Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   deadline 18 okt ... verkiezingen in januari ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144756)

Anna List 11 oktober 2010 13:07

deadline 18 okt ... verkiezingen in januari ???

deadline 18 october ...
+40dagen
verkiezingen halverwege januari ... een kiescampagne over de feestdagen heen ... ik heb het alvast nog nooit meegemaakt ...

tenzij men nog wat kan rekken met agenderen bhv enzo ... en zo tot t voorjaar kan uitstellen ...

den ambetantsten 11 oktober 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5026736)
deadline 18 october ...
+40dagen
verkiezingen halverwege januari ... een kiescampagne over de feestdagen heen ... ik heb het alvast nog nooit meegemaakt ...

tenzij men nog wat kan rekken met agenderen bhv enzo ... en zo tot t voorjaar kan uitstellen ...

Ik wil pleiten voor de tweede optie. De dagen zijn dan terug langer, 't zonneke schijnt weer ietske meer...
Ik ben trouwens blij dat ge u bekeerd hebt tot 't democratisch geloof en ook begint te pleiten voor verkiezingen! Laat de tegenstellingen zich nog maar wat verder uitkristaliseren zodat we gaan naar echte oplossingen, in plaats van het amateuristische loodgieterswerk �* la Dehaene, Verhofstadt en andere geniale geesten.

Anna List 11 oktober 2010 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5026750)
Ik wil pleiten voor de tweede optie. De dagen zijn dan terug langer, 't zonneke schijnt weer ietske meer...
Ik ben trouwens blij dat ge u bekeerd hebt tot 't democratisch geloof en ook begint te pleiten voor verkiezingen! Laat de tegenstellingen zich nog maar wat verder uitkristaliseren zodat we gaan naar echte oplossingen, in plaats van het amateuristische loodgieterswerk �* la Dehaene, Verhofstadt en andere geniale geesten.

VB is nooit 'on'democratisch geweest.

ik gebruik alleen mijn stem strategisch en geef ze (of een deel ervan) aan de partij die mij op dit moment het meest staatsgevaarlijk lijkt.

EddyBal 11 oktober 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5026756)

ik gebruik alleen mijn stem strategisch en geef ze (of een deel ervan) aan de partij die mij op dit moment het meest staatsgevaarlijk lijkt.

Stem jij PS???8O

den ambetantsten 11 oktober 2010 13:27

Citaat:

Ik was iets vergeten in mijn vorige post. Wacht, ik maak dat effe goed... :twisted:

Gwyndion 11 oktober 2010 14:01

Hmm...de FR zijn arrogant maar of ze dit durven riskeren...Ze doen nu wel hun best om BDW en NV-A zwart te maken maar als dit weeral averechts werkt en NV-A nog groeit...Geen idee of ze die gok durven te maken, dat is hen de laatste keer slecht bevallen.

sjarel 11 oktober 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5026870)
Hmm...de FR zijn arrogant maar of ze dit durven riskeren...Ze doen nu wel hun best om BDW en NV-A zwart te maken maar als dit weeral averechts werkt en NV-A nog groeit...Geen idee of ze die gok durven te maken, dat is hen de laatste keer slecht bevallen.

Ik vind nieuwe verkiezingen eigenlijk net ONdemocratisch...
Als het zover komt dan zitten we gegarandeerd met dezelfde partijen : BDW zal dan misschien niet meer de zo grote winnaar zijn omdat zijn +-percentage niet meer zo hoog zal zijn, maar voor de rest hetzelfde. Bon, dan weten de Franstaligen wat hen te doen staat : de boel weer saboteren en terug verkiezingen etcetc tot de Vlamingen "slim" genoeg zijn om de "goede" partijen voldoende stemmen te geven.

In plaats van nieuwe verkiezingen moet er een bindend referendum komen over het uitvoeren van artikel 35...

Anna List 11 oktober 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5026779)
Stem jij PS???8O

[system modus]ik mag niet :( [\system modus]

Txiki 11 oktober 2010 14:07

Er komen geen nieuwe verkiezingen. Ook niet in 2011. In 2011 is er wel mogelijkheid tot een regering.

Anna List 11 oktober 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5026883)
Als het zover komt dan zitten we gegarandeerd met dezelfde partijen : BDW zal dan misschien niet meer de zo grote winnaar zijn omdat zijn +-percentage niet meer zo hoog zal zijn, maar voor de rest hetzelfde. Bon, dan weten de Franstaligen wat hen te doen staat : de boel weer saboteren en terug verkiezingen etcetc tot de Vlamingen "slim" genoeg zijn om de "goede" partijen voldoende stemmen te geven.

In plaats van nieuwe verkiezingen moet er een bindend referendum komen over het uitvoeren van artikel 35...

N-VA moet in haar campagne uitpakken met artikel 35.

backfire 11 oktober 2010 14:09

Citaat:

Ik heb wel wat kennissen die mooie functies binnen het VB bekleden en lokale VB-kennissen via de gemeentepolitiek. Allemaal toffe mensen.
Bij de meeste (niet allemaal, maar wel degelijk de meeste) druipt het rabiaat racisme eraf. Niet in het openbaar, maar velen zijn te dom om te beseffen dat Facebook verder gaat dan hun 'vriendenkring'.
Daarom zal ik nooit nog VB stemmen (heb het ooit gedaan). Dat is spijtig, want de meeste VB-standpunten liggen mij wel. Maar die uitingen van plat racisme gaan me te ver.

Gwyndion 11 oktober 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5026883)

Dat ook al, gewoon alles blokkeren om weeral nieuwe verkiezingen uit te lokken, zou de al povere legitimiteit nog verder in vraag stellen. Ik heb een vraagje, wat gebeurt er dan met de regering? Nu hebben we een regering van lopende zaken van de vorige verkiezingen maar gaat dit legaal van 2 regeringen geleden (gezien we nog geen regering hebben)? Zou alvast een veelzeggend precedent zijn. Artikel 35 moet idd vorm krijgen.

sjarel 11 oktober 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5026893)
N-VA moet in haar campagne uitpakken met artikel 35.

in geval van verkiezingen ja. Dat zal ook gebeuren denk ik.

Is een referendum organiseren over het toepassen geen betere mogelijkheid?
Ik ben er zeker van dat in Vlaanderen makkelijk de 50% gehaald wordt. Ik vermoed zelfs landelijk aangezien ik een veel ruimere meerderheid in Vlaanderen verwacht.

Gerre 11 oktober 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5026901)
Ik heb wel wat kennissen die mooie functies binnen het VB bekleden en lokale VB-kennissen via de gemeentepolitiek. Allemaal toffe mensen.
Bij de meeste (niet allemaal, maar wel degelijk de meeste) druipt het rabiaat racisme eraf. Niet in het openbaar, maar velen zijn te dom om te beseffen dat Facebook verder gaat dan hun 'vriendenkring'.
Daarom zal ik nooit nog VB stemmen (heb het ooit gedaan). Dat is spijtig, want de meeste VB-standpunten liggen mij wel. Maar die uitingen van plat racisme gaan me te ver.

Ik deel volledig je mening, en ik heb ook dezelfde fout gemaakt in mijn jonge jaren :oops:. Maar de VU was toen niet echt een alternatief (Bert Anciaux, Els Van Weert...), de N-VA is dat wel.

Txiki 11 oktober 2010 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerre (Bericht 5026926)
Ik deel volledig je mening, en ik heb ook dezelfde fout gemaakt in mijn jonge jaren :oops:. Maar de VU was toen niet echt een alternatief (Bert Anciaux, Els Van Weert...), de N-VA is dat wel.

Waarom zou dat een "fout" geweest zijn? Ook al ben ik nooit VB'er geweest en zal ik dat nooit zijn, ik ken genoeg mensen binnen het VB, of die ervoor gestemd hebben, uit eerlijk Vlaams-nationalisme, niet uit racisme. Dat er voor die mensen nu een waardevol alternatief is, kan ik alleen maar toejuichen.

Nikske "fout", gewoon een logische gang van zaken dankzij meer keuzemogelijkheden.

Jantje 11 oktober 2010 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5026736)
deadline 18 october ...
+40dagen

Ik vrees dat we daarna nog eens weg zijn voor enkele maanden voor er vooruitgang geboekt kan worden.
We zullen het ondertussen weldoen met de aftredende regering Leterme.

Volgende verkiezingen pas in 2015

EddyBal 11 oktober 2010 14:48

http://books.google.be/books?id=IsRD...estand&f=false

Pelgrim 11 oktober 2010 20:54

Laat dat spel toch gewoon een paar jaar doorrotten.

Regeringsonderhandelingen gedurende drie jaar of zo, dat zou pas hilarisch zijn.

Garry 11 oktober 2010 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5027898)
Laat dat spel toch gewoon een paar jaar doorrotten.

Regeringsonderhandelingen gedurende drie jaar of zo, dat zou pas hilarisch zijn.

Is het nog niet rot genoeg?

Garry 11 oktober 2010 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5026901)

Vraag dan dat ze er bol racisme van maken hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be