![]() |
het christendom is gesticht door een fundamentalist
De stichter van het Christendom was Paulus van Tarsus. Voordat hij christen werd was hij een fundamentalistische en extremistische jood die christenen bestreed en ter dood liet brengen. Zijn brieven die in het NT zijn vervat zijn geschreven vóór de evangeliën en die zijn dus aangepast aan de opvattingen van Paulus. Toch is het verbazingwekkend dat niets van de leerstellingen die Paulus invoerde op de een of andere wijze in de evangeliën wordt geleerd. Behalve dan in het apocrieve evangelie van Johannes dat pas rond het jaar 100 is ontstaan.
Citaat:
Citaat:
|
Nice try :)
Wedden dat de Christenen hier een antwoord voor klaar hebben? |
Wat is jouw definitie van fundamentalisme?
|
Citaat:
|
Paulus stichtte het Christendom niet.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij was Paulus een anti-seks apostel en velen menen dat Jezus homoseksueel was. En dat heeft weer te maken met de katholieken die graag aan kleine jongetjes zitten en met de onderdrukking der vrouw in de Islam. Bedoel je dat soms met fundamentalisme.....:-( |
elke godsdienst is per definitie fundamentalistisch en wat mij betreft totaal verwerpelijk.
|
Citaat:
Er zijn gewoon vele christendommen met elk hun stichter. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En uiteraard is Jezus een historische figuur : Flavius Josephus en Tacitus waren bepaald geen romanciers. Maar het 'personage' uit de evangeliën is wel nogal gemythiseerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
.. het Atheisme is door niemand gesticht: het bestond allang voor elke godsdienst.Atheïstisch chaotisch evolutionistisch gezien, klopt dit wel, hé. Zogenaamde "mens" was vroeger een soort zonder bewustzijn, of een andere vorm van vermogen om tot een overtuiging in het geloof te komen. Deze soort is geëvolueerd tot een zgn. "mens" en is dan in God de Schepper Ontwerper gaan geloven. Sommige "mensen" devolueren terug tot die soort, en hebben geen geloof niet meer in God de Schepper Ontwerper. :rofl::-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De drie eenheid. mattheus 28 vers 19. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Johannes 14 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben. Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien. Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg. Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader? Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken. Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is Erfzonde is uitgewerkt door Augustinus. Maar is gebaseerd op bijbelstukken. |
Citaat:
Dat is dé religie, religie van alle profeten van Adam t/m Mu7ammed vrede zij met hen. Hier een joodse rabbijn geeft het ook toe: Jewish Rabbi admits Islam is the oldest religion http://www.youtube.com/watch?v=mfByvw_jomo Mozes PBUH was geen stichter van het jodendom, hij was slechts een profeet, iemand die openbaring ontvangt en deze predikt. De drie-eenheid, erfzonde en beëindiging van de openbaring met Jezus PBUH, heeft echt niets te maken met evangeliën, ook niet de bijbel die we vandaag hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be