Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Naar de dokter ... En snel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145327)

manta 22 oktober 2010 16:11

Naar de dokter ... En snel

http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/...jnstiller.aspx

Citaat:

Een Amerikaanse dokter pleit ervoor om whisky tot voorgeschreven medicatie te verheffen.

Dokter Harold George Wolff stelde op een bijeenkomst in Atlantic City dat dokters vroeger whisky voorschreven maar daarmee moesten stoppen uit "morele en ethische overwegingen".

Wolff ging samen met collega's James D. Hardy en Helen Goodell aan het experimenteren. Hij mixte 57 milliliter pure alcohol met een glas ginger ale. Dit mengsel kan de pijngrens met 45% verhogen gedurende twee uur. Met whishy werkt het ook.
Voeg er een aspirientje bij, en pijn kan gedurende vier uur onderdrukt worden.

Goedkoper
Wolff maant zijn collega's aan terug te grijpen naar whisky als medicijn "voor personen die voortdurend lijden, zoals kankerpatiënten".

"Het is goedkoper dan morfine", stelt Wolff. "Natuurlijk kan je met alcohol een gewoonte kweken maar een alcoholverslaving is minder moeilijk om mee om te gaan dan een morfineverslaving."

Ik neem aan dat we deze dokter gerust een eervolle vermelding kunnen geven in het grote boek der k&k-helden ...8-)
(Of hebben we dat nog niet ???)

Fien Fluytenzuyger 22 oktober 2010 16:17

Ik zie niet in wat daar mis mee is.

In the good old Victorian days werd brandy ook te pas en te onpas gebruikt als geneesmiddel.

manta 22 oktober 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5047525)

In the good old Victorian days werd brandy ook te pas en te onpas gebruikt als geneesmiddel.

Als medicijn trekt ge uw fles brandy nog terug van de ziekenkas ... ;-)

Jazeker 22 oktober 2010 17:29

Hmmm... spoedafdeling en dan een baxter vol alcohol in je aders.

manta 22 oktober 2010 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5047689)
Hmmm... spoedafdeling en dan een baxter vol alcohol in je aders.

Plezant als ge binnenkomt met een alkoolvergiftiging ... :lol:

netslet 22 oktober 2010 17:52

Citaat:

:-D

Cdude 22 oktober 2010 19:13

Citaat:

toen de dieren nog praatten?

From_Vlaanderen 22 oktober 2010 23:05

Grog, dat werkt echt. Meestal rond septeber dienen doen, -als 'k terug moet gon wareke- dan krijg 'k altijd een vallingske, van die rhinoheavy neuspray en grog, dat help se. Slapen met kleren aan, midden van de nacht kletsnat wakker worden, kleren uit en verder maffen.

Fien Fluytenzuyger 22 oktober 2010 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 5047724)

:-D

:cheer:

...en als je last hebt van een verkoudheid, moet je je pijp met zware toebak stoppen, om je keel warm te houden :cheer:

I say, jolly good clean fun old chap :lol:

giserke 22 oktober 2010 23:49

Niks is beter dan een verkoudheid verhelpen met een ferme scheut strohrum

From_Vlaanderen 22 oktober 2010 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5048248)
:cheer:

...en als je last hebt van een verkoudheid, moet je je pijp met zware toebak stoppen, om je keel warm te houden :cheer:

I say, jolly good clean fun old chap :lol:

Nog niet geprobeerd, ik denk dat ik in mijn leven 4 gerookt heb.

Fien Fluytenzuyger 22 oktober 2010 23:52

Chlorodyne ... het Victoriaans panaceum

"Tinctura Chloroformi et Morphinæ Composita intended to be an imitation of the proprietary medicine called chlorodyne. Mix chloroform 75, tincture of capsicum 25, tincture of Indian hemp 100, oil of peppermint 2 and glycerin 250 with alcohol (20 per cent) 450. Dissolve morphine hydrochloride 10 in the mixture. Add to it diluted hydrocyanic acid 50 and enough alcohol (90 per cent) to make 1000. Strength. 1 millilitre contains chloroform 7.5 centimils; morphine hydrochloride 1 centigram; acidum hydrocyanicum dilutum 5 centimils. Dose 5 to 15 minims - 0.2 to 1ml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be