Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   BDW: ophef over Katholieke kerk, stilzwijgen over Islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145319)

backfire 22 oktober 2010 12:51

BDW: ophef over Katholieke kerk, stilzwijgen over Islam

We maken ons dan wel - terecht - druk over de uitspraken van Léonard over aids, maar we koesteren ons in stilzwijgen als een imam anti-homo uitspraken doet, aldus Bart De Wever in zijn wekelijkse column.

Citaat:

De grote ophef die sommigen geven aan deze zaak is trouwens omgekeerd evenredig met hun tolerant en cultuurrelativistisch stilzwijgen als dezelfde opinie niet namens God maar namens Allah wordt vertolkt
En nog

Citaat:

Willen we eigenlijk wel weten wat er in sommige moskeeën op ons grondgebied wordt verteld over aids en homoseksualiteit? Léonard zal er maar bleekjes bij afsteken, vrees ik.
Volledig artikel: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=UH30SCD9

abou Anis 22 oktober 2010 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5046979)

Gelul.

backfire 22 oktober 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5046984)
Gelul.

Ha. U dacht even een boom op te zetten over hoe vredelievend de Islam wel is, maar ik merk dat u ons een groot plezier heeft gedaan door u te houden aan de essentie.

the_dude 22 oktober 2010 13:00

dubbel gelul.
Wat wordt er in de synagoge verteld? Binnen eender welke georganiseerde religie is er angst en afschuw en wordt haat gecreeërd tegen alles wat vreemd is.

Die constante aandacht en angst voor schlemielige sekten steekt mij zowat de keel uit.

abou Anis 22 oktober 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5047000)
Ha. U dacht even een boom op te zetten over hoe vredelievend de Islam wel is, maar ik merk dat u ons een groot plezier heeft gedaan door u te houden aan de essentie.

Ik beweer nergens dat de islam vredelievend is. Ik scheer met veel plezier alle religies over dezelfde kam. Ik voel dan ook geen behoefte om de ene religie te verdedigen door te wijzen op hoe veel erger het bij de anderen gesteld is zoals De Wever doet.

backfire 22 oktober 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5047007)
Ik beweer nergens dat de islam vredelievend is. Ik scheer met veel plezier alle religies over dezelfde kam. Ik voel dan ook geen behoefte om de ene religie te verdedigen door te wijzen op hoe veel erger het bij de anderen gesteld is zoals De Wever doet.

Ik dacht al: als ik enkel die twee citaten ga posten, gaan er natuurlijk weer veel reageren puur op die citaten. Misschien de hele tekst eens lezen. Ik lees daar NERGENS een verdediding voor de katholieke kerk.

Wel een aanklacht dat de uitspraken van de katholieke kerk zwaar op de korrel worden genomen maar dat die van de islam veel minder ophef veroorzaken.

abou Anis 22 oktober 2010 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5047016)
Ik dacht al: als ik enkel die twee citaten ga posten, gaan er natuurlijk weer veel reageren puur op die citaten. Misschien de hele tekst eens lezen. Ik lees daar NERGENS een verdediding voor de katholieke kerk.

Wel een aanklacht dat de uitspraken van de katholieke kerk zwaar op de korrel worden genomen maar dat die van de islam veel minder ophef veroorzaken.

Impliciet neemt De Wever wel degelijk de verdediging op van de rooms-katholieke kerk. En wel precies door te wijzen op wat er wellicht verteld wordt over homo's in sommige moskeeën. (waarbij het hem siert dat hij het wel degelijk over sommige moskeeën heeft, een nuance die aan de meesten hier wellicht voorbij zal gaan)

Overigens moest eens iemand het lef hebben om een uitspraak van pakweg de voorzitter van de moslimexecutieve of de imam van de grote moskee in Brussel te vergelijken met een uitspraak van een gids in een of andere kathedraal. Om van dat laken ook maar eens een pak te maken.

backfire 22 oktober 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5047032)
Impliciet neemt De Wever wel degelijk de verdediging op van de rooms-katholieke kerk. En wel precies door te wijzen op wat er wellicht verteld wordt over homo's in sommige moskeeën. (waarbij het hem siert dat hij het wel degelijk over sommige moskeeën heeft, een nuance die aan de meesten hier wellicht voorbij zal gaan)

.

Neen, dat doet hij niet.

abou Anis 22 oktober 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5047040)
Neen, dat doet hij niet.

Voila, 't is al gedaan.

Dionysus 22 oktober 2010 13:42

Ze zijn allebei even verwerpelijk, maar Leonard is nu eenmaal stukken bekender en zal dus meer media-aandacht krijgen.

xrc 22 oktober 2010 15:16

Citaat:

Neen, wat De Wever hier doet, is een aanklacht tegen de selectieve kritiek. Een typische uiting van links cultuurrelativisme, zoals ook De Wever stelde.

backfire 22 oktober 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5047058)
Voila, 't is al gedaan.

:-D

Wij komen nogal overeen hé.

abou Anis 22 oktober 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5047396)
:-D

Wij komen nogal overeen hé.

Neen, dat doen wij niet.

Zipper 22 oktober 2010 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5046979)
We maken ons dan wel - terecht - druk over de uitspraken van Léonard over aids, maar we koesteren ons in stilzwijgen als een imam anti-homo uitspraken doet, aldus Bart De Wever in zijn wekelijkse column.

Ik stoor mij alleszins zowel aan dubieuze uitspraken van imams, als aan dubieuze uitspraken van Léonard, en koester geen van beiden.

ERLICH 22 oktober 2010 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047108)
Ze zijn allebei even verwerpelijk, maar Leonard is nu eenmaal stukken bekender en zal dus meer media-aandacht krijgen.

De media aandacht die Leonard krijgt ligt gewoon in het feit dat de media hier kan tekeer gaan zonder enig weerwerk. Moest de media zich storten op bv. de islam en uitspraken/daden gedaan door de volgelingen ervan, ze zouden nogal wat te verduren krijgen van links en niet op z'n minst van de jef met z'n centrum. Een centrum waar waarschijnlijk een Leonard en zijn volgelingen niet op hoeft te rekenen.

Wanneer men spreekt over de islam en z'n aanhang moet men op z'n teentjes lopen om geen kwaad bloed te zetten. Over andere kan men hier ten landen vrij en vrank z'n gang gaan zonder weerwerk is nu eenmaal belgisch.

the_dude 22 oktober 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5047040)
Neen, dat doet hij niet.

de aandacht pogen te verleggen van het pijnpunt op 1 plaats naar hetzelfde soort pijnpunt op een andere plaats kan wel degelijk geïnterpreteerd worden als het verdedigen van de eerstgenoemde plaats.

xrc 23 oktober 2010 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5047747)
de aandacht pogen te verleggen van het pijnpunt op 1 plaats naar hetzelfde soort pijnpunt op een andere plaats kan wel degelijk geïnterpreteerd worden als het verdedigen van de eerstgenoemde plaats.

Ja, eigenlijk wel, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij erachter staat.

Vette Pois(s)on 23 oktober 2010 01:07

2 maten 2 gewichten...

liberalist_NL 23 oktober 2010 16:55

Citaat:

Je moet religies niet over dezelfde kam scheren. Sommige religies zijn beter dan andere. Beter in de zin dat ze minder schadelijk zijn voor de samenleving. Dat gevangenispopulatie vertolkt dat ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be