Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Worden wij Vlamingen dan echt aanzien als onnozelaars? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145305)

bartje 21 oktober 2010 17:47

Worden wij Vlamingen dan echt aanzien als onnozelaars?

En voila de grootste partij België wordt niet eens uitgenodigd bij de koning bij het laatste rondje.
Ja zeg, dat is er echt mee lachen hé, de Vlamingen weer maar eens een oplaai van formaat geven.
De NV-A werd noch uitgenodigd bij de koning, noch geconsulteerd wat ze vinden van VDL als bemiddelaar; of hoe de franstaligen hier weer de scepter proberen naar zich toe te halen. Man man man waarmee zijn we toch bezig, ik die vorige keer nog met twijfel en pijn in het hart voor de NV-A gestemd (tja eerste maal sinds jaaaaaaren op een andere partij stemmen) heb zal dat volgende keer met hééél grote overtuiging doen

Fien Fluytenzuyger 21 oktober 2010 17:58

ex-SP.a (als ik vragen mag) ?

hurricane 21 oktober 2010 18:24

Dit kan alleen maar gunstig zijn bij een volgende verkiezing.
Het is duidelijk paniekvoetbal.

bartje 21 oktober 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5045722)
ex-SP.a (als ik vragen mag) ?

Neen zeker niet, ex-OVLD.

poekieJ 21 oktober 2010 18:32

Om op je retorische vraag te antwoorden. Ik ben er vrij van overtuigd dat men naar het Zuiden toe nog steeds vindt dat de Vlamingen onnozelaars zijn. Ze hebben het dus nog altijd niet begrepen.:roll:

Gwyndion 21 oktober 2010 18:34

Idd, een totaal gebrek aan respect voor de NL en dit is puur uitstel in de hoop op een duex ex machina, om stemming BHV te voorkomen, wedden dat SP-A nu tegen stemt? Zou voor hen quasi electorale zelfmoord zijn (zelfs voor SP-A ja) maar goed, "staatsmanschap" en al dat...

fonne 21 oktober 2010 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 5045707)
Worden wij Vlamingen dan echt aanzien als onnozelaars?

Retorische vraag.

azert 21 oktober 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5045786)
Om op je retorische vraag te antwoorden. Ik ben er vrij van overtuigd dat men naar het Zuiden toe nog steeds vindt dat de Vlamingen onnozelaars zijn. Ze hebben het dus nog altijd niet begrepen.:roll:

waarom gebruik je BE nog als je land?
De kaart van klein-VL zal volstaan.

Tejokus 21 oktober 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 5045707)
En voila de grootste partij België wordt niet eens uitgenodigd bij de koning bij het laatste rondje.
Ja zeg, dat is er echt mee lachen hé, de Vlamingen weer maar eens een oplaai van formaat geven.
De NV-A werd noch uitgenodigd bij de koning, noch geconsulteerd wat ze vinden van VDL als bemiddelaar; of hoe de franstaligen hier weer de scepter proberen naar zich toe te halen. Man man man waarmee zijn we toch bezig, ik die vorige keer nog met twijfel en pijn in het hart voor de NV-A gestemd (tja eerste maal sinds jaaaaaaren op een andere partij stemmen) heb zal dat volgende keer met hééél grote overtuiging doen

Haha maar ik begrijp jou hoor.
De hele NVA is kwaad.

Ik kan het ook anders zeggen: "Hoeveel dagen hebben ze inspraak gehad en
wat hebben ze bereikt?"

poekieJ 21 oktober 2010 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5045833)

Hoewel ik nergens iets zeg dat daarop zou kunnen wijzen wil ik daar toch hypothetisch op antwoorden.
Hoewel ik voor een ernstige hervorming van de staat, en als dat echt niet kan, een onafhankelijk Vlaanderen ben (zie mijn geweldige avatar voor de uitvoering daarvan;-)) ben ik niet blind voor de realiteit. Vooralsnog is België een land en daar woon ik toevallig, daar moet je toch niet over liegen.

toccata 21 oktober 2010 19:02

Wij Vlamingen?

poekieJ 21 oktober 2010 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5045843)
Wij Vlamingen?

Bent u dan geen Vlaming misschien?
Of waar doel je op?

Tejokus 21 oktober 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5045842)
Hoewel ik nergens iets zeg dat daarop zou kunnen wijzen wil ik daar toch hypothetisch op antwoorden.
Hoewel ik voor een ernstige hervorming van de staat, en als dat echt niet kan, een onafhankelijk Vlaanderen ben (zie mijn geweldige avatar voor de uitvoering daarvan;-)) ben ik niet blind voor de realiteit. Vooralsnog is België een land en daar woon ik toevallig, daar moet je toch niet over liegen.

De technische opgaven of problemen om dit land te splitsen zijn onoverzienbaar
poekie ;)

fonne 21 oktober 2010 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5045849)
De technische opgaven of problemen om dit land te splitsen zijn onoverzienbaar
poekie ;)

Pfff, en al zoveel landen gesplitst in de laatste jaren. Een echte routine-operatie.

HOUZEE ! 21 oktober 2010 19:08

"Vlamingen" zijn onnozelaars ja. Waarom zouden ze anders massaal stemmen voor een partij die een mooi en welvarend land willen kapot maken ? Noord-België teert vooral op revanchistische gevoelens ten aanzien van het verleden, wij onderdrukken nu de franstaligen omdat wij vroeger zelf vaak zijn onderdrukt geweest.

Zwartengeel 21 oktober 2010 19:16

Citaat:

Zou jij je avatar niet alvast 90 graden draaien?

Gwyndion 21 oktober 2010 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5045855)
"Vlamingen" zijn onnozelaars ja. Waarom zouden ze anders massaal stemmen voor een partij die een mooi en welvarend land willen kapot maken ? Noord-België teert vooral op revanchistische gevoelens ten aanzien van het verleden, wij onderdrukken nu de franstaligen omdat wij vroeger zelf vaak zijn onderdrukt geweest.

...man, hoe jij zoveel leugens, hypocritie, clichés,... in zo'n kleine ruimte kan wringen...Waarom? Wat dacht je omdat de FR voor immonilisme zijn? Welvarend? We zakken steeds verder in internationale rankings, we zijn nog bij de beteren maar het wegzakken ontkennen zou onzinnig zijn. Wij onderdrukken de FR? Wie eist er onze grond, geld? Wie eist voorrechten? Denk je nu echt dat de NL in Wallonië maar half zoveel faciliteiten krijgen als de FR in Vlaanderen?

EddyBal 21 oktober 2010 19:16

Citaat:

Het doet nog altijd pijn he. En nog meer nadat op de RTBF duidelijk is laten zien dat Brussel NOOIT meekan met Wallonië. WalloBru... zal nooit gebeuren ;)

BitterSweet 21 oktober 2010 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5045855)

Elke vlaming betaald per jaar 1100 euro voor de francofonen,hoezo revanche?
Mss onnozelaars omdat we dat betalen,dat zou kunnen.
Door zulke uitspraken zou je onnozel worden!

Tejokus 21 oktober 2010 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5045852)
Pfff, en al zoveel landen gesplitst in de laatste jaren. Een echte routine-operatie.

Veel, fonne? ;)

België heeft last van mensen die geen democratie meer willen.
Kan je volgen fonne? Zoals ik je ken, kan je hier goed volgen ;)

Ik zit met een andere Vlaamse zaak dan anderen.
Dat maakt mij niet beter fonne maar ik heb er een andere kijk op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be