![]() |
Wat gaat er nu gebeuren?
Allez, wat is de volgende act in het circus?
|
Albert II stelt Hans Van De Cauter aan om onderhandelingen met Den Haag te beginnen over de hereniging van het unitaire Verenigd Koninkrijk.
Zie daarvoor : http://forum.politics.be/showthread.php?t=145127 |
Citaat:
Mooie interpretatie. NIET naar MIJN zin, maar toch mooi ;) |
De Koning zal m.i. een Franstalige het veld insturen met een Koninklijke Verzoeningsopdracht.
Het Vlaamse compromisvoorstel wordt herwerkt door de Franstaligen. Wellicht wordt er hier en daar iets uitgelicht maar 90% was al in overeenstemming met de Waalse verzuchtingen (dixit Paul Magnette). Ik denk persoonlijk dat we dicht bij een akkoord zitten. Het kan al binnen 2 weken (door het stokebrandje spelen van N-VA inzake BHV moeten we natuurlijk enige vertraging in acht nemen). Maar ik heb er een goed gevoel bij. |
Volgens mij gaat N-VA aan de koning vragen om een liberaal te benoemen tot god weet wat met als opdracht de boel uit het slop te halen.
De Franstaligen (de PS in het bijzonder) hebben weinig te klagen, want zij hebben de impasse veroorzaakt. Als voorwaarde voor regeringsdeelname zal De Wever eisen dat Reynders Maingain en zijn FDF uit de partij zet, wat Reynders in een lastig parket zou brengen... |
Regering van nationale eenheid. Just you wait.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je enquête bevat mijn keuze niet:
Het Vlaams Parlement roept Vlaanderen eenzijdig uit tot autonome deelstaat van het Koninkrijk België en haalt de gewenste bevoegdheden naar zich toe. 8-) |
Wat er zal gebeuren weet ik niet.
Die Koninklijke opdrachten zijn ondertussen een beetje uit de mode, dus raad ik de politici aan om de opdrachten van de koning te weigeren en alles op hun eigen manier te doen. Het volgende lijkt me een redelijk plan: Stap 1: Vorm een regering met een normale 50%+1-meerderheid en schrijf een groot pakket met wetsvoorstellen waar die 50%+1 achter staat, zowel normale als bijzondere wetten. Hou daarbij geen rekening met de eisen/voorstellen van politici die geen onderdeel van de 50%+1 zijn. Stap 2: Roep er een paar extra politici bij, totdat je genoeg politici hebt om de bijzondere wetten te kunnen stemmen. Stap 3: In ruil voor het accepteren van de bijzondere wetten mogen de nieuwelingen enkele wijzigingen brengen aan de normale wetten, wetten waar zij anders niets over te zeggen zouden hebben, aangezien zij geen onderdeel zijn van de normale regering. Als ook dit niet lijkt te werken, dan zijn we niet klaar voor een staatshervorming. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er gaat opnieuw onderhandeld worden, de N-VA gaat een kleine geste doen en de PS zal die in dankbaarheid aannemen. Een akkoord is nu dichterbij dan ooit.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be