Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   student is en werkende mens in onze samenleving (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144668)

duveltje382 9 oktober 2010 12:11

student is en werkende mens in onze samenleving

Waarom geen loon voor studenten?

Waarom geen gelijk gestelde dagen als student zijnde

Ik vraag mij dit nu echt waar af

duveltje382 9 oktober 2010 12:14

Woord klinkt wel heel nieuw,maar beroepsstudenten,we moeten nu eenmaal investeren in de toekomst

AdrianHealey 9 oktober 2010 12:39

lol; nog meer voordelen voor die verwende, 2/3de uiteindelijk toch geen diploma halende, zuipende nietsnutten? :')

duveltje382 9 oktober 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5023460)
lol; nog meer voordelen voor die verwende, 2/3de uiteindelijk toch geen diploma halende, zuipende nietsnutten? :')

Bronvermelding zou wonderen doen :)

Rudy 9 oktober 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5023427)

Studenten moeten vooral hard studeren. Zodat ze zo vlug mogelijk kunnen werken voor mijn pensioen.

duveltje382 9 oktober 2010 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5023503)
Studenten moeten vooral hard studeren. Zodat ze zo vlug mogelijk kunnen werken voor mijn pensioen.

Ach even dit,ik heb genoeg betaald voor deze studenten,pensioen das hun zorg niet hé
Nee ik moest werken van af mijn 13 jaar

Maar das ver van hun bed hé

Nynorsk 9 oktober 2010 13:17

studeren is werken? LOL.

Gremlin 9 oktober 2010 13:25

Citaat:

Dat ze al beginnen om het onderwijs gratis te maken en voor studenten die het nodig hebben (alleen wonen +18) idd een uitkering.

Gremlin 9 oktober 2010 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5023503)

Laat iedereen werken voor zijn eigen pensioen , het geld dat nu verdwenen is mogen ze terugvorderen van zei die het verkwist hebben . De regeringen van de afgelopen xxx jaren mogen ze verantwoordelijk stellen .

duveltje382 9 oktober 2010 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin (Bericht 5023529)
Dat ze al beginnen om het onderwijs gratis te maken en voor studenten die het nodig hebben (alleen wonen +18) idd een uitkering.

Wat ook nu al zo is,zelf Jokerbeurzen,ect zijn nu al een feit
Met OCMW uitkering en een beurs wat ze nu ook krijgen is er geen probleem voor studenten

Nynorsk 9 oktober 2010 13:32

studenten kunnen een leefloon krijgen als daar noodzaak toe is.
als je iedere student die alleen woont een uitkering geeft, gaan die zich binnen de kortste keren toch allemaal elders dan thuis laten domiciliëren en kassa kassa.
studeren wordt al enorm gesubsidieerd, en het is de leukste en meest ontspannende tijd uit uw leven. er zijn massa's jongeren die meteen na 't middelbaar meteen gaan werken en niét die kans hebben om in de week tot 's ochtends vroeg uit te gaan en vervolgens zo ergens om 14u ne keer wakker te worden. Ik zie niet in waarom een student dan nog eens geld moet krijgen, terwijl de andere jongeren moeten werken voor hun geld. Als studenten geld te kort komen kunnen ze trouwens ook gaan werken. Ge moogt er iets voor over hebben eh.

Steve_M 9 oktober 2010 13:33

Citaat:

Ons onderwijs is nu al zo goed als gratis. De bijdrage van de student is al minimaal, zeker in vergelijking met het buitenland. Maar goed, ik weet wel een mogelijkheid: onderwijs volledig gratis, maar wie niet slaagt, betaalt alle kosten terug. Dus niet de 500 euro inschrijvingsgeld, maar de reële kosten per student (was vroeger een slordige 6500 euro). Deal?

Gremlin 9 oktober 2010 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5023536)
Wat ook nu al zo is,zelf Jokerbeurzen,ect zijn nu al een feit
Met OCMW uitkering en een beurs wat ze nu ook krijgen is er geen probleem voor studenten

Het is mogelijk in veel gevallen maar ik denk dat het beter kan , ik woon van mijn 16 alleen en was blij dat ik kon gaan werken . Het maakte het leven net iets makkelijker ...

Steve_M 9 oktober 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5023538)
studenten kunnen een leefloon krijgen als daar noodzaak toe is.
als je iedere student die alleen woont een uitkering geeft, gaan die zich binnen de kortste keren toch allemaal elders dan thuis laten domiciliëren en kassa kassa.
studeren wordt al enorm gesubsidieerd, en het is de leukste en meest ontspannende tijd uit uw leven. er zijn massa's jongeren die meteen na 't middelbaar meteen gaan werken en niét die kans hebben om in de week tot 's ochtends vroeg uit te gaan en vervolgens zo ergens om 14u ne keer wakker te worden. Ik zie niet in waarom een student dan nog eens geld moet krijgen, terwijl de andere jongeren moeten werken voor hun geld. Als studenten geld te kort komen kunnen ze trouwens ook gaan werken. Ge moogt er iets voor over hebben eh.

Zo vanzelfsprekend dat het eigenlijk triest is dat je dat nog eens moet uitleggen, eigenlijk. Een tip voor studenten: telemarketingbedrijven zoeken altijd studenten die op funky uren (genre: 19-21 uur) willen komen werken. En dit in alle grote steden. Horeca kan ook altijd, dan kan je zoveel werken als je wil.

duveltje382 9 oktober 2010 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin (Bericht 5023542)
Het is mogelijk in veel gevallen maar ik denk dat het beter kan , ik woon van mijn 16 alleen en was blij dat ik kon gaan werken . Het maakte het leven net iets makkelijker ...

Respect voor U zeg !!!

Nynorsk 9 oktober 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5023543)
Zo vanzelfsprekend dat het eigenlijk triest is dat je dat nog eens moet uitleggen, eigenlijk. Een tip voor studenten: telemarketingbedrijven zoeken altijd studenten die op funky uren (genre: 19-21 uur) willen komen werken. En dit in alle grote steden. Horeca kan ook altijd, dan kan je zoveel werken als je wil.

Er zijn nu al massa's studenten die - op kosten van hun ouders en de belastingbetaler - een jaartje (of langer) lopen lummelen. Ik denk dat het een heel slecht idee is om dat lummelen helemaal te financieren door de belastingbetaler.

"wat moet ik doen? me gewoon gratis inschrijven en me apart domiciliëren? en dan krijg ik zomaar een studentenuitkering zodat ik niet moet werken? Fun!"

Nynorsk 9 oktober 2010 13:42

dat was geen uitleg tegen steve eigenlijk, maar tegen degenen die denken dat studeren hard labeur is.

AdrianHealey 9 oktober 2010 13:58

Citaat:

Ben je gek?

AdrianHealey 9 oktober 2010 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5023551)
Er zijn nu al massa's studenten die - op kosten van hun ouders en de belastingbetaler - een jaartje (of langer) lopen lummelen. Ik denk dat het een heel slecht idee is om dat lummelen helemaal te financieren door de belastingbetaler.

"wat moet ik doen? me gewoon gratis inschrijven en me apart domiciliëren? en dan krijg ik zomaar een studentenuitkering zodat ik niet moet werken? Fun!"

Jup. Alleen mensen die niet in het studenten leven zitten zeggen zaken zoals 'studeren is werken' en 'die arme sukkelaars moeten meer geld krijgen'.

Ratatosk 9 oktober 2010 14:05

Citaat:

Waarom geen loon voor leerlingen in de basisscholen? Ze studeren toch ook? Mijn stages zijn niet betaald ondanks dat het hard werken is. En het is ook logisch dat stages niet betaald worden, ze dien om ervaring en kennis op te doen voor het latere beroepsleven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be