![]() |
Vlamingen nooit zo eensgezind
De dag na het afschieten van de nota:
- in alle Franstalige kranten zegt men: "het is een onevenwichtige, provocerende N-VA nota" - in alle Nederlandstalige kranten zegt men: "het is een sterke, evenwichtige nota en een goede basis voor verdere onderhandelingen. dat men haar afschiet is onbegrijpelijk" - zelfs Groen (Van Besien) zegt dat de nota sterk is, dat het onbegrijpelijk is dat men haar zomaar afschiet. Hij gaat hierdoor lijnrecht in tegen Ecolo. Naar ik hoor doet ook SP.A (Gennez) dit. Sire, er zijn geen Belgen. |
Citaat:
|
Goed dat Groen! eens met de neus op de feiten wordt gedrukt. Zo snel een evenwichtige nota afschieten is gewoon verre van geloofwaardig.
|
Gennez zegt net op de radio dat de reactie van de franstaligen 'niet enkel provocatief maar gewoon dom is'.
Over de nota: 'een goede basis om verder te onderhandelen'. |
Citaat:
|
Citaat:
Indien deze nota 'totaal onbespreekbaar is', vraag ik me af wat voor staatshervorming de Franstaligen ooit wel zouden kunnen aanvaarden? :roll: |
Ik vond de reactie van de franstaligen ook wel wat al te snel gisteren.
CDH vond het nodig te wijzen op het feit dat vooral de regeling van BHV voor haar niet goed genoeg is, terwijl de splitsing ervan in ruil voor behoud van stemrecht op Brusselse lijsten voor de faciliteitengemeenten toch wel heel redelijk is. Wat wil ze dan nog meer? Een corridor? |
Dat Groen! en SPa durven ingaan tegen hun grote Franstalige broers, is toch echt wel opvallend.
|
Weer een dag waarop vriend en vijand knarsetandend moet toegeven dat het VB reeds twintig jaar gelijk had....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gennez was toch nogal negatief over De Wevers voorstellen rond de Financieringswet en rond BHV, waarvoor ze het voorstel 'provocatief' noemde. Toch noemt ook zij de reactie van de Franstaligen: 'dom, onverantwoordelijk...'
Het Vlaams front is verzwakt, maar blijft nog wel een paar uur overeind. Laten we er van genieten zo lang het bestaat. 8-) |
perfect, alles loopt gesmeerd. Vlamingen en franstaligen mooi in twee kampen ten opzichte van elkaar.
Diegene die nu verkiezingen uitlokt is verantwoordelijk voor een monsteroverwinning van n-va en dewever. bye bye belgium komt met de dag dichterbij |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Das dubbele winst :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Het wordt dus zonder, omdat het niet anders meer kan. De vertwijfeling in Laken moet zo stilaan tot panische angst leiden... |
Citaat:
|
Tot in Knok Le Zoute.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be