Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Openbaar ministerie en rechtbank maakt al misbruik van de zaak Clottemans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145321)

giserke 22 oktober 2010 13:25

Openbaar ministerie en rechtbank maakt al misbruik van de zaak Clottemans

geen echt bewijs? laten we dan maar een beetje geleuter in de marge als bewijs gebruiken.
De juri een wat overtroeven, en this in de sjakos.

Uiterst angstwekkende evolutie als je het mij vraagt.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101022_061

Xenophon 22 oktober 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5047059)
geen echt bewijs? laten we dan maar een beetje geleuter in de marge als bewijs gebruiken.
De juri een wat overtroeven, en this in de sjakos.

Uiterst angstwekkende evolutie als je het mij vraagt.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101022_061

Het gehalte van de Belgische procureurs:

Citaat:

Dauchot is van oordeel dat de schaduwzone die de beschuldigde over zichzelf heeft geworpen, een voldoende element van schuld is.

giserke 22 oktober 2010 13:55

Als er hier binnenkort niet zwaar wordt ingegrepen door de politiek, gaan er binnenkort zware ongelukken gebeuren.

Dit in combinatie met de steeds toenemende schending van de privacy, de pas gestemde wet op de bijzondere onderzoekstechnieken....
De politie wordt hier baas!

De schoofzak 22 oktober 2010 14:08

De politie die de baas wordt ?

Ik dacht dat de jury-leden de baas waren over die twee beschuldigden.

Johan Bollen 22 oktober 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5047149)
Als er hier binnenkort niet zwaar wordt ingegrepen door de politiek, gaan er binnenkort zware ongelukken gebeuren.

Dit in combinatie met de steeds toenemende schending van de privacy, de pas gestemde wet op de bijzondere onderzoekstechnieken....
De politie wordt hier baas!

Het enige positeve aan deze situatie is dat de doodstraf niet meer uitgevoerd wordt. Blijkbaar vind men het niet zo erg meer om mogelijk onschuldige mensen toch op te sluiten voor lange tijd. Dat is inderdaad een teken van een politiestaat waar niet zozeer rechtvaardigheid telt als wel controle.

Eveneens een element van die politiestaat zijn de massale hoeveelheid wetjes, tot in het absurde toe, waarbij iedereens zo goed als continu in een staat van overtreding gehouden kan worden, en hiermee een enorme macht gevend aan de 'ordehandhaving', een macht die willekeurig kan gebruikt worden om iemand te kraken omwille van zijn mening bijvoorbeeld, zonder dat daar dus iets aan gedaan kan worden.

Bijvoorbeeld. Een kennis van me krijgt zopas een boete van 150 Euro van de politie omdat de auto in een smalle staat voor zijn woning geparkeerd staat op minder dan 1 meter van de gevel. Nu, de auto meer op straat parkeren zorgt voor problemen met het verkeer en iedereen parkeert dus de auto gedeeltelijk op de stoep. Politie kiest gewoon 'willekeurig' iemand eruit, in dit geval toevallig een Waal die in Vlaanderen komt wonen voor korte tijd. Om maar te zeggen. U kunnen 'pakken' als het nodig is om u te kunnen controleren. Is dat het soort van samenleving dat we willen? Ik ervaar België als erg beklemmend in zijn wetgevingen. Hoe vaak dat ik me in België niet de vraag stel "mag ik dit wel" bij voor een mens normale handelingen. Als je voldoende ged hebt is het leven wel goed in België. Dan hoef je je geen zorgen te maken eens een boete te krijgen voor te snel rijden of verkeerd parkeren, zo'n peulschil. Dan koop je via een goede advokaat je vrijheid. Nee, dit is geen vrije en rechtvaardige samenleving.

giserke 22 oktober 2010 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5047190)
De politie die de baas wordt ?

Ik dacht dat de jury-leden de baas waren over die twee beschuldigden.

Die Juryleden die vlak na het proces met de "slachtoffers" en verdediging pinten zaten te drinken op café. :?

De schoofzak 22 oktober 2010 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5047499)
Die Juryleden die vlak na het proces met de "slachtoffers" en verdediging pinten zaten te drinken op café. :?

Da's nog net wat anders dan spaghetti eten vlak voor het proces.

Mitgard 22 oktober 2010 17:35

Help, straks zitten we allemaal in 't gevang! :lol:

De schoofzak 22 oktober 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5047499)

Bij het herlezen van de draad, is mijn € gevallen.

In de valschermmoord is het slachtoffer dood. Dat vermoed ik toch ten stelligste.
Pinten pakken op terrassen zit er dus niet meer in.
Toch niet voor het slachtoffer.
Misschien wel, binnen een goeie 10 jaar, voor de daderes.

manta 22 oktober 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5047728)
.
Misschien wel, binnen een goeie 10 jaar, voor de daderes.

Erm ... Degene met een "profiel" dat ze als dader kunnen opwerpen om zo een jury tot een beslissing te drijven ... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be