![]() |
Eine generelle globale Abkühlung?
Ik kwam daarnet op de nieuwssite van de ZDF volgend stukje tegen dat iemand had gepost over het weer. Het gaat me vooral over de reactie.
Wat die man zegt had ik al eerder links en rechts gehoord, maar dit schijnt bevestigd te worden, best interessant. Frust von: KumpelErstellt am: 15.09.10, 15:57669 mal gelesen Hallo. Ich dachte immer es geht nicht mehr schlimmer. Aber es geht! Dieses Jahr war ja wohl wettertechnisch das Allerübelste. Heizperiode von Oktober 09 bis Mai 10, Frühlingsausfall und ein um 33% gekürzter Sommer. Herbstwetter ohne Sonne, Regen und 7-13 Grad. Aber bis 2050 sollen wir ein paar Tage mehr Sommer kriegen. Klasse! Bin dann Ü80. Naja bis bald. Het antwoord, geen idee of het een kenner is, maar ik ga ervan uit dat hij er wel iets van kent. Die heizperiode wird vermutlich in den nächsten jahren immer so sein. wie bekommen eine generelle globale abkühlung auf grund der verringerten sonnenfleckenaktivität.ich bin zwar kein hellseher, habe mich aber mal intensiv mit dem zusammenhang der sonnenaktivität und dem klima der letzten 2000 jahre beschäftigt. der zusammenhang ist eindeutig. um 1000 war es global 2-3 grad wärmer, da waren die wikinger in grönland (grünland). dies war eine periode mit erhöhter sonnenaktivität. übrigens co2 hat keinen einfluss auf das wetter. 1730 war die kleine eiszeit (verringerte sonnenaktivität). holländer sind auf den grachten schlittschuh gelaufen und die engländer hielten auf der themse weihnachtsmärkte ab. im moment sieht es so aus wie das dalton minnimum von 1850. wems interessiert selber googeln und schon mal holz für den kamin kaufen oder langlaufski zulegen. |
Als ik eens tijd heb zal ik Duits leren.
|
Excuseer, ik zal het snel even vertalen, het komt hierop neer:
Ik dacht altijd dat het niet meer slechter kon. Maar het kan wel! Dit jaar was het weertechnisch het allerslechtste. Een warmte (opwarm)periode van 10 mei tot 9 oktober, verlies van de lente en een met 1/3de ingekorte zomer. Herfstweer zonder zon, regen en 7 tot 13 graden. Maar tegen 2050 zullen we een paar dagen meer zomer krijgen. Geweldig! Dan ben ik meer dan 80 jaar oud. Het antwoord, geen idee of het een kenner is, maar ik ga ervan uit dat hij er wel iets van kent. Die warmteperiode zal vermoedelijk in de volgende jaren altijd zo zijn. Er ontstaat een algemene globale afkoeling door de geringere zonnevlekkenactiviteit. Ik ben zeker geen helderziende, maar ik heb me intensief met die samenhang tussen de zonneactiviteit en het klimaat van de laatste 2000 jaar beziggehouden. De samenhang is duidelijk. Rond het jaar 1000 was het globaal gezien 2-3 graden warmer, toen zaten de vikingen in groenland. Dit was een periode met verhoogde zonneactiviteit. Overigens heeft co2 geen invloed op het weer. Rond 1730 was er de kleine ijstijd (kleinere zonneactiviteit). De Nederlanders schaatsten toen op de grachten en de Engelsen hielden op de Theems kerstmarkten. Op het moment ziet het er uit als het Dalton minimum van 1850. Wie geïnteresseerd is kan zelf googelen en al hout voor de kachel kopen of langlaufski's binnenhalen. |
Laat ons,net als met de "opwarmertjes" niet te snel paniekeren.....
Ja,er zijn precedenten van kombinaties van gebrek aan zonne-aktiviteit en ongunstige zeestromingen die een serieuze koude periode inluidden.Maar ook hier is het geen wet van Meden en Perzen dat het zo MOET gebeuren.... Laat ons wel vaststellen dat de eenduidigheid van het opwarmerverhaal al een tijdje "gebroken" is,en er gelukkig geen dwaze beslissingen getroffen zijn in Kopenhagen,december laatstleden...... Laat ons gewoon ons best doen om,om puur technologische- ,milieu-,economische-,en geopolitieke redenen te proberen wat onafhankelijker te worden van fossiele brandstoffen en geleidelijk aan ons consumentengedrag wat aan te passen.......Dan zou de groei van CO2-gehalte in de lucht wat kunnen afnemen en zijn we allemaal blij(behalve de landbouwers voor wie CO2 in de lucht een gratis MESTSTOF is) Ondertussen zal "het klimaat" wel doen wat best schikt :roll: |
Op 15 oktober was het sunspot number 48
3 grote zonnevlekken groepen. Nummer 1112 is net uitgebarsten. http://www.spaceweather.com/ De tijd dat de zon kalm was is al een tijd voorbij. |
Wanneer was dan de tijd dat de zon kalm was? Misschien kunnen we dat vergelijken met de temperatuur hier op dat moment.
|
2008-2009 toen was het maandelijks sunspot number 1-3.
Nu is ie 25. http://www.ips.gov.au/Solar/1/6 Grafiek en recente tabel staan onderaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be