Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   NMBS bonzen vertellen niets dan politieke leugens. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145062)

RASPOUTINE 17 oktober 2010 11:51

NMBS bonzen vertellen niets dan politieke leugens.
 
Ik heb het zelf meegemaakt, met als voorbeeld een kaartje kopen in het zuid station.
Elke keer was er een file van drie slangen, gelijk aan dertig personen.
De loketten waren met drie mensen bemand plus een voor de abonnementen.
In de file meestal toeristen of mensen die geen toegang hebben tot bancontact.
Het commentaar over de NMBS en de Belgische hoofdstad (Vlaamse…) was op dat ogenblik niet bijzonder leuk om te horen…

Het is duidelijk dat de NMBS niet wenst te besparen op de lonen van haar bonzen maar wel op de bemanning van haar loketten.
Nochtans is bij een openbare dienst de goede werking en de service in het algemeen belangrijk dan de hoge lonen van de bonzen.

Later op de trein kon ik geen zitplaats bemachtigen tot in Gent.

Arm België, politieke bonzen die super goed betaald zijn maar die nog niet eens kunnen becijferen hoeveel zitplaatsen zij moeten voorzien voor hun treinen.

Openbare diensten werken alleen maart slecht omdat zij besmet zijn met politiek personeel.
Haal de privé belangen uit die openbare diensten, vanaf dan zal het geld alleen maar dienen voor deze en niet voor winsten (bepaalde inkomsten) te maken.
En schaf de Holding die meestal met vastgoed bezig is af. Wat hebben zij al verdient met de stationomgevingen en waar zijn de opbrengsten naartoe gegaan?

Publiek is publiek. Publiek en privé is net zoals de “autonome gemeentebedrijven” alleen maar gesjoemel.
Kijk naar de huisvestigingsmaatschappijen die mixt zijn...zelfde probleem.

Als de vakbonden maandag staken moet het ook daarvoor zijn, een betere service aan de gebruikers oplegen aan hun directie die hun loon niet waard zijn.

Wij moeten in iedere geval achter de moedige vakbond mensen staan, zij zijn dankzij bepaalde manipulaties waarbij zij soms worden aangespoord om op te treden wanneer het voor hen niet zo gunstig, misschien wel de laatste.

En wie gaat er dan opkomen voor het algemeen belang aangezien de politiek het de laatste jaren niet heeft gedaan.



De kerk gaat nu door bepaalde gebeurtenissen minder subsidies krijgen (terwijl dat een zekere bisschop van Brugge nog zijn loon krijgt van de gemeenschap),waarom krijgen zij en de politiek ook niet minder voor het slechte bestuur is ook een goede vraag?

hurricane 17 oktober 2010 11:54

NMBS bazen zijn politici en gaan dus gewoon voor het grote geld.
Jouw probleem met je kaartje zal hen een rotzorg wezen.
Eigenlijk zijn die klanten een noodzakelijk kwaad....

Ta'azir 17 oktober 2010 15:05

tja sé....

jij bent die "ambetante" reiziger die komt zeuren en waar ze niet genoeg aan verdienen om wat geld achterover te slaan....

eigelijk ben jij de persoon die "de bonzen" waarschijnlijk nog nooit ontmoet hebben.... want zij reizen in 1ste klas of in hun wagen mét chauffeur hé.... maar ze weten wél dat gij nen ambetanten zijt, daar hebben ze vakbondsafgevaardigden voor die hun dat komen melden !;-)

Zwitser 17 oktober 2010 16:44

Het kernprobleem is natuurlijk dat de NMBS haar inkomsten vooral van de overheid haalt, en niet van de reiziger. Dat de reiziger dan van geen tel is mag niet verbazen.

Tejokus 18 oktober 2010 02:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5037141)
Het kernprobleem is natuurlijk dat de NMBS haar inkomsten vooral van de overheid haalt, en niet van de reiziger. Dat de reiziger dan van geen tel is mag niet verbazen.

Kernprobleem = Europa.
Alles privatiseren, liberaal met een rechts trekje.
En zoals met alles treft het weer het personeel en de gebruikers (de reizigers).
Onze facteurs gaan ook nog lachen....

rookie 18 oktober 2010 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir (Bericht 5036980)
tja sé....
eigelijk ben jij de persoon die "de bonzen" waarschijnlijk nog nooit ontmoet hebben.... want zij reizen in 1ste klas of in hun wagen mét chauffeur hé....

Zij reizen enkel met de trein als er (TV)camera's bij zijn, anders is het met auto en chauffeur (en 't is geen mini cooper)

lombas 18 oktober 2010 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 5038312)
Zij reizen enkel met de trein als er (TV)camera's bij zijn, anders is het met auto en chauffeur (en 't is geen mini cooper)

Jannie Haek komt elke dag met de trein werken vanuit Brugge hoor.

Mosasaurus 18 oktober 2010 07:17

En de socialisten (ditmaal de rode vakbond) blijven de Vlaamse economie kapotmaken

RASPOUTINE 18 oktober 2010 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5036727)
NMBS bazen zijn politici en gaan dus gewoon voor het grote geld.
Jouw probleem met je kaartje zal hen een rotzorg wezen.
Eigenlijk zijn die klanten een noodzakelijk kwaad....

De vraag die zich stelt is of dat wij de werkgelegenheid gunstig zijn indien wij voluit gaan voor de automatisering ?
Ik kan mijn ticket ook betalen met bancontact, maar ik zou graag hebben dat er s’morgens meer jonge werklozen kunnen opstaan om te gaan werken. In plaats van in hun bed te blijven liggen omdat zij geen werk hebben.

Deze die deze diensten aanbieden zeggen altijd maar dat daardoor de verlening van de dienst goedkoper zal worden.

Hebben jullie daar al iets van opgemerkt ?

Zijn de staanplaatsen bij de NMBS goedkoper, nee, waarom niet?

Waarom mag de eerste klas niet bezet worden door diegene die geen plaats hebben in tweede?

En er is meer…
Net zoals de daling van de BTW voor de horeca, mijn steak is nog altijd aan de zelfde prijs.
En die van jullie ?

lombas 18 oktober 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 5038822)
Waarom mag de eerste klas niet bezet worden door diegene die geen plaats hebben in tweede?

Omdat je daar niet voor betaald hebt?

netslet 19 oktober 2010 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5038827)
Omdat je daar niet voor betaald hebt?

Als er werkelijk geen plaats is in tweede klasse dan dient de vervoerder die toch een plek te geven. Het is zowieso al een schending van de vervoersvoorwaarden: die stellen namelijk duidelijk dat een vervoersbewijs recht geeft op vervoer in de vermelde klasse.

Natuurlijk dient wel iemand van het treinpersoneel aangesproken te worden om te verwittigen dat men plaats zal gaan nemen in eerste klasse.

Zwitser 19 oktober 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 5038822)
De vraag die zich stelt is of dat wij de werkgelegenheid gunstig zijn indien wij voluit gaan voor de automatisering ?

Als het zo was dat automatisering voor werkloosheid zorgde dan zou de werkloosheid ondertussen torenhoog moeten zijn. Ga maar na. De laatste 200 jaar zijn we maar liefst 99% van de jobs in de landbouw kwijtgeraakt. We zijn 80% van de jobs in de industrie kwijtgeraakt.
We rijden veel meer treinen met minder personeel...
Het is een wonder dat er nog mensen een job hebben, niet?

In Zwitserland gebeurt twee derde van de kaartjesverkoop via automaten, en rijden de meeste lokale treinen zonder conducteur. De werkloosheid moet daar wel torenhoog zijn. Is ie ook. Op dit moment maar liefst 3,7%, en voor Zwitserse normen is dat torenhoog. Normaal is de werkloosheid zo een 1,5 %. En dat met een 42 urige werkweek en werken tot je 65ste...

Je maakt hier de traditionele fout te denken dat het jobs is die schaars zijn. Jobs zijn niet schaars. Mensen die willen werken, die zijn schaars...

Zwitser 19 oktober 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 5041433)
Als er werkelijk geen plaats is in tweede klasse dan dient de vervoerder die toch een plek te geven. Het is zowieso al een schending van de vervoersvoorwaarden: die stellen namelijk duidelijk dat een vervoersbewijs recht geeft op vervoer in de vermelde klasse.

Natuurlijk dient wel iemand van het treinpersoneel aangesproken te worden om te verwittigen dat men plaats zal gaan nemen in eerste klasse.

De vervoersvoorwaarden stellen duidelijk dat je recht hebt op vervoer, niet op een zitplaats. En zelfs al zijn er geen staanplaatsten in de tweede klas meer, dan nog kan je eigenlijk geen plaats in de eerste klas op eisen, want je kan ook gewoon een latere trein nemen...

Maar eigenlijk moet de NMBS gewoon de treinkaartjes wat duurder maken. Als treinen overvol zijn, dan zijn treinkaartjes eigenlijk te goedkoop. Maakt men de kaartjes wat duurder dan is er ook meteen geld om meer treinen te laten rijden, om meer zitplaatsen aan te bieden.

Zwitser 19 oktober 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5038302)
Kernprobleem = Europa.
Alles privatiseren, liberaal met een rechts trekje.

Kernprobleem is dat europa veel te links is.

Citaat:

En zoals met alles treft het weer het personeel en de gebruikers (de reizigers).
Onze facteurs gaan ook nog lachen....
Tja. Als ik de post in Nederland vergelijk met die in België dan kan ik enkel maar zeggen: Leve de privatisering.

lombas 19 oktober 2010 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 5041433)
Als er werkelijk geen plaats is in tweede klasse dan dient de vervoerder die toch een plek te geven. Het is zowieso al een schending van de vervoersvoorwaarden: die stellen namelijk duidelijk dat een vervoersbewijs recht geeft op vervoer in de vermelde klasse.

Natuurlijk dient wel iemand van het treinpersoneel aangesproken te worden om te verwittigen dat men plaats zal gaan nemen in eerste klasse.

En zal je een bescheiden meerkost aangerekend worden, tenzij de klasse gedegradeerd wordt.

Trouwens, op een overvolle trein vind je de TBG meestal ... in de eerste klasse.

;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be