Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Onkelinx wilt een interim regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145291)

Amon_Re 21 oktober 2010 12:09

Onkelinx wilt een interim regering

Ja mannen,

De kogel is door de kerk, het orakel heeft gekakeld, Onkelinx wenst een 'tijdelijke tussenregering'.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...regering.dhtml

Citaat:

PS-vicepremier Laurette Onkelinx heeft vanochtend op enkele Franstalige radiozenders gepleit voor een "actieve rustpauze" in de onderhandelingen over de staatshervorming. Om stilstand te vermijden wil ze echter tegelijk een tussenregering in het leven roepen die beperkt blijft in de tijd.

patrickve 21 oktober 2010 12:11

Een van lopende zaken ? :-D

Amon_Re 21 oktober 2010 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5045033)
Een van lopende zaken ? :-D

Nee, een gelijk Verhofstadt III

Herr Flick 21 oktober 2010 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5045029)
Ja mannen,

De kogel is door de kerk, het orakel heeft gekakeld, Onkelinx wenst een 'tijdelijke tussenregering'.

Ik wil ik ook van alles, ... maar of ik het dan ook krijg...

Kom Onkeldingens de vleesgeworden onbekwaamheid zal haar goesting wel weer krijgen.

Amon_Re 21 oktober 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5045057)
Ik wil ik ook van alles, ... maar of ik het dan ook krijg...

Kom Onkeldingens de vleesgeworden onbekwaamheid zal haar goesting wel weer krijgen.

lol

lollysticky 21 oktober 2010 12:46

CD&V wil geen tussentijdse regering...
NVA ook niet
gaan ze een waals kabinet maken mss? :p

Zwartengeel 21 oktober 2010 12:57

Citaat:

Ja mannen,

Ja, en die staatshervorming regelen we dan ondertussen wel in de 'Costa'.

vlijmscherp 21 oktober 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5045138)
Ja, en die staatshervorming regelen we dan ondertussen wel in de 'Costa'.

of in het "Forum".

dat bewijst gewoon hoe ze over ons denken: domme naïeve Vlamingen die alles slikken wat zij zeggen.

turnavies 21 oktober 2010 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5045111)
CD&V wil geen tussentijdse regering...
NVA ook niet
gaan ze een waals kabinet maken mss? :p

ssst ... de SP.a heeft nog niks door.
Die zijn ze nu via de vakbonden beginnen paaien voor een 'links alternatief' over de taalgrenzen heen.

De gemuilkorfde 21 oktober 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door turnavies (Bericht 5045169)
Die zijn ze nu via de vakbonden beginnen paaien voor een 'links alternatief' over de taalgrenzen heen.

Ja, de mannen van de vakbond vinden blijkbaar dat verkiezingen geen rol meer spelen in een democratie.
Dat de partij van Gennez electoraal niet veel voorstelt, dat is niet belangrijk meer.

Salvadorii 21 oktober 2010 19:06

Ik hoop dat er een nood-regering komt, en die zolang mogelijk stand houd - dat zal het Vlaamse Republiek een pak dichterbij brengen. Maar die komt er niet vrees ik - O-VLD en CD&V gaan dat nooit doen, al is het enkel uit een zelfbehoudsgevoel. Spa ook niet - dan worden ze uit de Vlaamse regering gekiepert, en dat zal Jansens niet toelaten, want dan kan het Oosterweel terug op tafel komen...

Karel Martel B 21 oktober 2010 19:08

Citaat:

Onkelinx wenst een 'tijdelijke tussenregering'.

Pech voor haar.

HOUZEE ! 21 oktober 2010 19:11

Ach gewoon het mandaat van Letherme verlengen en extra bevoegdheden geven. We gaan het land toch niet blijven laten gijzelen zeker omdat enkele psychopatische maniakken ons kost wat kost de dieperik willen insleuren ?

Karel Martel B 21 oktober 2010 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door turnavies (Bericht 5045169)

Zelfs alle waalse partijen (inclusief de pipi-zetel) plus SPA heeft geen meerderheid.

Walen + SPA+ groen kan wel, in theorie.

Boduo 21 oktober 2010 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5045863)
Ach gewoon het mandaat van Letherme verlengen en extra bevoegdheden geven. We gaan het land toch niet blijven laten gijzelen zeker omdat enkele psychopatische maniakken ons kost wat kost de dieperik willen insleuren ?

Wélke dieperik ???

Gwyndion 21 oktober 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5045863)

Houzee die kritiek heeft op EDR, Joëlle Milquet en Laurette Onkelinx, een memorabele dag!

Boduo 21 oktober 2010 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5045898)
Houzee die kritiek heeft op EDR, Joëlle Milquet en Laurette Onkelinx, een memorabele dag!

Als PS niet toegeeft, is het ged�*�*n !
Dixit J. Jambon
Da's duidelijke taal.

Xenophon 21 oktober 2010 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5045898)

:D

Blauwzwart 21 oktober 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5045206)
Ja, de mannen van de vakbond vinden blijkbaar dat verkiezingen geen rol meer spelen in een democratie.
Dat de partij van Gennez electoraal niet veel voorstelt, dat is niet belangrijk meer.

Zolang belgië bestaat zal Vlaanderen een links collaboratiebestuur hebben. Pas na de verdwijning van belgië kan het rood parasitisme van de macht gehouden worden.

Nu gaan ze wellicht N-VA wat buitenspel houden tot de hype rond BDW wat afkoelt en hij weer normale menselijke proporties krijgt. Misschien is hét momentum om door te duwen intussen alweer gepasseerd. Kans mogelijks verkeken, jammer.

Boduo 21 oktober 2010 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart (Bericht 5045915)
Zolang belgië bestaat zal Vlaanderen een links collaboratiebestuur hebben. Pas na de verdwijning van belgië kan het rood parasitisme van de macht gehouden worden.

Nu gaan ze wellicht N-VA wat buitenspel houden tot de hype rond BDW wat afkoelt en hij weer normale menselijke proporties krijgt. Misschien is hét momentum om door te duwen intussen alweer gepasseerd. Kans mogelijks verkeken, jammer.

Vandelanotte zegde dat hij zich niet wil vastpinnen op een deadline.
De volgende zin was: "Ik zal op 2 november verslag uit brengen bij de koning".
Ga daarmee naar de oorlog ! ! !:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be