![]() |
De one liners van Bart De Wever
De Wever heeft een aantal scherpe, goede en vooral plezante one liners. In deze draad lees ik ze graag, mocht u er nog weten.
De laatste die mijn aandacht hield was tijdens zijn optreden op de Zevende Dag. Hij had het over de zware deficieten van de Franstalige Gemeenschap, Wallonië, Brussel en de Federale kas: "En wie gaat dat betalen, denkt u? Ik geef u een tip, het is niet de Duitstalige Gemeenschap". :lol: |
Spijtig, ik had reacties verwacht. Al was het maar om er zelf van te genieten.
|
Allez vooruit, eentje dan, maar one-liners daar heb ik het niet zo voor.
Citaat:
|
26 april 2010: CD&V heeft zijn politieke sluitspier lang dichtgehouden, maar nu is ze helemaal open en alles loopt eruit. Als Leterme maar in de Wetstraat 16 kan blijven
over Didier Reynders als koninklijk bemiddelaar, 26 april: Je kunt net zo goed advies vragen aan Marc Dutroux over de goede zeden. Stel – stél – dat wij 15 procent halen, dan is dat een historisch resultaat. Toch weet ik nu al dat ze ons dan op de verkiezingsavond een nederlaag in de schoenen zullen proberen te schuiven’ Je legt de lat op de grond en kruipt erover. Dat is, vrees ik, de hoogste vorm van staatsmanschap in dit land. |
:cheer: hangmatfederalisme :cheer:
|
Over de meningsverschillen in de onderhandelingen: "Als je eenmaal begint te werken, zie je meteen de afstand tussen wat voor hen een toegeving is en wat voor ons een trofee is. Daar kan je twintig planeten tussen schuiven."
|
de koning heeft gewikt en de koning beschikt :)
|
uit de soep alle balletjes halen en opnieuw op tafel zetten
|
over milquet: 'Straks wilt ze nog een corridor naar de zee' :-)
|
zakgeldfederalisme
mvg. Sint Ignacius |
Citaat:
"Als je niet tekent (de ontslagpapieren), stuur ik een brief met alle roddels binnen de partij naar het medisch tuchtcollege" Bron: Kim Geybels |
Citaat:
Ik laat in t midden of hij je of ge zou gebruikt hebben op zo'n moment. Hoe dan ook vertelt het meisje dat nooit iets fout doet maar een gedeeeltelijk, gesanitiseerde versie van de feiten. "Als ge niet tekent stuur ik een brief naar het medisch tuchtcollege en vertel ik alles" lijkt me realistischer, als het gebeurde. Als dat 'dwang' is kunt ge beter niet in de politiek zitten ze, Mejuffrouw Geybels. Gewogen een veeeel te licht bevonden zou ik zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
In dezelfde lijn maar meer on topic: "Iedereen die moest verkozen worden, is verkozen, en iedereen die niet verkozen moest worden, is ook verkozen..." ;-)
|
Citaat:
|
Over dat baardig mens uit Oostende : "Hij doet dat zeer goed". Verdere commentaar overbodig.
|
Een greep uit zijn Latijnse citaten:
Verkiezingsoverwinning 2009: constantia et labore. (Door volharding en inspanning) ceterum censeo bibendum esse. (Overigens meen ik dat er gedronken moet worden) Verkiezingsoverwinning 2010: nil volentibus arduum. (Niets is moeilijk voor zij die willen) Op andere momenten: acta est fabula. (Het verhaal is afgelopen) de minimis non curat praetor. (De pretor houdt zich niet bezig met onbenulligheden) bis vincit qui se vincit in victoria. (Tweemaal wint wie zichzelf overwint in de zege.) |
Citaat:
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be