Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerika verkoopt nucleaire reactor aan Wahabiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144785)

Frankenstein 11 oktober 2010 21:51

Amerika verkoopt nucleaire reactor aan Wahabiten

http://www.thenational.ae/business/e...r-power-plants

Citaat:

(..)It seems to me if the Americans are prepared to sell US$60 billion worth of military hardware to the Saudis, they're also ready to see them constructing nuclear reactors," Mr Jenkins said, referring to an arms deal expected to come before Congress this year. "I suppose there are some on the right in America and some under the influence of [Israeli lobbying groups] who might try and object to the deal but I think it would go through nonetheless.(..)
:evil:

Frankenstein 11 oktober 2010 22:18

Dat Saudie Arabie een probleem heeft met de groeiende binnenlandse energie consumpte en dan name in de hete zomers moge duidelijk zijn.

Doch waarom geen thermische zonne energie toepassen op grote schaal ?

Juist Saudie Arabie met zijn felle zon en woestijnklimaat kan tegen lage kosten aan zulk energie opwekking doen. Juist Saudie Arabie beschikt over financiele middelen om een mega zonnetoren te bouwen.. etc

Waarom dreigt men de nucleaire reactor van Iran te bombarderen terwijl het gevaar niet schuilt in de Shia maar juist bij de Wahabiten welk de Jihad in het Westen promoten !

Zucht..

en bovenal onbegrijpelijk !

Micele 11 oktober 2010 22:36

9/11: :?

Citaat:

Fifteen of the hijackers were from Saudi Arabia, two from the United Arab Emirates, one from Egypt (Atta), and one from Lebanon.
Citaat:

Based on his own conversations with senior sources in Congress, Mr Adler said it appeared a co-operation deal with Saudi Arabia would earn approval if Riyadh were willing to take the same conditions as Abu Dhabi. The US dispute with Iran over its own nuclear programme and its imminent start-up of a nuclear reactor at Bushehr only boosted the case for an agreement, he said. "I think it's hard to say no to Saudi Arabia if you've got Iran running Bushehr, the UAE getting a 123 Agreement and we're wrestling something out with Jordan," he said. "Saudi Arabia is one of the major states in the region, how can you say no to them?"

porpo 11 oktober 2010 22:46

Dus? Denk je soms dat SA geen nucleaire wapens hebben?
Ze hebben de ontwikkeling van Pakistaanse nucleair gefinancierd , en kan echt niet dat ze een andere financieren, en zelf er geen hebben !!

Johan Bollen 11 oktober 2010 22:51

Waarmee de schijnvertoning rond Iran nog maar eens in de verf gezet wordt.

porpo 11 oktober 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 5028072)
Waarom dreigt men de nucleaire reactor van Iran te bombarderen terwijl het gevaar niet schuilt in de Shia maar juist bij de Wahabiten welk de Jihad in het Westen promoten !

Soms denk ik dat het niet logisch kan zijn dat Golfstaten geen nucleair hebben want Israël heeft er nucleaire wapens, Iran zijn in staat om deze te maken en SA heeft het Pakistaanse nucleaire programma gefinancierd.

En soms denk ik toch dat het wel logisch is want hoe zijn de leiders in Golfstaten aan de macht gekomen? Wie heeft ze aan de macht gebracht? Het imperialisme, ze hebben het wahhabisme (dat zelf een hervormingsbeweging was) gepolitiseerd en ze hebben het gebruikt in strijd tegen de islamitische staat (het kalifaat) en ze zijn in staat om wahhabistische Golfstaten te veredigen in hun strijd tegen moslimbroederschap en politieke shia (Iran, hezbollah, al-houthi's, 70% van bevoling in Bahrein en shia activisten in de rest van Golfstaten ..).

Frankenstein 11 oktober 2010 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5028104)
Dus? Denk je soms dat SA geen nucleaire wapens hebben?
Ze hebben de ontwikkeling van Pakistaanse nucleair gefinancierd , en kan echt niet dat ze een andere financieren, en zelf er geen hebben !!

Een breinbreker..

Toch denk ik niet zo, mijn gevoel zegt dat Israel dat nooit zal dulden.

Johan Bollen 11 oktober 2010 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5028131)
Soms denk ik dat het niet logisch kan zijn dat Golfstaten geen nucleair hebben want Israël heeft er nucleaire wapens, Iran zijn in staat om deze te maken en SA heeft het Pakistaanse nucleaire programma gefinancierd.

En soms denk ik toch dat het wel logisch is want hoe zijn de leiders in Golfstaten aan de macht gekomen? Wie heeft ze aan de macht gebracht? Het imperialisme, ze hebben het wahhabisme (dat zelf een hervormingsbeweging was) gepolitiseerd en ze hebben het gebruikt in strijd tegen de islamitische staat (het kalifaat) en ze zijn in staat om wahhabistische Golfstaten te veredigen in hun strijd tegen moslimbroederschap en politieke shia (Iran, hezbollah, al-houthi's, 70% van bevoling in Bahrein en shia activisten in de rest van Golfstaten ..).

Zo onmachtig ten opzichte van bezetters uit het 'westen' en dan nog eens zo verdeeld ook. Tja, dan moet je het zelf weten als je veroverd wordt zeker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be