![]() |
Vlaanderen, zonder Brussel, onafhankelijk?
Ik kom als N-VA-kiezer stilaan tot de conclusie dat het Franstalig maximum gewoonweg nooit in de buurt zal komen van het Vlaamse minimum. Na de overwinning van de N-VA op 13 juni zijn de Franstaligen verder gegaan dan ooit tevoren, maar het is nog bijlange niet genoeg. Indien over een aantal maanden en eventueel na nieuwe verkiezingen blijkt dat het nog steeds nergens op draait, gaat het dan geen tijd worden dat we stoppen met dit treurspel? We kunnen de welvaart van onze mensen niet blijven op het spel zetten... Ik wil dit niet, maar als het moet, moet het.
In zo'n geval, zien jullie het dan zitten om Brussel los te laten en alvast via het Vlaamse parlement de onafhankelijkheid uit te roepen? Eventueel kan Brussel later nog steeds bij ons komen, na onderhandelingen. Brussel loslaten heeft trouwens wat voordelen: 1. We gaan in een echt Nederlandstalig land leven. 2. Vlaanderen is volgens 'de Tijd' perfect leefbaar zonder Brussel 3. Heel wat Brusselse instellingen en bedrijven zullen naar Vlaanderen trekken. 4. Wanneer we een staatsgrens hebben kunnen we een goed migratiebeleid voeren en de Vlaamse gebieden die we nog niet verloren hebben aan België redden van verfransing. |
Ik blijf erbij : het is volstrekt onethisch om een 'tuisland' te creëren.
Want dat zal Brussel zijn in dit scenario : een reservoiraat van ongeschoolde en dus spotgoedkope arbeidskrachten. |
Citaat:
|
de hongerige stad
|
Brussel behouden is gewoonweg niet realistisch. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de meerderheid van het Brusselse volk bij Vlaanderen wilt. Een Waals exclave lijkt me echter niet ook niet makkelijk. Een corridor of Brussel onafhankelijk, dan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig Waarom zou dat ineens veranderen bij onafhankelijkheid? Citaat:
Die zullen het wel weten dus. Citaat:
Overal in de wereld trekt men (bedrijf & mens) naar de stad toe. Dat zou in Brussel ineens anders zijn? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat kraamt u hier toch allemaal uit? Het is net het omgekeerde dat het geval is. Mensen als jij laten zich blijkbaar verblinden door de algemene toestand waarin die stad verkeert (zware financiële problemen en een bevolking die en masse bestaat uit vreemdelingen / Franstaligen). Brussel los van VL is totaal niet realistisch! Die stad zou onleefbaar zijn. De enige mogelijkheid die men dan nog heeft is Brussel uitbreiden met meer Vlaams gebied om oa een verbinding te maken met Wallonië én de stad zelf leefbaarder te maken door ook de andere randgemeenten erbij te voegen. En dat kan enkel indien de Vlamingen en masse collectief politieke zelfmoord zouden plegen. |
Citaat:
|
Brussel is een kankergezwel. De enige remedie is wegsnijden uit Vlaanderen. Anders zal Brussel het nederlandstalige karakter van zijn omgeving blijven aantasten. Laat Brussel maar uitbreiden op Waals grondgebied.
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Wat weet de 'Tijd' daarvan? 3. Is dat een voorspelling? Wat zouden ze in Noord-België gaan doen als ze in Brussel beter zaken kunnen doen? 4. Onzin: de E.U. regelt de meeste migratie. Wat is overigens een "goed" migratiebeleid? Er zijn internationale verdragen (vluchtelingen) waar niemand onderuit kan. Welke "Vlaamse" gebieden? Bedoel je Frans- en Zeeuws-Vlaanderen? Maar die heeft België zelf aan Frankrijk en Nederland verloren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be