![]() |
Wie strijdt het best tegen tussentaal ?
"Er is een nieuwe prijs voor
personen en organisaties die zich verdienstelijk maken in de strijd tegen het Verkavelingsvlaams." Worden binnenkort ook nog verwacht : een prijs voor wie het langste het vallen der bladeren kan tegenhouden en en prijs voor wie gietzijzer met metaalmoeheid kan oppeppen. |
Citaat:
|
En geven ook graag de indruk dat ze natuurlijke evoluties kunnen ombuigen en dat dat zinvol is...
Maar als we het over taal hebben ? A language is a dialect with an army and a navy. En ik denk niet dat de samenwerking tussen de twee marines voldoende zwaar weegt om de evolutie naar twee nederlandse talen tegen te gaan. |
Citaat:
Ikzelf vermoed dat het Nederlands zal verdwijnen ten voordele van streektalen en een echt grote standaardtaal. Bruno De Wever (broer van....) stelt Engels voor als standaardtaal. PS als kind werden wij verplicht AN te spreken. Er stonden zelfs straffen op het spreken van de streektaal tijdens de speeltijd. En nu zouden wij ons weer moeten aanpassen aan een tussentaal? Niet met mij hoor. Ik erger mij vreselijk aan het gebruik van die tussentaal op radio en TV. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het verkavelingsvlaams zal niet zo gauw uitgeroeid geraken.
Zelfs heel wat regenten Nederlands gebruiken het in hun lessen, omdat ze amper anders kunnen. Laat staan dus de kleuterleidsters, de onderwijzers, de regenten in andere vakken, de licenciaten in andere vakken ... Er mag best zelfs wat meer verkavelingsvlaams komen. Liefst bij de jeugd in Limburg en West-Vlaanderen ... daar groeit een generatie op die zelf amper het verkavelingsvlaams kan hanteren ... Verkavelingsvlaams is daarnaast een levendig bewijs van het uiteengroeien van Nederlanders en Vlamingen. |
Citaat:
http://www.limburg-actueel.be/index....8136&Itemid=40 |
Citaat:
|
Als er dan toch een standaard Vlaams komt dat weg evoludingest van het Nederlands he, kunnen jullie er dan niet meteen voor zorgen dat daar lekker wat Franse invloeden in komen? Dan heb je meteen een nieuwe nationale taal voor Belgie.
;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al kan ik het me van bejaarden wel voorstellen inderdaad. |
Citaat:
Raf en Anna, één strijd ! 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ollandisme.
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be