Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Open VLD is de kar aan't keren... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145324)

Amon_Re 22 oktober 2010 15:22

Open VLD is de kar aan't keren...

Niet da'k verrast ben mer soit....

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...que-799660.php

Citaat:

La stabilité et la solidarité doivent être les mots-clé de la discussion a dit le président Alexander De Croo. La réforme de la Justice comme proposée dans la note De Wever, n’est pas opportune selon lui car elle en reviendrait �* charger la barque des discussions communautaires.

Antoon 22 oktober 2010 15:24

Zowel openVLD als SP.A doen er alles aan om hun historische nederlagen alle eer aan te doen.

Als ze zo verder gaan, dan worden nieuwe verkiezingen opnieuw historische dieptepunten voor zowel De Croo als Gennez.

EddyBal 22 oktober 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5047385)

En volgens VLD moet Brussel een volledige regio worden zoals Vlaanderen en Wallonië????

Waarschijnlijk ingegeven door papa... die houdt toch zo van Belgique, n'est pas?

Zwartengeel 22 oktober 2010 20:26

Dacht er nu iemand in alle eerlijkheid dat de VLD Vlaamsgezind geworden was? Hallo! We hebben het hier over de VLD, de partij die de meest verachtelijke en huichelachtige politicus voortgebracht heeft die ooit in Vlaanderen rondgelopen heeft. En die zouden ineens te vertrouwen zijn?

Sunny 22 oktober 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5047972)
Dacht er nu iemand in alle eerlijkheid dat de VLD Vlaamsgezind geworden was? Hallo! We hebben het hier over de VLD, de partij die de meest verachtelijke en huichelachtige politicus voortgebracht heeft die ooit in Vlaanderen rondgelopen heeft. En die zouden ineens te vertrouwen zijn?

Ze zijn idd niet te vertrouwen.

Busse87 22 oktober 2010 22:04

De VLD bij de onderhandelingen trekken moest gebeuren volgens een hoop mensen. Gelukkig is het niet doorgegaan .
Het was duidelijk van het begin dat die wat meededen om wat stemmen te winnen maar gelukkig geloofde niemand hun nog .

De appel valt inderdaad niet ver van de boom .

vlijmscherp 22 oktober 2010 22:05

de regering zonder N-VA, ze komt er aan....

Kawadude 22 oktober 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5048130)

le nouveau cordon sanitaire est arrivé en we stonden erbij en keken ernaar...

solidarnosc 22 oktober 2010 22:10

Citaat:

Zover is het nog lang niet. Geen enkele partij heeft ook maar iets van een indicatie in die richting gegeven.

Xenophon 22 oktober 2010 22:11

Citaat:

:cheer:

De regering der verliezers.

solidarnosc 22 oktober 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5047389)
Zowel openVLD als SP.A doen er alles aan om hun historische nederlagen alle eer aan te doen.

Als ze zo verder gaan, dan worden nieuwe verkiezingen opnieuw historische dieptepunten voor zowel De Croo als Gennez.

Mocht u de moeite hebben genomen om de voorstellen van De Croo te lezen dan zou u hebben vastgesteld dat u op een aantal punten verder wil gaan dan Dewever op vlak van gezondheidszorg, venootschapsbelastingen etc..... maar bon.

EddyBal 22 oktober 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5048142)
Zover is het nog lang niet. Geen enkele partij heeft ook maar iets van een indicatie in die richting gegeven.

???

Vergeet jij niet alle franstalige partijen en spa ?

vlijmscherp 22 oktober 2010 22:13

Citaat:

De PS en CDh zijn al van augustus aan het zagen.
De N-VA wordt niet gecontacteerd in deze fase, hoogst ongewoon.
OVLD is opeens bereid om toch "in het belang van het land" te praten.

Er worden er voor minder indirecte aanwijzingen voor 30 jaar in het gevang gestoken hoor....

solidarnosc 22 oktober 2010 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5048149)
De PS en CDh zijn al van augustus aan het zagen.
De N-VA wordt niet gecontacteerd in deze fase, hoogst ongewoon.
OVLD is opeens bereid om toch "in het belang van het land" te praten.

Er worden er voor minder indirecte aanwijzingen voor 30 jaar in het gevang gestoken hoor....

Ik denk dat Albert Dewever wil duidelijk maken dat ie zich veel maar niet alles kan veroorloven. Meer niet.

vlijmscherp 22 oktober 2010 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5048146)
Mocht u de moeite hebben genomen om de voorstellen van De Croo te lezen dan zou u hebben vastgesteld dat u op een aantal punten verder wil gaan dan Dewever op vlak van gezondheidszorg, venootschapsbelastingen etc..... maar bon.

ik herinner me een bevlogen "joenk" die in wat boekskes, burgermanifesten genaamd, beschreef hoe ver hij wou gaan in de staatshervorming.

eens dat die persoon premier werd, werden staatshervormingen geparkeerd in "Costa" of "Forum". Oplossingen voor BHV werden nooit echt gezocht, op een gegeven moment gaven ze zelf Spirit de fout voor zijn eigen falen.

weet jij nog hoe die persoon noemde?

vlijmscherp 22 oktober 2010 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5048156)
Ik denk dat Albert Dewever wil duidelijk maken dat ie zich veel maar niet alles kan veroorloven. Meer niet.

je moet nu toch echt niet veel van politiek kennen om te weten dat de N-VA nu de hakken in het zand gaat zetten hé?

Je hebt natuurlijk nog de CD&V, die lijkt deze keer echt niet bereid om de kastanjes uit het vuur te halen. Ze hebben er trouwens het personeel niet voor. Thyssens is gevlucht, Leterme is verbrand, Peeters weigert om zijn Vlaams niveau te verlaten en Beke is te licht.

EddyBal 22 oktober 2010 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5048156)

Alles meneer Alberto? Wil ik je mijn parttijprogramma eens laten zien, of zal ik ineens je C4 schrijven?

:lol:

EddyBal 22 oktober 2010 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5048158)
ik herinner me een bevlogen "joenk" die in wat boekskes, burgermanifesten genaamd, beschreef hoe ver hij wou gaan in de staatshervorming.

eens dat die persoon premier werd, werden staatshervormingen geparkeerd in "Costa" of "Forum". Oplossingen voor BHV werden nooit echt gezocht, op een gegeven moment gaven ze zelf Spirit de fout voor zijn eigen falen.

weet jij nog hoe die persoon noemde?

Was da ni Konijnentand? Of heette die Verafstoot? Of was het Verkoopstadt? Ik weet het niet juist meer. Wat ik wel weet is dat hij veel schreef maar het tegenovergestelde deed. Een echte "idealist" dus :lol:

Gwyndion 22 oktober 2010 22:33

Citaat:

Gelieve de kranten te lezen, meerdere FR partijen sturen hier al langer op aan al was het maar als dreigmiddel. Het ABVV probeert SP-A momenteel ook hiertoo te verleiden en gezien de aanstelling van VDL kan het met de huidige situatie alle kanten op.

solidarnosc 22 oktober 2010 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5048162)
je moet nu toch echt niet veel van politiek kennen om te weten dat de N-VA nu de hakken in het zand gaat zetten hé?

Nope. Daarom dat de reactie van de Franstaligen-voorspelbaar- maar dom was. Het enigste wat ze hadden moeten doen van Bart het is een schitterende tekst maar we hebben een aantal "opmerkingen" a la SP.a en Groen! en dan had Dewever moeten kiezen, boeman worden bij een groot deel van Vlaanderen of een compromis sluiten en boeman worden bij zijn achterban. Nu heeft ie wat krediet opgebouwd en dat zal ie benutten om komende weken uit te zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be