sjarel |
14 oktober 2010 15:23 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
(Bericht 5032516)
A/ Heeft Annemans gelogen?
B/ Mag hij zijn rol van oppositiepartij niet spelen?
C/ Heeft hij niet terecht opgemerkt dat het afvegen van het bord een prima geste was
D/ Heeft hij niet gezegd dat áls de NVA uit de Belgische logica stappen zij aan het VB een bondgenoot zullen hebben?
E/ Is het fout om het parlement in te lichten over het programma van de NVA?
F/ Is het daarenboven fout om de NVA'ers aan hun eigen programma te herinneren?
G/ Is het niet zijn plicht als volksvertegenwoordiger om zijn eigen electoraat er op te wijzen dat zijzelf (ondanks alles) nog steeds beginselvast zijn?
|
A/ Neen
B/ Neen, want er is geen regering. Geeft de NVA iets "toegegeven" wat niet goed is voor Vlaanderen? Waarom de pijlen niet richten op de Franstaligen die niet willen responsabiliseren?
C/ ja
D/ ja
E/ nee, maar je moet ook geen karikatuur maken van een partij die bij federale regeringsonderhandelingen niet (onmiddellijk) zijn broek afsteekt.
F/ neen
G/ ja
Ik moet er wel even aan toevoegen dat ik Jambon niet bezig gehoord heb en dat zijn rede misschien een reactie daarop was...
Ma bon, het is duidelijk dat we 2 democratieën zijn want de Vlamingen reageren alleen op en tegen de Vlamingen. Ah ja, bij de Franstaligen zijn er geen stemmen te rapen.
Bon ja, mijn algemeen gevoel is dat daar dus nauwelijks iets constructief gezegd wordt.
|