![]() |
Onze openbare financiën staan er slecht voor (o.m. het primair saldo is de laatste jaren fors gedaald). Het is dan ook onverantwoord dat de politiekers zich nu weer uitsloven in het doen van allerhande beloftes die handenvol geld kosten, terwijl iedereen weet dat het geld op is en dat er structureel bespaard zal moeten worden. Waarop kan er volgens u zoal worden bespaard ?
|
Citaat:
|
Ik ben het metu eens dat we het primair saldo opnieuw moeten verhogen en de verlanging van de ineterst lasten volledig moeten lmaten spelen om de schuld te verminderen;Hierbij is het niet zozeer een kwestie van bespraren dan wel van prioriteiten stellen.Niet alles ter zelfder tijd.Alles gratisch uitdelen en de neelastingen verlagen gaat niet samen;
|
Citaat:
|
Taalfouten storen me niet.
Primair saldo verhogen wil ook zeggen meer inlomsten, bijvoorbeeld door méér werkgelegenheid. De uitgaven is de min-zijde van dat saldo. Werkgelegenheid betekent trouwens èn inkomsten voor de staat èn minder werkloosheidsuitgaven en zou dus in deze prioritair moeten zijn. ( Beide heb ik ook in andere topics aangekaart. ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be