Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   werkende kinderen die nog thuis wonen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144853)

Duvelke 13 oktober 2010 09:00

werkende kinderen die nog thuis wonen

Vind je dat je kinderen kost- en inwoon moeten betalen als ze nog thuis wonen?

duveltje382 13 oktober 2010 09:12

Ach als ze een klein deeltje van hun eten&drinken andere kosten d is dat ok voor mij,100€ laat ons zeggen per maand

Sammael 13 oktober 2010 09:12

Volmondig ja. Minstens 350 € en dat is eigenlijk bijlange na niet genoeg.

Ze kunnen beter direct leren dat gratis niet bestaat.

Ik moest thuis ook elke maand afdokken. Later heb ik dat wel onverwachts teruggekregen in de vorm van een cadeau toen ik ging samenwonen (dat waren ze blijkbaar vanaf 't begin al van plan, mijn bijdragen plaatsten ze gewoon op een spaarboekske, maar zonder dat tegen mij te zeggen).

Duvelke 13 oktober 2010 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 5030377)

Ik moest thuis ook elke maand afdokken. Later heb ik dat wel onverwachts teruggekregen in de vorm van een cadeau toen ik ging samenwonen (dat waren ze blijkbaar vanaf 't begin al van plan, mijn bijdragen plaatsten ze gewoon op een spaarboekske, maar zonder dat tegen mij te zeggen).

Als ze het teruggeven vind ik het goed, als ze gewoon die 350€ op hun bil slagen vind ik het niet gepast.

Anna List 13 oktober 2010 09:19

Citaat:

goed idee, me dunkt.

duveltje382 13 oktober 2010 09:19

Citaat:

Tof van Uw ouders in ieder geval !!

backfire 13 oktober 2010 09:32

Vanaf het moment dat ik begon te werken, heb ik van mijn ouders een toelage van € 300 euro geëist.

Inno 13 oktober 2010 10:00

Een kleine bijdrage lijkt mij gepast voor het eten, water en elektriciteit. Natuurlijk mag hij de handen uit de mouwen steken en strijken, want ik hou niet zo van strijken. :-D

Duupje 13 oktober 2010 10:11

Jep, en wel volgens de zelfde regel als het vroeger bij mij gedaan werd.
2/3de van het loon afgeven, 1/3 voor zichzelf.
Van dat 2/3de spaarde mijn ma de helft minstens voor mij (zonder dat ik het wist en later was het een heel aangename verrassing).

fox 13 oktober 2010 10:13

Een bijdrage voor eten, drinken en nutsvoorzieningen lijkt me niet meer dan normaal. Voor de inwoon zelf zou ik eigenlijk niets moeten hebben, de kamer staat dan normaal gezien anders toch leeg. Het idee van Andres21 zijn/haar ouders lijkt me echter wel leuk. Je vraagt een bedrag waarbij ze toch al leren dat wonen een vrij dure aangelenheid is, waardoor ze beter voorbereid zijn op alleen wonen en als het dan zover is dan kan je hen een flink eind op weg zetten.

Nynorsk 13 oktober 2010 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5030469)
Jep, en wel volgens de zelfde regel als het vroeger bij mij gedaan werd.
2/3de van het loon afgeven, 1/3 voor zichzelf.
Van dat 2/3de spaarde mijn ma de helft minstens voor mij (zonder dat ik het wist en later was het een heel aangename verrassing).

'k vind da toch wel veel zenne. als je weinig verdient hou je amper iets over voor jezelf, en als je veel verdient betaal je meer om thuis te wonen dan om alleen te wonen, terwijl thuis wonen (dus een huis delen met anderen) toch goedkoper zou moeten zijn me dunkt...

lombas 13 oktober 2010 11:44

Ik zou zeggen: 20% van het loon met een plafond van 33% van de vaste onkosten van het huishoudbudget.

Dus neem: huur/afbetaling 600 + elec/tel/wat 200 + eten 500 = 1300 = plafond van 430.

Of zo.

duveltje382 13 oktober 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5030593)
'k vind da toch wel veel zenne. als je weinig verdient hou je amper iets over voor jezelf, en als je veel verdient betaal je meer om thuis te wonen dan om alleen te wonen, terwijl thuis wonen (dus een huis delen met anderen) toch goedkoper zou moeten zijn me dunkt...

Gelijk heb je

Vele jongeren willen zo voor een eigen huis sparen,wat je enkel maar kan toe juichen

Maar beste Nynorsk voor niets gaat de zon op,en dat is ook en les naar Uw kinderen toe

vlijmscherp 13 oktober 2010 11:47

Citaat:

zo is het bij mij ook gegaan.

Nynorsk 13 oktober 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5030606)
Gelijk heb je

Vele jongeren willen zo voor een eigen huis sparen,wat je enkel maar kan toe juichen

Maar beste Nynorsk voor niets gaat de zon op,en dat is ook en les naar Uw kinderen toe

dat was nu niet bepaald een les die ik nog nodig had toen ik ging gaan werken. 'k woonde trouwens al niet meer thuis nog voor ik werk had, dusja.

maar ik zou het niet over m'n hart krijgen om 1200 euro / maand te vragen aan m'n kinderen en daarvan 600 euro gewoon in m'n eigen zak te steken.
'k ben er vrij zeker van dat ik niks zou moeten hebben. Misschien wel wat vragen en integraal sparen, ja. Of ook niet, hangt ervan af hoe lang ze denken te blijven plakken.

Duupje 13 oktober 2010 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5030593)

Dan doen ze dat maar.
Hun eigenste keuze en daar laat ik ze vrij in. Zolang ze onder mijn dak wonen is het mijn wetten volgen of elders gaan.

lombas 13 oktober 2010 12:00

Ik moest niets afdragen maar had dan ook op voorhand mijn wens uitgedrukt onmiddellijk het huis te verlaten.

Wat ik ook deed, na drie maanden.

Duupje 13 oktober 2010 12:01

.

duveltje382 13 oktober 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5030625)
Dan doen ze dat maar.
Hun eigenste keuze en daar laat ik ze vrij in. Zolang ze onder mijn dak wonen is het mijn wetten volgen of elders gaan.

Idd beste Duupje,alles draait toch rond het leren,en mee geven van de ouders,das ook de taak als ouder dat je mee krijgt
Leren dat je nooit iets moet doen om brood op de plank te krijgen is maar juist een misdaad

Duupje 13 oktober 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5030631)
Idd beste Duupje,alles draait toch rond het leren,en mee geven van de ouders,das ook de taak als ouder dat je mee krijgt
Leren dat je nooit iets moet doen om brood op de plank te krijgen is maar juist een misdaad

Er is toch helemaal niks mis om een volwassen en werkend kind dat inwoont te laten betalen voor zijn/haar onderhoud. Dat ze gerust op hun eigen benen gaan staan, mogen ze alles zelf betalen en alles zelf regelen.
Maar niet komen klagen dat ze niet kunnen sparen, niet rond komen en dergelijke meer éh.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be