Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vlamingen nooit zo eensgezind (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145103)

respublica 18 oktober 2010 07:50

Vlamingen nooit zo eensgezind

De dag na het afschieten van de nota:
- in alle Franstalige kranten zegt men: "het is een onevenwichtige, provocerende N-VA nota"
- in alle Nederlandstalige kranten zegt men: "het is een sterke, evenwichtige nota en een goede basis voor verdere onderhandelingen. dat men haar afschiet is onbegrijpelijk"
- zelfs Groen (Van Besien) zegt dat de nota sterk is, dat het onbegrijpelijk is dat men haar zomaar afschiet. Hij gaat hierdoor lijnrecht in tegen Ecolo. Naar ik hoor doet ook SP.A (Gennez) dit.

Sire, er zijn geen Belgen.

JP Coen 18 oktober 2010 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5038372)
De dag na het afschieten van de nota:
- in alle Franstalige kranten zegt men: "het is een onevenwichtige, provocerende N-VA nota"
- in alle Nederlandstalige kranten zegt men: "het is een sterke, evenwichtige nota en een goede basis voor verdere onderhandelingen"
- zelfs Groen (Van Besien) zegt dat de nota sterk is, dat het onbegrijpelijk is dat men haar zomaar afschiet.

Sire, er zijn geen Belgen.

Het is nu duidelijk dat de zwarte piet in het zuiden zit en niet bij NVA

Hollander 18 oktober 2010 07:53

Goed dat Groen! eens met de neus op de feiten wordt gedrukt. Zo snel een evenwichtige nota afschieten is gewoon verre van geloofwaardig.

Francis Vere 18 oktober 2010 07:55

Gennez zegt net op de radio dat de reactie van de franstaligen 'niet enkel provocatief maar gewoon dom is'.

Over de nota: 'een goede basis om verder te onderhandelen'.

JP Coen 18 oktober 2010 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5038379)
Gennez zegt net op de radio dat de reactie van de franstaligen 'niet enkel provocatief maar gewoon dom is'.

Leterme had toch ook al eens gezegd, dat de intelligentie in het zuiden niet zo hoog is.:roll:

respublica 18 oktober 2010 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5038379)

bedankt, dat heb ik toegevoegd aan mijn openingspost.

Indien deze nota 'totaal onbespreekbaar is', vraag ik me af wat voor staatshervorming de Franstaligen ooit wel zouden kunnen aanvaarden? :roll:

moltonkapôte 18 oktober 2010 08:00

Ik vond de reactie van de franstaligen ook wel wat al te snel gisteren.

CDH vond het nodig te wijzen op het feit dat vooral de regeling van BHV voor haar niet goed genoeg is, terwijl de splitsing ervan in ruil voor behoud van stemrecht op Brusselse lijsten voor de faciliteitengemeenten toch wel heel redelijk is.

Wat wil ze dan nog meer? Een corridor?

vlijmscherp 18 oktober 2010 08:01

Dat Groen! en SPa durven ingaan tegen hun grote Franstalige broers, is toch echt wel opvallend.

Fieseler 18 oktober 2010 08:02

Weer een dag waarop vriend en vijand knarsetandend moet toegeven dat het VB reeds twintig jaar gelijk had....

Vlaamse Leeuwin 18 oktober 2010 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5038397)
Weer een dag waarop vriend en vijand knarsetandend moet toegeven dat het VB reeds twintig jaar gelijk had....

²

plakker 18 oktober 2010 08:22

Citaat:

3

respublica 18 oktober 2010 08:35

Gennez was toch nogal negatief over De Wevers voorstellen rond de Financieringswet en rond BHV, waarvoor ze het voorstel 'provocatief' noemde. Toch noemt ook zij de reactie van de Franstaligen: 'dom, onverantwoordelijk...'

Het Vlaams front is verzwakt, maar blijft nog wel een paar uur overeind. Laten we er van genieten zo lang het bestaat. 8-)

vrijevlaming 18 oktober 2010 08:36

perfect, alles loopt gesmeerd. Vlamingen en franstaligen mooi in twee kampen ten opzichte van elkaar.
Diegene die nu verkiezingen uitlokt is verantwoordelijk voor een monsteroverwinning van n-va en dewever.

bye bye belgium komt met de dag dichterbij

den ambetantsten 18 oktober 2010 08:36

Citaat:

Vooral een dag waarop ik me nogmaals gesterkt voel in mijn keuze, namelijk dat ik nooit of te nimmer al mijn eitjes in hetzelfde partijnest zal leggen. Immers, N-VA gaat wat mij betreft op bepaalde punten toch net ietsje te ver mee in de federale logica die wil dat alles ingewikkeld en ondoorzichtig moet blijven in dit landje. Los daarvan, perfect begrijpelijk dat Franstalig België dit afschiet. Zij zullen NOOIT instemmen met verantwoordelijkheid opnemen voor het eigen (wan)beleid.

nihao 18 oktober 2010 08:37

Citaat:

'dom, onverantwoordelijk...'
Nogal wiedes, zo zijn ze nu eenmaal...

vrijevlaming 18 oktober 2010 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5038431)
Vooral een dag waarop ik me nogmaals gesterkt voel in mijn keuze, namelijk dat ik nooit of te nimmer al mijn eitjes in hetzelfde partijnest zal leggen. Immers, N-VA gaat wat mij betreft op bepaalde punten toch net ietsje te ver mee in de federale logica die wil dat alles ingewikkeld en ondoorzichtig moet blijven in dit landje. Los daarvan, perfect begrijpelijk dat Franstalig België dit afschiet. Zij zullen NOOIT instemmen met verantwoordelijkheid opnemen voor het eigen (wan)beleid.

strategisch toch sterk van BDW? Hij stelt iets voor waarvan ie zelf waarschijnlijk vindt dat het te ver gaat qua toegevingne, maar waarvan hij weet dat de franstaligen het nooit zullen aanvaarden.

Das dubbele winst :lol:

Zwartengeel 18 oktober 2010 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moltonkapôte (Bericht 5038392)
Ik vond de reactie van de franstaligen ook wel wat al te snel gisteren.

CDH vond het nodig te wijzen op het feit dat vooral de regeling van BHV voor haar niet goed genoeg is, terwijl de splitsing ervan in ruil voor behoud van stemrecht op Brusselse lijsten voor de faciliteitengemeenten toch wel heel redelijk is.

Ja. CDH verdedigt immers bij afwezigheid van FDF aan de onderhandelingen de communautaire agenda van laatstgenoemden.

den ambetantsten 18 oktober 2010 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5038439)
strategisch toch sterk van BDW? Hij stelt iets voor waarvan ie zelf waarschijnlijk vindt dat het te ver gaat qua toegevingne, maar waarvan hij weet dat de franstaligen het nooit zullen aanvaarden.

Das dubbele winst :lol:

Ok, maar voor mij begint dit stilaan over te hellen naar iets wat niet langer te verdedigen valt. Maar je hebt in zoverre gelijk dat hij ongetwijfeld perfect wist dat de Franstaligen dit niet zouden aanvaarden.
Het wordt dus zonder, omdat het niet anders meer kan. De vertwijfeling in Laken moet zo stilaan tot panische angst leiden...

gertc 18 oktober 2010 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moltonkapôte (Bericht 5038392)

Ja.

nihao 18 oktober 2010 08:55

Tot in Knok Le Zoute.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be