheid niet opneemt ? Zullen wij verder toelaten dat mensen die in de armoede zitten, in belgië 1 op ZES volgens een beperkte test over 10.000 mensen, gedreven worden tot onmenselijke situaties en noodgedwongen acties zoals zelfmoord, kindermoord, dumpen van pasgeborene, drugs gebruik enz ? Als zoveel mensen depressief zijn volgens de laatste onderzoeken, is onze maatschappij dan iet destructief bezig ? Dit alles omdat mensen moeten renderen, dat een land de slaaf is van de handelaar en het geld ? Moeten dan alle normen, waarden en ethiek wijken in een maatschappij, voor egoïsme, hebzicht en geld ? Als U Christen bent, dan vraag ik U, leest U Mattheus 6. U kunt geen twee heren dienen, niet God en Geld tergelijkertijd. Het is de plicht van alle Christenen en echte Moslims om te zorgen voor de armen. En het wordt tijd, dat men in België alle minimumuitkeringen met 25% optrekt, men moet maar zien waar men het geld haalt. Want dat is nu veel belangrijker dan alle andere zaken. Namelijk een sociale maatschappij en niet een maatschappij van egoïsten, foefelaars van geld en uitbuiters van de mensen. Een maatschappij waar de leiders een TIJDJE-REK-POLITIEK voeren en inmiddels geen CENT, geen AKTIE nemen tegen de armoede, de koopkrachtvermindering en de sluiting van bedrijven. Als die leiders kapitein zijn op een schip dat gekaapt wordt, en die leiders zitten in hun kajuit te bekvechten met de andere officieren op het ship, zou je dan, als bemanning, die onnozelaars niet overboord gooien, wegens hun oncompetentie, grootmondigheid, maar zonder daadkracht of vermogen tot LEIDEN ? Het wordt tijd men wakker wordt en beseft waar een moderne maatschappij voor staat. Nogmaals ik roep alle vakbonden op om nog meer op straat te komen. Jullie moeten vechten voor het volk, want de leiders kakken in hun broek en weten geen raad. Ook jullie moeten zeggen, NEEN, tegen de besparingen want de banken hebben het potje gebroken, ze moeten het potje nu maar betalen. HET VOLK KAN NIET DE DUPE ZIJN. |
Idd das echte armoede,zorgen dat bepaalde arme forumgangers(althans dat beweren ze) hier geen lucht van krijgen zeg
|
Wat wil je het zit hier vol van rechtsen die de andere kant opkijken als het gaat over sociaal leven en die volmondig akkoord gaan met de huidige exploitatiepolitiek.
|
Citaat:
|
Niet om cru te zijn. Maar de enige manier om uitkering de lucht in te krijgen is door eerst meer mensen aan het werk te krijgen. Gisteren was er nog een Indische reporter in het nieuws die het had over dat wij als Europeanen te veel gewoon zijn, en dat we om competitief te blijven het met wat minder moeten leren doen.
Waarom een derde kind krijgen als je de eerste twee al niet kan betalen? Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen? |
|
Citaat:
Gemiddeld heeft een kind de kostprijs van een huis om op te groeien in onze buurt. Nu kunt u veel zeggen, maar dat mensen die 4 huizen kunnen betalen (3 voor de kinderen en 1 zelf), dat noem ik toch niet arm. |
Citaat:
Ere wie ere toekomt enne ik ben helemaal geen rechtse. |
Citaat:
Ik sluit me aan bij deze post. De echte maffia dat zijn de politieke leiders |
Citaat:
De echte maffia dat zijn de vakbonden. Vooral die bij de lijn en nmbs. |
Laten we al onze pubermeisjes oproepen om het volgende gemakkelijk leventje te gaan leiden: een paar kinderen krijgen zonder bekende vader, gratis onderdak en hetzelfde zakgeld als ze aan asielzoekers geven, nl. 500 € per dag.
Ik zeg helemaal niet dat daar in Gent geen drama gebeurd is, maar zoals de linkiewinkies dit politiek uitbuiten, dat slaat alles. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom schiet je niet op de Franstaligen, de Walen, de Verfranste Vlamingen, Ik kan echt niet volgen, ik kan ook niet begrijpen waarom men telkens Bart de Wever als zondebok gebruikt en altijd maar op hem vitten Belgie heeft een probleem, De Walen hebben meer grond, hebben meer dinges om een welvarend land te worden, ze hebben ook minder bevolking Dus dan vraag ik me af? Waarom blijven die Walen naar Vlaanderen komen, en het ergste vanal, ze passen zich niet eens aan, ze blijven maar Frans spreken, terwijl ne Vlaming als die naar Wallonie die riskeert rammel te krijgen als hij Nederlands spreekt |
Die vrouw moet gewoon tijdelijk morele en geestelijke hulp krijgen. En waarschijnlijk financieel ook. Je moet als moeder al diep zitten eer je je baby achterlaat op deze manier. Dat is niet het resultaat van gezond denken, maar van teveel miserie te moeten verwerken. Ik laat in het midden of het haar eigen stomme schuld zou zijn, wie zijn wij om te oordelen? Wél weet ik dat een vondelingenschuif en aanverwanten NIET de oplossing is, maar wél een goede sociale opvang.
|
Citaat:
Als ze gewoon hun feestjes afschaffen, hebben de armen plots genoeg om te eten. Maar het zal die "socialen" worst wezen! |
Citaat:
|
Citaat:
Wie gaat het roer overnemen? |
Volgens mij was het niet armoede de drijfveer van de moeder.
|
Citaat:
Volgens mij was het niet in eerste instantie de nva die de hoegrootheid van de voorrang voor het communautaire aspect aangeeft, maar wel degelijk de kiezer die op hen stemde. (en misschien wel omdat alles verweven is met dat communautaire ..., alles, maar dan ook alles ...) Heel vervelend, die democratie, als de uitslag je persoonlijk je niet bevalt. (maar ik kan me vergissen) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be