Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Well, so much for the NVA... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144898)

Amon_Re 13 oktober 2010 23:53

Well, so much for the NVA...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...iedienst.dhtml

Citaat:

De nieuwe studiedienst die de N-VA besliste op te richten na de voorbije verkiezingen, zal worden geleid door Guy Clémer. Dat kondigt de partij woensdag in een mededeling aan. Hij wordt ook hoofdeconoom van de partij, een functie die hij ook vervulde bij voormalig premier Guy Verhofstadt (Open Vld).
Citaat:

In 2002-2003 werkte hij als adviseur van toenmalig VLD-voorzitter Karel De Gucht en van 2003 tot 2006 als hoofdeconoom van toenmalig premier Verhofstadt.
Dees vind ik persoonlijk geen goed nieuws, gezien de putten paars achtergelaten heeft...

giserke 14 oktober 2010 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5031715)

Dees vind ik persoonlijk geen goed nieuws, gezien de putten paars achtergelaten heeft...

Waarom niet? Een studiedienst van een partij werkt volgens de visie van een partij.
Deze worden vaak bevolkt door pas afgestudeerde universitairen. Laat hen toch eens zelf nadenken binnen een partijcontext? Het kan best dat een andere invalshoek positief kan werken.

Er wordt verwacht dat ze functioneren volgens het partijprogramma.

Vette Pois(s)on 14 oktober 2010 00:12

wow, ik dacht al dat Bart Dewever bezweken was voor de franstaligen, maar het is gewoon de bekendmaking van een diensthoofd van hun studiedienst.
Oef.

backfire 14 oktober 2010 08:32

De jaren die hij bij de VU doorbracht, zijn blijkbaar niet van tel.

vlijmscherp 14 oktober 2010 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5031848)
De jaren die hij bij de VU doorbracht, zijn blijkbaar niet van tel.

ik maakte me dezelfde bedenking.

blijkbaar een dikke vis dat ze daar hebben binnengehaald.

het bewijs dat vele mensen, ook professoren en andere intellectuelen, geloven in het verhaal van de N-VA.

Amon_Re 14 oktober 2010 09:05

Tja, misschien wel, het feit dat'm bij OVLD gezeten heeft tijdens de paarse nachtmerrie baart me gewoon zorgen, nu ja, zoveel kunnen ze niet meer verkopen zekers?

EddyBal 14 oktober 2010 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5031883)
Tja, misschien wel, het feit dat'm bij OVLD gezeten heeft tijdens de paarse nachtmerrie baart me gewoon zorgen, nu ja, zoveel kunnen ze niet meer verkopen zekers?

Wel, ik zou alle gebouwen van alle diensten verkopen die in Brussel staan. Ze klagen daar dat ze teveel last hebben van pendelaars en hun hoofdstadfunctie kost teveel geld. Met het geld zetten we nieuwe gebouwen BUITEN Brussel, en dus iedereen tevreden ;)

abou Anis 14 oktober 2010 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5031854)
ik maakte me dezelfde bedenking.

blijkbaar een dikke vis dat ze daar hebben binnengehaald.

het bewijs dat vele mensen, ook professoren en andere intellectuelen, geloven in het verhaal van de N-VA.

Veel mensen geloven in veel verhalen, maar niet alle mensen blijven de hele tijd in alle verhalen geloven....

De schoofzak 14 oktober 2010 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5031715)

Die opmerking is even dom als volgend verhaaltje:

in mijn dorp is een kmo failliet gegaan wegens wanbeheer. Hun bank was de bank X, filiaal in de dorpsstraat. Ik ben daar ook klant, maar ik ga dringend veranderen, want een bankier van zo'n dom bedrijf, die valt toch voor niks te betrouwen ....

en ook de arts van mijn buurvrouw, het schaap is overleden op 48 jarige leeftijd. Zo'n arts komt zeker nooit aan mijn lijf.

Voor de rest is het nooit goed natuurlijk voor de tegenstanders van de nva.
Werven ze politiek personeel aan zonder ervaring, dan lachen ze zich een breuk met de onervarendheid.
Werven ze er een aan met politieke ervaring (dan zit die ervaring noodgedwongen minstens gedeeltelijk in een andere partij), dan is het ook niet goed ....

Gelukkig is ons devies, naar het oude Vlaamse spreekwoord:
doe wel en zie niet om.

Anna List 14 oktober 2010 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5031940)

in mijn dorp is een kmo failliet gegaan wegens wanbeheer. Hun bank was de bank X, filiaal in de dorpsstraat. Ik ben daar ook klant, maar ik ga dringend veranderen, want een bankier van zo'n dom bedrijf, die valt toch voor niks te betrouwen ....

en ook de arts van mijn buurvrouw, het schaap is overleden op 48 jarige leeftijd. Zo'n arts komt zeker nooit aan mijn lijf.

Werven ze politiek personeel aan zonder ervaring, dan lachen ze zich een breuk met de onervarendheid.
Werven ze er een aan met politieke ervaring (dan zit die ervaring noodgedwongen minstens gedeeltelijk in een andere partij), dan is het ook niet goed ....

Gelukkig is ons devies, naar het oude Vlaamse spreekwoord:
doe wel en zie niet om.

waar is den tijd dat ons devies was "erop en erover!" ;-)

EddyBal 14 oktober 2010 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5031950)
waar is den tijd dat ons devies was "erop en erover!" ;-)

Toen je nog jonger en viriel was? ;)

De schoofzak 14 oktober 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5031958)

Toen wou hij ons doen geloven dat hij mocht van zijn lief.

Nu ontkent hij dat hij moet van zijn vrouw ....

Anna List 14 oktober 2010 10:05

Citaat:

Vóór zijn overbrenging naar de crypte van de Ijzertoren (21 augustus 1932), lag hier het Ijzersymbool Frans van der Linden. Hij was geboren in Antwerpen in 1894, had gestudeerd en was tijdens zijn studies medewerker, lid of medestichter van verschillende, Vlaamsgezinde, verenigingen. Bij het uitbreken van de oorlog meldde hij zich als vrijwilliger en werd in 1915 als korporaal bij het 3de regiment karabiniers (6de legerdivisie) naar het Ijzerfront gestuurd. Hij richtte een Vlaamse studiekring op en werd binnen zijn regiment verantwoordelijke voor de Frontbeweging. Zijn leuze 'Omver en erover' werd ook die van de Frontbeweging. Begin 1918 werd hij door de militaire veiligheidsdienst aangehouden, maar vrijgesproken. Tegen het einde van de oorlog kreeg hij de Spaanse griep en werd hij in Sint-Michiels gehospitaliseerd. Op 3 november 1918 stierf hij.
ok, het is dus origineel 'omver en erover' ... foutje dat zelfs de besten kan overkomen :-)

Citaat:

“Het Vlaams Belang vertelt al dertig jaar hetzelfde”, zeggen onze tegenstanders. Dat klopt en daar zijn we fier op! Onze rechtlijnigheid en verbetenheid, onze consequente eenduidigheid is ons handelsmerk. Ronduit betrouwbaar, zo is het Vlaams Belang en zo zal het Vlaams Belang blijven. De strijd voor Vlaamse onafhankelijkheid, voor een harde aanpak van de criminaliteit, voor een “eigen-volk-eerst”-beleid, voor Vlaamse jobs voor Vlaamse arbeiders en Vlaams geld in Vlaamse handen, behoort tot het DNA van onze beweging, van onze partij, van het Vlaams Belang.

Ons project is het “project Vlaamse staat”. Vanuit de meerderheid als het kan, vanuit de oppositie als het moet. Erop en erover! VL-eerst! Vlaanderen en de Vlamingen eerst!

Filip Dewinter
Fractievoorzitter

Anna List 14 oktober 2010 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5031958)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5031966)
Toen wou hij ons doen geloven dat hij mocht van zijn lief.

Nu ontkent hij dat hij moet van zijn vrouw ....

perverse geesten :-P

EddyBal 14 oktober 2010 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5031977)
ok, het is dus origineel 'omver en erover' ... foutje dat zelfs de besten kan overkomen :-)

Ik vind de aanpassing aan je handtekening wel goed ;)

Amon_Re 14 oktober 2010 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5031940)

Wat is dat nu voor een scheve vergelijking? Kijk, ik kan best verkeerd zijn wat die gast betreft (en hoop het trouwens ook), ik maak me wél zorgen gezien deze persoon betrokken was met OVLD tijdens Paars, ofwel luisterde OVLD niet naar deze mens, ofwel had OVLD gewoon niets te zeggen, ofwel gaf deze slechte adviesen.

Wat ik absoluut niet wil, is een herhaling van het paarse beleid.

Citaat:

Ik ben geen tegenstander van de NVA, en dat ie bij andere partijen zat interesseert me ook geen ruk, behalve dat in dit geval het wel tijdens paars was, waar hij hoofdeconoom was voor 'groot licht' Verhofstadt.

Anna List 14 oktober 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5031990)
Ik vind de aanpassing aan je handtekening wel goed ;)

dank je, ik heb de essentie gezocht.

twijfel alleen of er duidelijk genoeg uitkomt dat dat een eis is omdat hij slechts 'in dienst' van zijn kiezer staat, slechts als (volks)vertegenwoordiger tewerkgesteld is dus ...

heb getwijfels aan 'spreek Nederlands als je als vertegenwoordiger optreedt' ... maar dat leek me nog minder duidelijk (en omzeilbaar eens hij deel uitmaakt van eeen regerende coalitie) ...

ook nog getwijfels of ik zou schrijven 'spreek gerust frans tijdens koffiepauze of lunch' maar nooit in functie...

EddyBal 14 oktober 2010 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5032017)
dank je, ik heb de essentie gezocht.

twijfel alleen of er duidelijk genoeg uitkomt dat dat een eis is omdat hij slechts 'in dienst' van zijn kiezer staat, slechts als (volks)vertegenwoordiger tewerkgesteld is dus ...

heb getwijfels aan 'spreek Nederlands als je als vertegenwoordiger optreedt' ... maar dat leek me nog minder duidelijk (en omzeilbaar eens hij deel uitmaakt van eeen regerende coalitie) ...

ook nog getwijfels of ik zou schrijven 'spreek gerust frans tijdens koffiepauze of lunch' maar nooit in functie...

Je kan je komma en je punten door uitroeptekens vervangen, maar mij lijkt het duidelijk zo.

Anna List 14 oktober 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5032031)
Je kan je komma en je punten door uitroeptekens vervangen, maar mij lijkt het duidelijk zo.

trouwens onlangs geleden dat het taalgebruik van Dewever ...een stap terug is ... dat vroeger sterke onderhandelaars van de CVP al in het Nederlands onderhandelden, als statement ... en dan idd tijdens de koffiepauzes overschakelden op heel vlot en amicaal Frans ... heb er wel geen namen bijgekregen ...

fox 14 oktober 2010 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5031722)
Waarom niet? Een studiedienst van een partij werkt volgens de visie van een partij.
Deze worden vaak bevolkt door pas afgestudeerde universitairen. Laat hen toch eens zelf nadenken binnen een partijcontext? Het kan best dat een andere invalshoek positief kan werken.

Er wordt verwacht dat ze functioneren volgens het partijprogramma.

Staan er nog vacatures open bij die dienst?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be