![]() |
Hoeveel kans maakt Els Clottemans bij Cassatie ???
Wat verwacht werd, is nu een feit, Els Clottemans gaat in Cassatie tegen het vonnis van het Assisenhof van Tongeren.
http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parach...cassatie.dhtml Hoeveel kans maakt zij volgens jullie, dat het vonnis wordt verbroken ??? |
Daarvoor moeten we toch eerst weten op welke gronden er cassatieberoep is ingediend.
Het Hof van Cassatie onderzoekt immers enkel de aangedragen gronden, het is niet zo dat dat Hof ambtshalve gaat onderzoeken of er ergens een procedurefout is gebeurd, het is aan de verzoekende partij om dat aan te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet op welke grond ze naar cassatie gaan, dus ik kan niks zeggen over de kansen...
|
Citaat:
|
Ze maakt een kans , dat spel met dat make up tasje , Vermassen zei dat ze het gestolen had , hij heeft er weken op gehamerd , dat klopte niet en ook het hof heeft dat niet gemerkt .
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat cassatie de beslissing van eigen volk niet zal betwisten. Hoogstens een randbemerking. |
Citaat:
Eigenlijk schat ik de kans dat er na een verbreking, uiteindelijk ook een vrijspraak zal volgen, hoger in dan de kans op een verbreking tout court. Maar 't is koffiedik kijken, nu. Op naar de vrijspraak, Els Noorman |
Het feit alleen al dat je na assisen niet meer in beroep kan gaan is wat mij betreft heel ondemocratisch. Er moet altijd mogelijkheid zijn tot beroep. Go Els !
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ons "gerecht" of wat ervoor moet doorgaan heeft... die kerel laten lopen, er waren "procedurefoutjes" gemaakt! Vergelijk dat dan met Clottemans waar ze niet eens bewijzen hebben van wat ook... |
Citaat:
|
Citaat:
Veel. Tenzij cassatie ook al vervallen is en deel uitmaakt van de dag allemaal maatschappij waar perceptie door de goegemeente belangrijker is dan feiten. |
Citaat:
Ik denk alleen dat als er procedurefouten waren gemaakt, dan hadden we er al van gehoord. Als er geld genoeg is, dan kunnen bepaalde advocaten het dossier van voor tot vanachter uitpluizen. Maar als er geen fouten inzitten, dan kunnen ze ook niet boven komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Plus, dat tasje was niet zo belangrijk, het was gewoon één van de elementen waar hij op gesprongen is, maar zo belangrijk was dat niet, verre van. |
Citaat:
Ik weet het ook niet precies, maar ik doe dan ook geen idiote uitspraken. |
Citaat:
Heb je ooit onderhandeld met een advocaat ? Ik bedoel wat in het wit of zwart kan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be