Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sint controverse (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145024)

Travis66 16 oktober 2010 13:29

Sint controverse

Soms komt er een film uit waarvan je zegt "die moet ik gezien hebben, zelfs al trekt hij op niks". Sint is er daar 1 van.
Korte inhoud. 5 december (hollandse film) is niet de verjaardag van de sint, maar de dag waarop hij gruwelijk werd vermoord. En als 5 december op een volle maan valt, eens in de 32 jaar. Komt de Sint (die veel weg heeft van Huub Stapel) kindjes de kop afsnijden. Horrorfilm dus. Trailer.

Maar nu komen van alle kanten klachten. De nederlandse reclame commisie heeft klachten gekregen, in Belgie beginnen de ouders ook al te roepen "denk toch aan de kinderen".

Persoonlijk vind ik het een geweldig idee. Ik blijf weg van horrorfilms, maar voor deze ga ik een uitzondering maken. Ik begrijp ook de controversie niet zo goed. Youtube is vergeven van de horrortrailers. Wat is er dan mis met deze?

Rudy 16 oktober 2010 14:21

Elk z'n geloof, maar ik geloof al 43 jaar niet meer in de sint.

Xenophon 16 oktober 2010 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5035487)

Zie maar dat hij uw hoofd er niet komt afsnijden dan.

Rudy 16 oktober 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5035545)
Zie maar dat hij uw hoofd er niet komt afsnijden dan.

Waarom ? Mij werd steeds wijsgemaakt dat de sint een zwarte piet heeft met een zak. En wie stout is vliegt in de zak, of krijgt met de roe te maken (sic).

den dinges 16 oktober 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5035487)

En als hij uit de schoorsteen komt gekropen met een steekmes ?:twisted:

Xenophon 16 oktober 2010 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5035569)
Waarom ? Mij werd steeds wijsgemaakt dat de sint een zwarte piet heeft met een zak. En wie stout is vliegt in de zak, of krijgt met de roe te maken (sic).

Neen, de echte sint komt met een machette.

Travis66 16 oktober 2010 19:35

Reactie van Dick Maas. "Als je je kinderen jarenlang kan wijsmaken dat er een bisschop op een paard over de daken rijdt, dan kan het niet moeilijk zijn om te zeggen "die kerel op de affiche is niet de echte sint"

Xenophon 16 oktober 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5035971)
Reactie van Dick Maas. "Als je je kinderen jarenlang kan wijsmaken dat er een bisschop op een paard over de daken rijdt, dan kan het niet moeilijk zijn om te zeggen "die kerel op de affiche is niet de echte sint"

Zeg de kinderen gewoon, "de sint bestaat niet."

Jazeker 16 oktober 2010 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5035864)
En als hij uit de schoorsteen komt gekropen met een steekmes ?:twisted:

Zal hem heugen als hij daardoor in een gasketel voor een appartementsblok terecht komt.

Jazeker 16 oktober 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5035997)
Zeg de kinderen gewoon, "de sint bestaat niet."

Laat een kind nog even dromen. De jeugd is zo kort en daarna is het finito.

Xenophon 16 oktober 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5036131)
Laat een kind nog even dromen. De jeugd is zo kort en daarna is het finito.

Ik probeer de kinderen te harden voor het leven en de toekomst die hen te wachten staat in het apocaliptische post-Belgische tijdperk.

filosoof 16 oktober 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5035569)

Is Vangheluwe de hedendaagse sint?

Fien Fluytenzuyger 16 oktober 2010 21:55

lol zo slecht dat dat er uit ziet :P

Doet me denken aan "Night of the Lepus", een Australische low-budget film over moordzuchtige konijnen. Schattige konijntjes of de goede brave sint als killer, dat werkt gewoon eenmaal niet.

filosoof 16 oktober 2010 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5036226)

Doet me denken aan "Night of the Lepus", een Australische low-budget film over moordzuchtige konijnen. Schattige konijntjes of de goede brave sint als killer, dat werkt gewoon eenmaal niet.

Een kinderverkrachtende bisschop, wie zou daar nu iets van geloven? De scenarioschrijver die daarmee afkomt wordt toch weggestuurd, zeker?

Andy 16 oktober 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5036226)

Of Black Sheep.

Fien Fluytenzuyger 16 oktober 2010 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 5036264)
Of Black Sheep.

:rofl:

dank u, die kende ik nog niet

"There are 40 million sheep in New Zealand, and they're pissed off!" lol

Fien Fluytenzuyger 16 oktober 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5036238)
Een kinderverkrachtende bisschop, wie zou daar nu iets van geloven? De scenarioschrijver die daarmee afkomt wordt toch weggestuurd, zeker?

In Hollywood komt dat er nooit door. Pasolini zou zich er misschien wel aan gewaagd hebben.:-)

maddox 17 oktober 2010 00:51

Fien, hebt U toevallig een commentaar in 1 van de online kranten gelezen met de referentie naar Night of the Lepus?

snowseals 17 oktober 2010 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5036451)
Fien, hebt U toevallig een commentaar in 1 van de online kranten gelezen met de referentie naar Night of the Lepus?

die was raak ! haha:snipersm:

Rudy 17 oktober 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5036163)
Is Vangheluwe de hedendaagse sint?

Neen. De sint is een kindervriend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be