Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Een federale regering zonder de NV-A? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145325)

Antoon 22 oktober 2010 15:45

Een federale regering zonder de NV-A?

Denkt u niet dat de Koning de opdracht gaf aan Vandelanotte om een regering proberen samen te stellen uit partijen die het zonder de NV-A gaan doen?

Ik hoor sp.a reeds weken tegen de NV-A ingaan, ik hoor het ABVV (De Leeuw) gewoon de teksten van Di Rupo en Milquet in het Nederlands voorlezen, ik hoor de 4 Franstalige partijen opeens een blok vormen samen met de MR (tot dusver persona non grata) en ik hoor vandaag De Croo opeens spreken over het belang van het socio-economische als voorrang op het communautaire. Bovendien werd de NV-A niet eens geraadpleegd bij het benoemen van Vandelanotte door het paleis.

Het zou gaan als volgt : PS, MR, CDH en Ecolo aan franstalige kant, CD&V, OpenVLD, sp.a en GROEN! langs Vlaamse kant.

Uiteraard uit 'verantwoordelijkheidszin' voor de noden van de bevolking :roll:

Samen 109 zetels op de 150, met ook aan Vlaamse kant een meederheid.

Bye bye serieuze staatshervorming.

-------------------------------------------------------------------------------

zetelverdeling :

N-VA : 27
PS : 26
MR : 18
CD&V : 17
Open Vld : 13
sp.a : 13
Vlaams Belang : 12
CDH : 9
ecolo : 8
GROEN! : 5
Lijst Dedecker : 1
Parti Populaire : 1

Xenophon 22 oktober 2010 15:50

Ik hoop erop.

Het zal de Vlaming sterken, hij zal meer en meer N-VA gaan stemmen in reactie op deze aanfluiting van een regering.

Antoon 22 oktober 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5047461)
Ik hoop erop.

Het zal de Vlaming sterken, hij zal meer en meer N-VA gaan stemmen in reactie op deze aanfluiting van een regering.

Zo is ook decennia lang het VB gesterkt, om uiteindelijk tot niets te leiden.

Xenophon 22 oktober 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5047463)

Je denkt dat de situatie vandaag dezelfde is als 10 a 15 jaar geleden? Dan denk ik dat je je dapper vergist.

De huidige positie van de N-VA is met niets te vergelijken uit het verleden.

robert t 22 oktober 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5047461)
Ik hoop erop.

Je hoop is ijdel. Wanneer de N-VA buitenspel gezet wordt komen er geen nieuwe verkiezingen.

Renesse 22 oktober 2010 15:55

Citaat:

Ge gaat het gezaag vinden van mijn kant, want het is al een miljoen keer gezegd en een miljoen keer ontkend, maar toch: Vlaams Belang is racistisch en dat sluit vele deuren.

Begin maar te kakken op mij, Blokkertjes...

Xenophon 22 oktober 2010 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 5047467)
Je hoop is ijdel. Wanneer de N-VA buitenspel gezet wordt komen er geen nieuwe verkiezingen.

Nooit meer?

EddyBal 22 oktober 2010 15:57

Citaat:

Dacht je dat de NVA niet meer kan groeien misschien? Dat die andere partijen niks meer kunnen verliezen? De kiezer is bij lange na niet zo dom als jij je graag voorstelt. Er was schroom om op het VB te stemmen, wegens in de hoek gesteld voor andere standpunten. Met de NVA hebben de mensen een zuiverder alternatief.
Ik denk trouwens echt NIET dat er een regering komt zonder de NVA. Niemand durft, ook niet met zijn allen samen.

Antoon 22 oktober 2010 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 5047471)
Ge gaat het gezaag vinden van mijn kant, want het is al een miljoen keer gezegd en een miljoen keer ontkend, maar toch: Vlaams Belang is racistisch en dat sluit vele deuren.

Ik heb het niet over de inhoud. Het uitsluiten van deze partij heeft ze jarenlang stemmen opgebracht. Maar na een tijd is dat terug gaan zakken.

Het uitsluiten van NV-A betekent dus niet noodzakelijk dat het de Vlamingen zal sterken.

Hot Marijke 22 oktober 2010 15:59

Citaat:

Vlaams Belang is racistisch? Bewijzen???

EddyBal 22 oktober 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5047478)
Ik heb het niet over de inhoud. Het uitsluiten van deze partij heeft ze jarenlang stemmen opgebracht. Maar na een tijd is dat terug gaan zakken.

Het uitsluiten van NV-A betekent dus niet noodzakelijk dat het de Vlamingen zal sterken.

Nee, das waar, dat hebben we gezien bij de verkiezingen. NVA ging de dieperik in. Zo diep dat ze de GROOTSTE PARTIJ VAN BELGIË is geworden..:roll:

robert t 22 oktober 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5047474)
Nooit meer?

Toch wel. Binnen vier jaar, een eeuwigheid in de politiek.

Antoon 22 oktober 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5047474)
Nooit meer?

Ja, 4 jaar later, maar 4 jaar is heel lang in de politiek.

Zipper 22 oktober 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5047483)
Nee, das waar, dat hebben we gezien bij de verkiezingen. NVA ging de dieperik in. Zo diep dat ze de GROOTSTE PARTIJ VAN BELGIË is geworden..:roll:

het VB is dat ook even geweest.

Antoon 22 oktober 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5047483)

Beter volgen en beter lezen is de boodschap.

EddyBal 22 oktober 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 5047481)

:roll:

Hun geschriften staan niet bepaald open voor multicul, nietwaar?

Zipper 22 oktober 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5047487)
Ja, 4 jaar later, maar 4 jaar is heel lang in de politiek.

Maar bon, zo'n regering met alle andere partijen zou nooit lang standhouden, dat weet iedereen.

Antoon 22 oktober 2010 16:04

Citaat:

Vlaams Belang is racistisch en dat sluit vele deuren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 5047481)

:boo::offtopic::offtopic::boo:

Ga eens ergens anders spelen mensen. :x

Antoon 22 oktober 2010 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5047495)
Maar bon, zo'n regering met alle andere partijen zou nooit lang standhouden, dat weet iedereen.

Niet zo zeker. Als ze weten dat ze samen aan de macht blijven en alleen maar kunnen verliezen bij verkiezingen....

Hot Marijke 22 oktober 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5047493)
:roll:

Hun geschriften staan niet bepaald open voor multicul, nietwaar?

Wanneer gaan jullie eindelijk doorhebben dat multicul niet werkt? Ik ga niet voor de miljoenste keer dezelfde uitleg doen maar het VB zegt al jaaaaren waar het om gaat, net als Geert Wilders in Nederland. Ben je een racist omdat je de keiharde waarheid vertelt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be