![]() |
robuust wegennet
|
Citaat:
Ik las daarin dat daarenboven steeds een robuuste reservecapaciteit moest voorzien zijn. In Vlaanderen is er zelfs al te weinig hoofdwegcapaciteit, en alternatieve routes (bij wegenwerken) quasi nihil, in Vlaanderen timmeren ze het liefst alles dicht met middeneilanden hindernissen drempels chicanes betonblokken in het gras die het rechtspasseren bij linksafdraaiend verkeer verhinderen, de term "sluipwegen" wordt uitgevonden, en dichtgelegd; borden met GPS-verboden vinden ze hier uit enz... En als er wegenwerken zijn op de snelweg is de vraag niet hoe kunnen we ervoor zorgen dat het bestaand aantal rijstroken blijft bestaan (maar wel veel smaller en gebruik vd pechstrook), neen daar is de uitdaging hoeveel rijstroken kunnen we maximum dichtleggen zodat de snelwegfile het langste is. Daar kunnen ze echt iets van. :roll: Yup, alles moet - de al overbelaste - snelweg op, ver van ons huisje en tuintje; ... vanaf nu het VLIMBY-effect genoemd. ;-) |
Citaat:
En als ze eens iets plannen voor doorgaand verkeer zorgen ze er wel voor dat die stroom ook weer wordt onderbroken door een Oosterweelknooppunt... |
Maar mag ik jullie aandacht vragen voor het stukje Vlaamse snelweg dat in de studie opduikt : Bertem - Sterrebeek ?
Met een geldige conclusie voor de extra stroken op de E313 ?? |
Citaat:
|
In de praktijk op heel wat (niet-Vlaamse, dat spreekt) E-wegen.
60 km is wat je nodig hebt om het capaciteitsrovende effect van de weefbewegingen die aan elk complex optreden uit te vlakken... |
Citaat:
'k weet ook, wel dat teveel op en afritten files veroorzaken (kijk maar naar de stadsring van Antwerpen) maar 60 km voor een normalisering lijkt me zes keer teveel. onteigenen is in Vlaanderen trouwens rampzalig e dat terwijl iedereen klaagt over files maar iets afgeven voor de gemeenschap (zelfs tegen een vette vergoeding) .. no way, geraak daar nog maar aan uit. |
Citaat:
De beste snelwegen in Europa hebben het al niet (autobahnen) Er is helemaal geen capaciteitsrovend effect aan snelweg bij af- en opritten. Toch niet als er mensen rijden met een rijbewijs die wat veiligheidsafstand laten en aan dezelfde snelheid invoegen van het rechtervakverkeer. (meestal 90 kmh met camions, die onderling "verplicht" 50 m moeten laten). Daarbij rijden er eerst auto ´s af - en dan (ca 500-800 m verder) - op aan zo´n "complex", zodat er automatisch grotere gaten vallen waar men gemakkelijk kan invoegen zonder de rollende verkeerstroom minimaal te storen. Weefbewegingen die gij bedoelt zijn enkel waar op- en afrit mekaar overlappen zoals rond grote steden van Absurdistan. :-D |
Citaat:
|
TNO :) Zoiets missen wij in Vlaanderen toch echt !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be