Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Belasting op bedrijfsgsm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144934)

Busse87 14 oktober 2010 22:00

Belasting op bedrijfsgsm

Ik weet niet goed waar ik het moet posten en zou het graag horen van mensen die er iets van kennen .

Ik heb vandaag een brief gehad van mijn werk dat ik vanaf november elke maand €6.25 moet betalen ( €75 per jaar ). 1 : Ik gebruik deze gsm om alleen naar klanten te bellen of naar het werk voor informatie . 2 : Ik gebruik deze gsm NIET voor prive te bellen ( daar heb ik mijn eigen gsm voor waar ik trouwens gratis mee sms ) .

Naar mijn weten was deze wet toch afgevoerd ? Er was een KB ingediend maar deze is stop gezet en aangezien er geen KB is het geen wet en kan mijn werk dit toch zomaar niet doen ? Ze spraken van de RSZ en om boetes te vermijden wilt mijn werk nu een deel van mijn loon inhouden . Ik moet hiervoor ook een contract tekenen en een contract van proximus voor mijn belgegevens te laten nakijken . Ik ga niks tekenen tot ik zeker weet of het allemaal wel rechtsgeldig is .

Akkoord dat ze zoiets doen als je prive belt ( dat je het verschil betaald ) maar geen loon intrekken voor iets wat ik nodig heb voor mijn werk en die ik niet prive gebruik .

Txiki 14 oktober 2010 22:36

Het voorstel voor die belasting is inderdaad afgevoerd.

Trouwens, in dat voorstel stond dat er maandelijks een forfait van 12,5 euro geïnd zou worden en geen 6,25. Misschien toch eens vragen waarop je werk zich baseert.

fox 15 oktober 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5033158)
Het voorstel voor die belasting is inderdaad afgevoerd.

Trouwens, in dat voorstel stond dat er maandelijks een forfait van 12,5 euro geïnd zou worden en geen 6,25. Misschien toch eens vragen waarop je werk zich baseert.

Die 12,5 is bruto. Het is eigenlijk hetzelfde principe als bij een bedrijfswagen. Een bijdrage voor het persoonlijk gebruik.

backfire 15 oktober 2010 15:17

Geef die gsm gewoon terug.

Herr Flick 15 oktober 2010 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5034100)
Die 12,5 is bruto. Het is eigenlijk hetzelfde principe als bij een bedrijfswagen. Een bijdrage voor het persoonlijk gebruik.

Allee ge kunt de laptop ook gaan belasten....

Snappen die fuckers dan niet dat zo ne GSM meer last is dan een zegen... ze bellen u daarop op zelf in t weekend of s nachts als ge op velof zijt...

Constant met 2 lulijzers in uw zakken,...

fox 15 oktober 2010 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5034235)

Snappen die fuckers dan niet dat zo ne GSM meer last is dan een zegen... ze bellen u daarop op zelf in t weekend of s nachts als ge op velof zijt...

Kijk kerel als het u niet aanstaat geef dan die GSM terug en betaal zelf uw abonnement.

Trouwens, als het u niet aanstaat dat ze u buiten de werkuren bellen, zoek dan een andere job, maar te pas en te onpas in gelijk welk forum lullen over het feit dat ze u buiten de werkuren lastvalligen voor prullen zal alleszins niet veel oplossen.

backfire 15 oktober 2010 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5034273)
Kijk kerel als het u niet aanstaat geef dan die GSM terug en betaal zelf uw abonnement.

Trouwens, als het u niet aanstaat dat ze u buiten de werkuren bellen, zoek dan een andere job, maar te pas en te onpas in gelijk welk forum lullen over het feit dat ze u buiten de werkuren lastvalligen voor prullen zal alleszins niet veel oplossen.

Wat zijn we vriendelijk vandaag.

Raf 15 oktober 2010 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 5033114)
Ik weet niet goed waar ik het moet posten en zou het graag horen van mensen die er iets van kennen .

Ik heb vandaag een brief gehad van mijn werk dat ik vanaf november elke maand €6.25 moet betalen ( €75 per jaar ). 1 : Ik gebruik deze gsm om alleen naar klanten te bellen of naar het werk voor informatie . 2 : Ik gebruik deze gsm NIET voor prive te bellen ( daar heb ik mijn eigen gsm voor waar ik trouwens gratis mee sms ) .

Naar mijn weten was deze wet toch afgevoerd ? Er was een KB ingediend maar deze is stop gezet en aangezien er geen KB is het geen wet en kan mijn werk dit toch zomaar niet doen ? Ze spraken van de RSZ en om boetes te vermijden wilt mijn werk nu een deel van mijn loon inhouden . Ik moet hiervoor ook een contract tekenen en een contract van proximus voor mijn belgegevens te laten nakijken . Ik ga niks tekenen tot ik zeker weet of het allemaal wel rechtsgeldig is .

Akkoord dat ze zoiets doen als je prive belt ( dat je het verschil betaald ) maar geen loon intrekken voor iets wat ik nodig heb voor mijn werk en die ik niet prive gebruik .

Simpel: GSM meteen inleveren.

sperma 15 oktober 2010 16:16

Speke nie goe Nerelant,maar heg en gsm

illwill 15 oktober 2010 16:24

Citaat:

Waarom zou jij als werknemer uberhaupt betalen voor een werk-GSM?

hurricane 15 oktober 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5034135)

Inderdaad.
Heb ook een GSM van mijn werk. Als ze me daarvoor zouden laten betalen, krijgen z'em direct terug. Afzetters :evil:
Tegenwoordig zitten ze op alle mogelijke manieren in uw zakken.

Raf 15 oktober 2010 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5034341)
Inderdaad.
Heb ook een GSM van mijn werk. Als ze me daarvoor zouden laten betalen, krijgen z'em direct terug. Afzetters :evil:
Tegenwoordig zitten ze op alle mogelijke manieren in uw zakken.

Zou het niet handiger zijn als ze gewoon ons volledige loon inhouden en ons elke week wat zakgeld geven voor een pintje en een pakje sigaretten? :?

Cdude 15 oktober 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5034235)

Eén lulijzer blijf bij mij ECHT wel thuis !!!

Cdude 15 oktober 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5034273)

Easy boy , easy ...:die18:

Wat is "lastvalligen" ?

hurricane 15 oktober 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5034366)
Zou het niet handiger zijn als ze gewoon ons volledige loon inhouden en ons elke week wat zakgeld geven voor een pintje en een pakje sigaretten? :?

Daar komt het tegenwoordig inderdaad wel op neer.

Busse87 15 oktober 2010 23:11

Ja ik wou dit vandaag aanhalen maar werd afgewimpeld . Dinsdag ga ik is even langs het vakbondskantoor . Kan ik hun ook eens een paar vragen stellen over andere problemen .

From_Vlaanderen 15 oktober 2010 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5034135)

"From_Vlaanderen de computer op uwen bureau we gaan deze aansluiten op het netwerk."
"Héla, héla, internet ik heb da niet nodig, ik kan daar toch niet mee werken."
;-)
Ik heb da slim aangepakt. De grootsten hoop heeft meer werk en moet zich op het einde van de markt nog afjagen om klaar te geraken omdat ze de beurs, cartoons, video's aan het volgen zijn.

Cdude 16 oktober 2010 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 5034905)
"From_Vlaanderen de computer op uwen bureau we gaan deze aansluiten op het netwerk."
"Héla, héla, internet ik heb da niet nodig, ik kan daar toch niet mee werken."
;-)
Ik heb da slim aangepakt. De grootsten hoop heeft meer werk en moet zich op het einde van de markt nog afjagen om klaar te geraken omdat ze de beurs, cartoons, video's aan het volgen zijn.

Sedert wanneer beslis JIJ wat er op je bureau komt?

Vito 16 oktober 2010 10:59

Citaat:

Als ik u was, zou ik betalen én gratis bellen met die bedrijfs GSM.

1) ofwel gebruikt u de GSM strikt zakelijk en dan is een voordeel van alle aard aangeven in je belasting niet nodig.
2) ofwel gebruikt u de GSM privé en zakelijk en moet je een voordeel van alle aard aangeven in je belastingen. Maar dan zou ik hem ook gebruiken.

Als je bedrijf klaagt over het feit dat je dan privé belt, zijn ze niet erg consequent. Het volstaat dan te verwijzen naar een voordeel van alle aard dat ze door het sociaal secretariaat op je fiche laten zetten.

maddox 16 oktober 2010 12:06

Vrij simpel, als men je wil verplichten tot een bijdrage voor bedrijfsmiddelen, die strikt noodzakelijk zijn voor je beroepsuitoefening, dan moet daar een compensatie tegenover staan, men mag namelijk je loon niet verminderen zonder wederzijdse instemming.

Gewoon GSM inleveren met vermelding dat U die extra, nog niet legale belasting niet wenst te betalen.

En gebeld worden buiten de werkuren door de werkgever, mijn uren beginnen te lopen vanaf het moment ik antwoord, en dat weten ze.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be