Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Carl Devos voorspelt eventueel einde België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144769)

gehuigert 11 oktober 2010 16:37

Carl Devos voorspelt eventueel einde België

Volgens sommigen hier op het forum een belgicist, maar vandaag in zijn opiniestuk "de donkere kamer" in het Nieuwsblad:

Citaat:

Als het weer mislukt doemen verkiezingen op. Daarna kan men het nog eens proberen. De laatste keer. Als het dan weer mislukt moeten we wellicht afscheid nemen van dit koninkrijk. Zelfs al wil de meerderheid dat niet. Een land dat echt niet te besturen is, verliest zijn bestaansreden.
Hij kan dan wel gesprekken met SP.A gehad hebben, ik vind zijn huidige opiniestukken toch steeds minder SP.A te steunen

Vito 11 oktober 2010 16:40

Zo ver komt het wel niet hoor...

Xenophon 11 oktober 2010 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5027291)
Volgens sommigen hier op het forum een belgicist, maar vandaag in zijn opiniestuk "de donkere kamer" in het Nieuwsblad:

Hij kan dan wel gesprekken met SP.A gehad hebben, ik vind zijn huidige opiniestukken toch steeds minder SP.A te steunen

De man kan toch niet blijven doen alsof er niets aan de hand is.

Xenophon 11 oktober 2010 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5027302)
Zo ver komt het wel niet hoor...

Want...

gehuigert 11 oktober 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5027303)
De man kan toch niet blijven doen alsof er niets aan de hand is.

Siegfried Bracke beweerde wel dat hij het einde van België niet meer zou meemaken, en hij ziet er toch niet terminaal uit

Zipper 11 oktober 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5027305)
Want...

ze kunnen BHV nog niet splitsen, hoe zouden ze het land gaan splitsen.

gehuigert 11 oktober 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5027309)

Een land splitsen vertrekt vanuit een confederale logica (ieder voor zich), BHV splitsen vanuit een federale logica (iedereen* moet akkoord gaan)

*voldoende mensen, ervan uitgaand mensen van beide landsdelen (niet noodzakelijk maar je weet wat ik bedoel)

SDG 11 oktober 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5027309)

Voor de Franstaligen komt dat nochtans op hetzelfde neer.

Fieseler 11 oktober 2010 16:45

Citaat:

Gesprekken met SPa?
Hij is verdorie een paviaprof.
Hij "woont" op de Reyerslaan.

nufsaid?

Wikipedia:
Citaat:

Devos is van centrum-linkse signatuur, lid van de Paviagroep en was kandidaat op een verkiezingslijst van de sp.a bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000.

Vito 11 oktober 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5027305)
Want...

1) niemand durft het doen
2) er is geen democratische meerderheid voor
3) Siegfried Bracke leeft nog ;-)

solidarnosc 11 oktober 2010 16:45

Citaat:

De man zit al maanden op dezelfde lijn als de NVA. Hij verpakt het meestal nog subtiel maar de onderliggende boodschap is vrij duidelijk. Hij heeft ook veel meer kritiek op de SP.a dan de NVA. In een aantal kranten en tijdschriften zijn daar al opmerkingen over gemaakt. Nu De Vos heeft wat de gewoonte om iedereen op te vrijen die de "grote leider" is op een bepaald moment.

solidarnosc 11 oktober 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5027307)
Siegfried Bracke beweerde wel dat hij het einde van België niet meer zou meemaken, en hij ziet er toch niet terminaal uit

De man beweert ook dat NVA een linkse partij is.

gehuigert 11 oktober 2010 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5027317)
De man zit al maanden op dezelfde lijn als de NVA. Hij verpakt het meestal nog subtiel maar de onderliggende boodschap is vrij duidelijk. Hij heeft ook veel meer kritiek op de SP.a dan de NVA. In een aantal kranten en tijdschriften zijn daar al opmerkingen over gemaakt. Nu De Vos heeft wat de gewoonte om iedereen op te vrijen die de "grote leider" is op een bepaald moment.

Wanneer was SP.A de grote leider? In 2000 zaten we in het VLD tijdperk

Xenophon 11 oktober 2010 16:49

Citaat:

Bracke is geen Nostradamus hè?

En De Vos zegt duidelijk iets anders.

Julianus 11 oktober 2010 16:49

Als je wil kan je het hem morgen zelf vragen tijdens de wekelijkse les politicologie aan de UGent. Ondergetekende zal (als bachelorstudent) ook aanwezig zijn.

Hij heeft overigens gelijk wat betreft zijn punt dat wanneer het na onredelijk lange tijd (en dan spreek ik over nog eens 120 dagen na eventuele nieuwe verkiezingen) niet lukt een staatshervorming te realiseren en de noodzakelijke besparingen door te voeren (die staatshervorming is voor mij minder noodzakelijk, het is meer een fetisj van bepaalde politici), het land waarlijk zijn bestaansreden verliest en beter opgedoekt kan worden.

Het zou ingaan tegen mijn wil en tegen de wil vd meerderheid van het land (zelfs in Vlaanderen is er geen meerderheid), maar het is niet anders.

gehuigert 11 oktober 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Julianus (Bericht 5027330)
Als je wil kan je het hem morgen zelf vragen tijdens de wekelijkse les politicologie aan de UGent. Ondergetekende zal (als bachelorstudent) ook aanwezig zijn.

Wanneer valt zijn les? Ik heb enkel in de voormiddag les

solidarnosc 11 oktober 2010 16:53

De Vos is het prototype van iemand die links begonnen is en naarmate ie meer is beginnen te verdienen rechtse standpunten is gaan verkopen als linkse standpunten.

Julianus 11 oktober 2010 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5027332)
Wanneer valt zijn les? Ik heb enkel in de voormiddag les

10u -12u45... De actua valt altijd in het begin vd les. Ik raad u aan in de daaropvolgende pauze te vertrekken, de rest vh programma bestaat uit hoofdstuk 2 'Wat is politicologie' en hoofdstuk 3 'ideologieën'...

Garry 11 oktober 2010 17:11

Citaat:

hIj kan daar ook mee bedoelen dat hij dan zo poepeloere zat zal zijn dat hij het niet zal meemaken.;-)

Geert C 11 oktober 2010 17:13

Niemand kan het einde van België voorspellen. Als België ophoudt te bestaan zal dat op dezelfde manier zijn als het ontstond: en stoemelings.

En volgens mij ook eerder ondanks de Vlaams-nationalisten dan dankzij. :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be