![]() |
Zone 30 misleiding van jeugdige weggebruikers!
KNIPPERLICHT
Jrg.4 nr. 1 – januari 2008 http://www.everyoneweb.com/WA/DataFi...cht0708nr4.pdf zie bladzijde 2, ik gebruik hetzelfde vetgedrukte en onderlijningen als in de flyer. Citaat:
Ook niet op een fietsoversteekplaats. Enkel een zebrapad (enkel te voet) doet dat in feite (onder voorwaarden) wel; enkel een * woonerf (max 20 kmh) doet dat algemeen wel volgens het verkeersreglement. http://wegcode.be/wetteksten/selecti...e/182-art22bis ![]() blz 1.... Citaat:
En dan nog de verwijzing naar www.steunpuntverkeersveiligheid.be , of die wel gelukkig zijn met de vermelding gezien ze enkel maar CONCLUSIES EN AANBEVELINGEN geven. http://www.steunpuntmowverkeersveili.../store/140.pdf |
Citaat:
Dat kan toch niet. |
Leugens of niet als je als automobilist een zwakkere weggebruiker KAN opmerken ben je sowieso niet meer in je recht, dit is gewoon een uitspraak die een oud overste van me had gehad na een aanrijding. Dus maakt het niet veel meer uit wat er in de wetgeving staat, voor de rechtbank is een zwakkere weggebruiker altijd in zijn/haar gelijk.. spijtig tot menig dodelijk ongeval tot gevolg (wat in de zaak hiervoor gelukkig niet het geval was)
Vroeger werden mensen erop gewezen voorzichtig te zijn als zwakke weggebruiker. |
Citaat:
De wet heeft wel enkele regels "uitgehold" in het voordeel van de zwakke weggebruiker. Dat de kwetsbare weggebruiker -ook al zijn ze in fout- steeds vergoed worden voor hun schade staat los van de schuldspraak. Citaat:
Ook de verkeersopleiding voor een rijbewijs te halen is ver ondermaats tov menig buitenland, het mag ook (bijna) niets meer kosten. Ik heb hier nog een redelijk recente grafiek met verkeersdoden per leeftijdklasse en per 100.000 inwoners http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf Citaat:
Awel dat is nu ook ons niveau voor een modern West-EU verkeersland, gemiddeld Oost-Europa. Ik reken een stijging van 244 % tussen 15-17 jaar en 18-20 jaar. Daar valt natuurlijk geen "verkeerspolitieker" over, die hebben hun oogkleppen op. :cry: |
Citaat:
Een aangepaste wegenstructuur, ruimtelijke ordening en een mentaliteitswijziging kunnen echter een veel beter resultaat leveren. Maar das niet populair en kost teveel geld. In mijn "dorp" hebben ze het centrum deze zomer heraangelegd. Al bij al niet zo slecht maar voor fietsers is er een oversteekplaats waar duidelijk staat aangegeven dat de "auto's" voorrang hebben. Net daarnaast is een oversteekplaats voor voetganger gesignaleerd (zebrapad). Wat moet nu de autobestuurder doen? Je behoud tegenwoordig je voorrang ook al ben je gestopt. Je moet stoppen voor de voetganger op het zebrapad maar je mag de fietser dus omver rijden die 2 meter verder oversteekt en geen voorrang heeft. Das toch te gek voor woorden zeker maar das waar in dit geval de gemeentelijke bevoegden zich mee bezig houden. Het probleem is eigenlijk overal hetzelfde. De politici die beslissen hoe en waar je mag fietsen, fietsen zelf niet. Toch niet in de zin van woon werk of woon "winkel". Een enkeling misschien wel maar daar luistert men toch niet naar. In bedrijven is het net zo. De bazen, het veiligheidscomité e.d vertellen je hoe je een schroevendraaier moet vastnemen terwijl ze niet eens weten wat een schroevendraaier is. Simplistisch gesteld maar uiteindelijk komt het er wel op neer. |
Aan 35km/u door zone 30 fietsen is wel lollig.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be