Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   CD&V stemt tegen hoogdringendheid BHV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145417)

turnavies 25 oktober 2010 11:18

CD&V stemt tegen hoogdringendheid BHV

Ik lees net het volgende op de frontpage van Le Soir:

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...bhv-800095.php

Citaat:

Le bureau du CD&V a tranché, ce lundi matin : les démocrates chrétiens flamands ne soutiendront pas, jeudi, �* la Chambre, la demande de la N-VA d’examiner en urgence sa proposition de loi de scission pure et simple de l’arrondissement de Bruxelles-Hal-Vilvorde.

Résultat : il n’y aura pas de majorité parlementaire pour soutenir la demande de la N-VA.
Heeft iemand hier Vlaamse bronnen over? Niets te vinden bij De Standaard, De Morgen, VRT of De Tijd.

fox 25 oktober 2010 11:29

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...denv_splitsing

Eyjafjallajökull 25 oktober 2010 11:30

Dan rest er Peeters niet veel meer dan af te treden als M-P...

fox 25 oktober 2010 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5051542)

Dat is inderdaad de logica zelve, maar we hebben het hier wel over de tjeeven hé

Xenophon 25 oktober 2010 11:38

:cheer: Goed nieuws! :cheer:

Want anders zouden de kiezers zich nog laten vangen door het "vlaamse" gehalte van de CD&V.

Nu weet iedereen duidelijk dat ook CD&V zich uitspreekt tegen de N-VA.

De N-VA die langs alle kanten gepakt wordt door de Belgische anti-Vlaamse partijen, de vrienden van Di Rupo. Als ikzelf het scenario had kunnen schrijven dan had dit er zeker ingezeten. Verkiezingen nu!

Ik kreeg op de duur al schrik van de CD&V, maar ze hebben me niet teleurgesteld.

Amon_Re 25 oktober 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door turnavies (Bericht 5051529)
Ik lees net het volgende op de frontpage van Le Soir:

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...bhv-800095.php

Heeft iemand hier Vlaamse bronnen over? Niets te vinden bij De Standaard, De Morgen, VRT of De Tijd.

De maskers vallen

Amon_Re 25 oktober 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5051542)

En zijn pree verliezen?

fox 25 oktober 2010 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5051555)
:cheer: Goed nieuws! :cheer:

Want anders zouden de kiezers zich nog laten vangen door het "vlaamse" gehalte van de CD&V.

Nu weet iedereen duidelijk dat ook CD&V zich uitspreekt tegen de N-VA.

De N-VA die langs alle kanten gepakt wordt door de Belgische anti-Vlaamse partijen, de vrienden van Di Rupo. Als ikzelf het scenario had kunnen schrijven dan had dit er zeker ingezeten. Verkiezingen nu!

Ik kreeg op de duur al schrik van de CD&V, maar ze hebben me niet teleurgesteld.

Dom van CD&V want het was compleet onnodig, want zelfs al steunde CD&V het voorstel, dan nog haalden ze niet het nodige aantal stemmen voor de hoogdringendheid.

Maar goed, we kunnen dus besluiten dat NVA de enige partner uit de Vlaamse regering is die zich aan zijn woord houdt.

Zipper 25 oktober 2010 11:50

Toen De Wever aan zijn verduidelijkingsopdracht werkte, zag de N-VA er zelf van af om BHV hoogdringend te agenderen. Waarom zou iedereen nu wel N-VA moeten volgen ??

Xenophon 25 oktober 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5051575)
Toen De Wever aan zijn verduidelijkingsopdracht werkte, zag de N-VA er zelf van af om BHV hoogdringend te agenderen. Waarom zou iedereen nu wel N-VA moeten volgen ??

Ze moeten niet, en als ik eerlijk mag zijn, ik hoop dat ze allemaal tegenstemmen.

De Vlaming kan nu met gerust hart massaal N-VA stemmen.

Houdt u vast aan de takken van de bomen Zipperchen, de volgende verkiezing ga je wat meemaken.

Op naar de 40 %.

vlijmscherp 25 oktober 2010 11:54

pff, allemaal cinema, ook dat van de N-VA trouwens. de volgende verkiezingen zijn in principe binnen 4 jaar, dus hoogdringend kan het niet zijn. en iedereen weet dat er nog oneindig veel mogelijkheden zijn voor de Franstaligen om dit uit te stellen.

EddyBal 25 oktober 2010 11:54

Citaat:

Ze MOETEN niet. Maar bij de volgende verkiezingen betalen ze daarvoor. Ieder zijn keuze he.

Xenophon 25 oktober 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5051581)
pff, allemaal cinema, ook dat van de N-VA trouwens. de volgende verkiezingen zijn in principe binnen 4 jaar, dus hoogdringend kan het niet zijn. en iedereen weet dat er nog oneindig veel mogelijkheden zijn voor de Franstaligen om dit uit te stellen.

Ja, hoe meer hoe liever.

Ze spelen ons recht in de kaart.

EddyBal 25 oktober 2010 11:56

Citaat:

EINDIG aantal mogelijkheden. Daar draait het om. Zolang er geen regering is, is alles in het voordeel van dat voorstel. Laat de tijd maar lopen. Nu laten de partijen die niet meestemmen, hun kiezers weglopen.

EddyBal 25 oktober 2010 11:56

Citaat:

EINDIG aantal mogelijkheden. Daar draait het om. Zolang er geen regering is, is alles in het voordeel van dat voorstel. Laat de tijd maar lopen. Nu laten de partijen die niet meestemmen, hun kiezers weglopen.

fox 25 oktober 2010 11:56

Citaat:

U begrijpt het echt niet hé? Dewever had een voorstel omtrent BHV waarbij de Vlamingen heel wat toegevingen deden (veel te veel naar mijn mening, maar bon dat doet er nu niet toe). De franstaligen hebben dat binnen het uur van tafel geveegd. Toen werd voor iedereen in dit land klaar en duidelijk dat BHV niet via een onderhandelde manier opgelost kan worden. Het lijkt me dan ook logisch dat nu elke Vlaamse partij de hoogdringendheid goedkeurt. Zo moeilijk is het echt niet hoor.

Trouwens, een weekje uitstel van de NVA is geen afstel. Dat is nog een levensgroot verschil dat je hier gemakkelijkheidshalve niet vermeldt.

Eyjafjallajökull 25 oktober 2010 11:58

Toch benieuwd hoe een Doomst en een Eric Van Rompuy hierop gaan reageren ? Als goeie tjeven zeker ?

Xenophon 25 oktober 2010 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5051595)
Toch benieuwd hoe een Doomst en een Eric Van Rompuy hierop gaan reageren ? Als goeie tjeven zeker ?

Het is het einde van de maand, die mensen kijken dan of de pree gestort is, over meer maken die hun geen zorgen.

plakker 25 oktober 2010 12:06

Zoals op het nieuws correct gezegd: N-VA staat nu aan de kant samen met het VB en LDD

Zipper 25 oktober 2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5051590)
U begrijpt het echt niet hé? Dewever had een voorstel omtrent BHV waarbij de Vlamingen heel wat toegevingen deden (veel te veel naar mijn mening, maar bon dat doet er nu niet toe). De franstaligen hebben dat binnen het uur van tafel geveegd. Toen werd voor iedereen in dit land klaar en duidelijk dat BHV niet via een onderhandelde manier opgelost kan worden. Het lijkt me dan ook logisch dat nu elke Vlaamse partij de hoogdringendheid goedkeurt. Zo moeilijk is het echt niet hoor.

Trouwens, een weekje uitstel van de NVA is geen afstel. Dat is nog een levensgroot verschil dat je hier gemakkelijkheidshalve niet vermeldt.

Toen De Wever aan zijn verduidelijkingsopdracht bezig was vond de N-VA het niet opportuun om BHV bij hoogdringendheid te agenderen, wel de andere partijen denken wellicht nu hetzelfde omdat Vande Lanotte nog aan een bemiddelingsopdracht werkt. Of moeten alle andere partijen plots de N-VA als blinde lemmingen gaan volgen ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be