![]() |
Dikkerds kosten meer dan rokers
http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond...rokers___.html
Uit onderzoek blijkt dat dikkerds op latere leeftijd meer gezondheidsklachten hebben ( wat de gezondheidszorg geld kost ), maar dat ze niet significant minder lang leven dan mensen met een normaal gewicht. Rokers sterven wel veel vroeger. Dus moet de staat ... |
Wie is dik?
Ik met mijn 108 kg? Ik krijg hier plots Obelix neigingen... |
Citaat:
Niet zo lang geleden een reisje gemaakt met het vliegtuig. Op de heenweg viel het nog mee, maar op de terugweg zat ik naast een volumineus persoon ... jakkes, 't is dat business direct zoveel duurder is ... Maar wat een verademing: tijdens die vlucht niks geen last van tabaksrook ... |
Citaat:
En dat stel politici die onze leiders voorstellen, die kunnen onderling niet eens afspreken wie nu met hun klamme klauwen in de vetpot mogen graaien. |
Citaat:
|
Die meter 80 heb je redelijk goed. Maar die body builder.. buik builder is de betere omschrijving.
Toch voel ik me niet dik, noch zijn er gezondheidsklachten die met overgewicht te maken kunnen hebben. |
Citaat:
Boven de 30 heb je obesitas. Die gezondheidsklachten treden meestal pas op latere leeftijd op hé. Ik denk daar vb aan slijtage van gewrichten doordat ze het zware gewicht moeten dragen, diabetes, hart- en vaatziekten enz. |
Citaat:
|
Citaat:
Wacht maar tot de knieën beginnen te kraken en je aders beginnen dichtslibben en dan begint de aftakeling van je tikker die jaren véél harder heeft moeten werken. It's all about age. Als je jong bent kan je lichaam dat allemaal redelijk aan echter : Citaat:
|
Citaat:
Nope ...geen grap. |
Waar blijven de resultaten van die studie die onderzocht of obesitas in feite veroorzaakt werd door een besmetting met een stom verkoudheisvirus, én dus besmettelijk is?
http://www.webmd.com/diet/news/20070...gger-fat-cells |
Citaat:
Citaat:
|
Ik weet niet hoor.
http://scienceblog.com/9901/contagio...y-make-us-fat/ Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begin er een beetje een unheimliches gefühl bij te krijgen.
Dikke bierbuikige rokers moeten verwijderd worden, enkel atletische ascetische hardlopers die zich met sport bezighouden mogen blijven. Dit worden dan wel 120 jaar, maar kom dan importeren we wel werkslaafjes om voor hun pensioen te zorgen. Nog even en ze gaan terug een bepaalde haarkleur en ogenkleur promoten... dat hebben we ook al eens gehad. Alleen zou het kunnen dat het nu andere kleurtjes moeten zijn. Was het niet Leni Riefenstahl die in Afrika een aantal niet rokende atletische asceten heeft gaan fotograferen? De Nuba. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Kortom er is een clausaal verband tussen iemand zijn levensstijl ( wat, hoeveel eten / heoveel beweging, … ) en zijn gewicht. Genen hebben ook een invloed, maar ze zijn niet van doorslaggevend belang. Sommige mensen hebben wel een bepaalde ziekte waardoor ze obesitas ontwikkelen, maar dat betreft maar een marginaal klein percentage. Wat wel zo is, is dat mensen niet graag op hun eigen verantwoordelijkheid gewezen worden. They are in denial. Ze horen niet graag dat ze te dik zijn omdat ze vb teveel eten, nee, ze zullen dat ontkennen en zeggen dat het in de genen zit enz. Misschien moeten we dat onderzoek wel in die context beschouwen. |
alléé, Godwin is al gepasseerd, net als"de staat is foei"
we zijn alweer goed bezig |
Citaat:
Mensen die aan obesitas lijden sterven soms zelfs aan ondervoeding. Eenmaal het metabolisme danig verstoord is er geen dieet en/of beweging meer aan te doen. |
Citaat:
Gezondheidszorg kan je op dezelfde manier bekijken. Als 1% te dik is, is dat geen probleem. Als dat 40 % is, dan wordt het wel een probleem. Vandaar dus het belang van de verantwoordelijkheid van het individu. Degene die van het systeem geniet heeft ook een verantwoordelijkheid t.o.v. zijn omgeving, de maatschappij en het systeem zelf. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be