Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zal de NVA mee BHV stemmen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144678)

poekieJ 9 oktober 2010 15:21

Zal de NVA mee BHV stemmen?

Een discussie is (bijna) altijd interessant, maar als deze gestaafd wordt met behulp van een poll hebben we natuurlijk altijd een klaardere kijk op de zaak.

Zal de NVA zich dinsdag, bij de geplande "stemming" over BHV meedoen met het VB en mogelijk LDD of zullen ze zich onthouden?

EddyBal 9 oktober 2010 15:25

Ik HOOP dat ze meestemmen. Anders gaan ze weer een enquete moeten houden om het verlies vast te stellen.

solidarnosc 9 oktober 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5023641)
Ik HOOP dat ze meestemmen. Anders gaan ze weer een enquete moeten houden om het verlies vast te stellen.

Je snapt het nog altijd niet hé. Als Dewever zegt dat de aarde vierkant is dan is de aarde vierkant in Vlaanderen op dit moment. Dat heeft zijn positieve kanten voor Vlaams-nationalisten maar soms ook negatieve.

EddyBal 9 oktober 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5023657)
Je snapt het nog altijd niet hé. Als Dewever zegt dat de aarde vierkant is dan is de aarde vierkant in Vlaanderen op dit moment. Dat heeft zijn positieve kanten voor Vlaams-nationalisten maar soms ook negatieve.

Jouw uitspraken zijn ergens geklasseerd, "niet altijd ernstig beschouwen". Dit is er weer zo eentje. Ik wil de peilingen zien als hij NIET de NVA laat meestemmen. Een heel pak Vlamingen stelt daar zijn hoop op. Doodgewone democratie. Als hij DAT niet aankan...

solidarnosc 9 oktober 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5023676)
Jouw uitspraken zijn ergens geklasseerd, "niet altijd ernstig beschouwen". Dit is er weer zo eentje. Ik wil de peilingen zien als hij NIET de NVA laat meestemmen. Een heel pak Vlamingen stelt daar zijn hoop op. Doodgewone democratie. Als hij DAT niet aankan...

Denk je echt dat NVA stemmen zou verliezen. Dewever vindt altijd wel ergens een "goede" reden om iets wel of niet te doen.

E. Gidius 9 oktober 2010 16:20

Citaat:

Onzin.

Vanuit de koker van iemand die politiek gemarginaliseerd is en gefrustreerd vaststelt dat zijn strekking voor vele jaren (decennia) van het voorplan verdwenen is, kan het er zo uitzien.

Maar wie de pols dicht houdt bij wat in Vlaanderen leeft, weet: één serieuze misstap en de N-VA gaat in één klap terug naar 15 pct.

Het niet-agenderen van de het BHV-splitsingsvoorstel dinsdag in de Kamer zou zo'n misstap zijn.

E. Gidius 9 oktober 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5023684)
Denk je echt dat NVA stemmen zou verliezen. Dewever vindt altijd wel ergens een "goede" reden om iets wel of niet te doen.

De Wever mag vertellen wat hij wil, de Vlaamse kiezer heeft een doel en verliest dat niet uit het oog. Momenteel is De Wever zijn werktuig, en als hij het goed speelt kan hij dat nog jaren blijven. Maar hij kan ook in één klap vervangen worden.

Zucht 9 oktober 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5023684)

Als ze de BHV splitsing laten vallen, alleen maar om de Franstaligen niet te schofferen voor een nieuwe ronde onderhandelingen, dan zie ik niet goed in hoe de N-VA verkozenen uit Halle-Vilvoorde, zowel in Vlaams als Federaal parlement, nog bij de partij zouden willen of kunnen blijven.

Ik hoop dus dat ze hun gezond verstand gebruiken.

solidarnosc 9 oktober 2010 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5023701)
Als ze de BHV splitsing laten vallen, alleen maar om de Franstaligen niet te schofferen voor een nieuwe ronde onderhandelingen, dan zie ik niet goed in hoe de N-VA verkozenen uit Halle-Vilvoorde, zowel in Vlaams als Federaal parlement, nog bij de partij zouden willen of kunnen blijven.

Ik hoop dus dat ze hun gezond verstand gebruiken.

Het "probleem" is meer dan 80% van het NVA electoraat niet langer bestaat uit hardliners zoals jullie. BHV zal voor de meeste van hen worst wezen.

Txiki 9 oktober 2010 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5023703)
Het "probleem" is meer dan 80% van het NVA electoraat niet langer bestaat uit hardliners zoals jullie. BHV zal voor de meeste van hen worst wezen.

Waarop is die bewering gebaseerd?

born2bewild 9 oktober 2010 17:01

Citaat:

daar weet gij nu eens geen fluit van af jongen
blijf maar rustig fluiten in het donker en houd voor alle zekerheid uw billetjes maar stevig toegeknepen

solidarnosc 9 oktober 2010 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5023706)
Waarop is die bewering gebaseerd?

De Standaard.

born2bewild 9 oktober 2010 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5023736)
De Standaard.

:lol::lol:
de standaard
:lol:
de hoop in bange dagen voor uw soort

Zipper 9 oktober 2010 17:14

Citaat:

Een journalist noemde de N-VA gisteren "Lijst De Wever". Ik denk dat hij gelijk heeft.

nabat54 9 oktober 2010 19:07

Citaat:

Het probleem is dat, mensen zoals jij en de franstaligen, nog altijd niet begrepen hebben dat alle Vlaamse (onthouding van Groen) het voorstel in de commissie hebben gestemd.
Jij zit nu hoog van de toren te blazen dat 80 % van het NVA geen hardliners zijn,dus de andere partijen hebben ook "hardliners" ?!:twisted:

De schoofzak 9 oktober 2010 19:14

Ik kan maar herhalen wat ik in een andere draad al zei:
de enige die alle voor- en nadelen op een rijtje kan zetten, is het Weverke (bijgestaan door zijn stratego- en -onderhandelingsteam).

Als nva-stemmer vind ik dat het Weverke nog altijd mijn vertrouwen verdient, aan de volle 100 procent.

Schoofzakie zal zich dus beperken tot het kijken naar villa politica, en zien wat er gebeurt.

Txiki 9 oktober 2010 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5023736)
De Standaard.

Zelfs DS weet beter, beste solidarnosc.

Txiki 9 oktober 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5023893)
Het probleem is dat, mensen zoals jij en de franstaligen, nog altijd niet begrepen hebben dat alle Vlaamse (onthouding van Groen) het voorstel in de commissie hebben gestemd.
Jij zit nu hoog van de toren te blazen dat 80 % van het NVA geen hardliners zijn,dus de andere partijen hebben ook "hardliners" ?!:twisted:

Uiteraard. Iemand beweerde hier nog niet zo lang geleden dat de SP.a de meest Vlaams-nationalistische partij is van allemaal.

Txiki 9 oktober 2010 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5023748)
Een journalist noemde de N-VA gisteren "Lijst De Wever". Ik denk dat hij gelijk heeft.

Dat denk je dan fout. Jongens toch, hoe gemakkelijk eten jullie uit die journalistenhanden? Ongelooflijk.

Zipper 9 oktober 2010 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5023975)
Dat denk je dan fout. Jongens toch, hoe gemakkelijk eten jullie uit die journalistenhanden? Ongelooflijk.

ik eet niet uit journalistenhanden, ik deel die mening.
Neem De Wever weg, en die partij verliest meer dan de helft van zijn zetels.
Diegenen die op 14 juni op de N-VA stemden, stemden voor De Wever, ook al stond hij niet op de bewuste lijst. Krak hetzelfde als bij Leterme in 2007.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be