![]() |
200 Noord-Belgische culturo's lanceren nieuwe campagne
200 "prominenten" in Vlaanderen hebben een campagne gelanceerd tegen wat ze het "nationalistisch discours over cultuur en identiteit" noemen.
Dat las ik op Le Swaar: http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...ure-799055.php Een zoveelste zielige poging van de culturele Belgicistische elite om de reactionaire Belgische staat te verdedigen. Inhoudelijk staat er niets essentieel in uiteraard, dat was evenmin zo bij alle voorgaande Belgicistsche campagnes van deze zelfverklaarde "prominenten". Enkel wat blabla over de multicultuur en openheid op de wereld. Niks nieuw onder de zon. Wat me wél opviel was dat ik er voor het eerst over moest lezen op de website van Gazette Milles Collines. In de noord-Belgische gazetten amper iets van te vinden. Symptomatisch voor het feit dat België afgelopen is, de Belgische culturele hegemonische greep op de bevolking definitief gebroken, de media kunnen niet anders dan de "nieuwe grondstroom" in Vlaanderen volgen. Of, ook mogelijk, de crisis van België is zò groot geworden dat de media zelf ook beseffen dat deze "tweehonderd prominenten" geen enkele geloofwaardigheid meer hebben. Het moet wel pijn doen in bepaalde kringen. :-) |
Nog even en in Franstalig België zit er ook niemand meer op deze individuen te wachten. Nu worden ze nog ingezet als nuttige idioten voor het verdedigen van het status-quo, maar wees er maar zeker van dat ze aan de andere kant van de taalgrens dit soort zelfhaat iets bijzonder lelijks en afstotelijks vinden. Om ginds echt vol en voor serieus genomen te worden, zouden ze eerst helemaal hun Nederlandstalige identiteit moeten vernietigen, zoals de verfranste Vlamingen in Brussel eertijds deden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die zelfhaat van de Vlaamse cultuursector vind ik toch echt verschrikkelijk. Blijkbaar is voor hen een staatshervorming en de Vlaamse identiteit een groot gevaar. Daarom storten ze zich in de politieke actualiteit om een verouderd Belgisch staatsmodel (dat nooit echt open en multicultureel geweest is, wat men ook bewere) te verdedigen. In andere landen gaat men wel veel normaler met de eigen identiteit om. |
Het stond ook in één kleine alinea in De Standaard, op pagina twintig of in de buurt ervan. Ze doen maar, alleen valt me op dat de drogredenering van jaren terug gebruikt wordt. Ik vrees voor hen dat ze zullen moeten moderniseren.
|
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...ot-maakt.dhtml |
Citaat:
|
Meh
|
En hun partijtjes zijn tegenwoordig te verwaarlozen. De frustratie moet wel diep zitten bij hen :lol:
Maar kom, ik dacht dat het de taak van artiesten was om het establishment op de korrel te nemen? In België is dat blijkbaar niet van toepassing. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn dat "prominenten"? Ik ken er misschien 4 of 5 mensen van. De rest had evengoed Sjaakie van den Hoeck of marie van de bakker kunnen zijn.:roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
laat ons hopen dat die mensen verhuizen als Belgie instort.
Opgeruimd staat netjes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be