![]() |
Antonie Kamerling dood
Citaat:
Maar journalisten van hier bij ons schrijven tegenwoordig altijd dat X, Y of Z 'UIT HET LEVEN IS GESTAPT'. Ben ik de enige die het van die uitdrukking op z'n heupen krijgt? Je stapt uit het bad, uit de auto, uit de trein. Maar 'uit het leven'? Wat is er verdorie mis met de term 'zelfmoord plegen'? Wanneer is men die uitdrukking eigenlijk massaal beginnen te gebruiken? Een bak Duvel (met cyanide natuurlijk) voor het goeie antwoord. |
Vind dat al járen een afschuwelijke uitdrukking.
|
Citaat:
't Is gewoon een andere uitdrukking voor hetzelfde. Waar jij je allemaal druk over maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Die laatste is volgens mij van Guy Mortier. |
Dat zijn nu eufemismen.
|
Citaat:
Flexibiliteit is echter niet hetzelfde als onbetaalde overuren, flexibiliteit kan op honderden zaken slaan, onbetaalde overuren is er slechts één van, dus je vergelijking gaat niet op. |
Citaat:
Citaat:
|
Ondertussen hebben de Nederlandse (zelf)hulpinstellingen het druk. Bang voor kopiëergedrag van de zelfdoding.
Was dat met Yasmine ook niet het geval ? Vandaag is Antonie begraven. Isa Hoes en zijn twee kinderen kunnen nu gaan rouwen. |
Citaat:
|
Het is een kwestie van de omgang met zelfmoord. Tot niet zo bijzonder lang geleden werd zelfmoord expliciet verworpen: zelfmoordenaars gaan naar de hel. De gangbare idee vandaag, is dat mensen over hun eigen leven beschikken en dat je het moet respecteren als iemand besluit zichzelf van kant te maken.
Het is dus een taalkundige veruitwendiging van de sociale aanvaarding van zelfmoord. |
Discuz, zal ik u mijn adres pm'en voor die bak Duvel? :-)
|
Citaat:
de betekenis van het leven en heelal de betekenis van mijn piemel en de citroen |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Wetenschappelijk is dit natuurlijk niet, maar het geeft toch een goed beeld. Pas vanaf 2007 stijgt het gebruik van uit het leven stappen serieus. De vraag van één miljoen? Waarom in 2007? Is er één bepaalde zelfmoord die dit in gang heeft gezet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ooit eens gelezen, in een studie over zelfmoord, dat in de zeer arme landen, waar hongersnood heerst, en de zwaksten sterven als vliegen, zelfmoord onbekend is. Enkel de sterksten overleven. Welk soort mensen benemen zichzelf het leven in onze " welvaart-maatschappij " ? De zwaksten onder ons, die het leven niet aankunnen, de nerveuze druk word hen teveel en ze kappen er mee ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be