Andy |
13 oktober 2010 00:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
(Bericht 5030192)
Wilt u nu in alle ernst beweren dat islam vrouwvriendelijk is?
|
Neen. Ik beweer dat de islam nauwelijks een bedreiging is voor de democratische en menslievende waarden waaraan iedereen hier graag lippendienst bewijst. De werking van onze politiediensten, onze media, onze bedrijfswereld en haar reclame zijn dat wel.
Citaat:
Dan vergeet u dat uit naam van islam vrouwen geen toegang hebben tot publieke ruimtes, thuis worden opgesloten, toestemming nodig hebben van hun man om te werken en zonder hoofddoek hoeren zijn,niet naar school mogen, worden uitgehuwelijkt op jonge leeftijd, en er behalve het woord van Allah niets bestaat, al zeker geen "democratisch debat".
|
Ik zal op deze onzin maar niet reageren. Of toch dit: Het was de Brusselse politie die het nodig vond en vind om bij zowat elke betoging mensen op te sluiten onder de noemer administratieve aanhouding. Dat is een procedure die systematisch misbruikt wordt in ons land, en waarbij mensen opgesloten worden zonder recht op verdediging en zonder dat er een aanklacht tegen geformuleerd wordt. Wat heeft u te zeggen over die manier waarop mensen de toegang tot de publieke ruimte ontnomen wordt? Over hun opsluiting? Over het feit dat sommigen onder hen uitgemaakt werden voor hoer, terwijl ze niet van prostitutie verdacht werden? Of over de uitholling van hun democratische rechten? Of over de slagen en verwondingen die zij opliepen bij het verkondigen van hun mening?
U heeft over dat alles niets te zeggen, hoewel die inbreuken systematischer (gedocumenteerd) zijn dan de bedreigingen die u schetst. U trolt liever in het rond. Misogynie komt in heel onze samenleving voor. Niet altijd in dezelfde vorm, maar het probleem blijft fundamenteel hetzelfde. Of je nu afgeslagen wordt door een allochtone man of psychologisch gebroken wordt door een autochtone, in beide gevallen gaat het om wijdverbreide vrouwenhaat en -onderdrukking. Dat probleem los je niet op door enkel op de vrouwenhaat van allochtonen te fixeren, en al helemaal niet door enkel op moslims te fixeren.
Citaat:
De manier waarop u even Marie haar reactie afkat vind ik bepaald geen goed voorbeeld van "democratische dialoog"!
|
Neen. Ik praat haar idd niet na. Is dat een bedreiging voor die democratische monoloog van u?
|