Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Pensioenleeftijd ,voor de vrouw 69 jaar en de man 62 jaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145551)

duveltje382 27 oktober 2010 14:54

Pensioenleeftijd ,voor de vrouw 69 jaar en de man 62 jaar

Waar zou ik dat zo willen,heel het pensioenstelsel zou moeten afgesteld worden op de levensverwachting van mensen ,vrouwen worden gemiddeld 8 jaar ouder dan mannen,kunnen er ook veel langer van genieten,en ik ben het beu om voor vrouwen te moeten opdraaien

Eerlijkheid moet ook hier maar eens wat heiige huisjes intrappen

Ze willen gelijk behandelt worden,wel de lusten maar ook de lasten hé,kunnen ze ineens aan hun 45 jarige loopbaan werken,zelfs als WC madam is er werk in deze tijd

Duvelke 27 oktober 2010 15:05

Vrouwen gelijk aan man..dan vind ik dat vrouwen als mannen op gelijke leeftijd mogen stoppen. bvb. 65 jaar.

Duvelke 27 oktober 2010 15:05

Trouwens, als wc-madam gaat er steeds minder en minder werk gaat zijn, aangezien er in de toekomst zelf-reinigende wc's zullen komen..

duveltje382 27 oktober 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5056227)
Vrouwen gelijk aan man..dan vind ik dat vrouwen als mannen op gelijke leeftijd mogen stoppen. bvb. 65 jaar.

Dus vrouwen mogen meer dan 8 jaar langer profiteren van de samenleving(waar ze meestal zelf nog niet voor bijgedragen hebben) dan mannen,waar zit daar de gelijkheid?
Tis al genoeg dat ik daar jaren heb moeten voor opbrengen,tijd dat aan deze wantoestanden eens een eerlijk einde komt hé

Xenophon 27 oktober 2010 15:22

Vrouwen moeten niet op pensioen gaan vind ik.

Een heel leven lang profiteren van de mannen en dan nog eens op pensioen?

Ik denk het niet.

fox 27 oktober 2010 15:24

Duveltje, een vat vol ideeën. Of ze ook goed zijn, laat ik in het midden.

duveltje382 27 oktober 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5056293)

Ik denk het niet.

Als ze er voor gewerkt hebben vind ik dat de vrouw zeker zoveel rechten heeft dan de man,gelijk gestelde dagen voor het opvoeden van kinderen ;)

Let wel !!! enkel het opvoeden van kinderen !!!!!

Duvelke 27 oktober 2010 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5056250)
Dus vrouwen mogen meer dan 8 jaar langer profiteren van de samenleving(waar ze meestal zelf nog niet voor bijgedragen hebben) dan mannen,waar zit daar de gelijkheid?
Tis al genoeg dat ik daar jaren heb moeten voor opbrengen,tijd dat aan deze wantoestanden eens een eerlijk einde komt hé

Wie zegt dat elke vrouw 8 jaar ouder wordt als een man?
Het is maar een gemiddelde e..
Wees is een echte vent, en gun de vrouwkes ook eens iets (moesten ze dan al langer leven ;) )

Gij ouwe loebas, ge ga u toch ni laten kennen zeker? Te dekke ;-)

Duvelke 27 oktober 2010 15:29

Citaat:

Ik denk het niet.

Tuurlijk wel..Daarvan word je ook moe hoor

duveltje382 27 oktober 2010 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5056312)
Wie zegt dat elke vrouw 8 jaar ouder wordt als een man?
Het is maar een gemiddelde e..
Wees is een echte vent, en gun de vrouwkes ook eens iets (moesten ze dan al langer leven ;) )

Gij ouwe loebas, ge ga u toch ni laten kennen zeker? Te dekke ;-)

:)

En vrouw wordt wel degelijk meer dan 8 jaar ouder dan een man,ze willen stoer doen en gelijk zijn aan de man,wel laat ze nu eens gelijk zijn,ik ben voor de gelijkheid tussen man en vrouw ;)

Duvelke 27 oktober 2010 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5056315)
:)

En vrouw wordt wel degelijk meer dan 8 jaar ouder dan een man,ze willen stoer doen en gelijk zijn aan de man,wel laat ze nu eens gelijk zijn,ik ben voor de gelijkheid tussen man en vrouw ;)

Niet altijd Duveltje. Dat zijn maar statistiekjes.
En als je voor gelijkheid bent..dan moet je enkel de goede dingen aan de vrouwen geven.. niet de slechte ;)

duveltje382 27 oktober 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5056320)
Niet altijd Duveltje. Dat zijn maar statistiekjes.
En als je voor gelijkheid bent..dan moet je enkel de goede dingen aan de vrouwen geven.. niet de slechte ;)

Oep amai,ik kreeg enkel maar rekeningen van de "lieve" vrouwen hoor,en dat is niet echt om mee te lachen,zouden van deze misbruiken ook statistiekjes bestaan :roll:

Firestone 27 oktober 2010 15:58

:silly:

Volgens deze "logica" zouden bijvoorbeeld rokers ook eerder met pensioen mogen, daar hun levensverwachting gemiddeld lager ligt dan die van niet-rokers.

Steve_M 27 oktober 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 5056389)

Volgens deze "logica" zouden bijvoorbeeld rokers ook eerder met pensioen mogen, daar hun levensverwachting gemiddeld lager ligt dan die van niet-rokers.

Zo is dat. Misschien kunnen we zelfmoordcontracten invoeren, waarbij mensen vroeger op pensioen gaan als ze beloven op tijd uit het leven te stappen. 5 minuten politieke moed ...

Mitgard 27 oktober 2010 16:02

Citaat:

Ik denk het niet.

:lol:

Xenophon 27 oktober 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5056395)
:lol:

Ik ben blij dat je het grappig vindt.

Dat is zo is iets anders.

duveltje382 27 oktober 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 5056389)

Zou HEEL zeker goed kunnen aanmoedigen,en ja rokers moeten betalen voor de schade dat ze aanrichten,wij moeten niet voor alles opdraaien

Das logica beste Firestone ;)

duveltje382 27 oktober 2010 16:50

Waarom deze wel goedbedoede draad,ik heb steeds afgedragen,gedumpt geweest door het (sociaal)vangnet op de straat,en nu moet ik nog gaan werken tot mijn 67 (als ik al zo oud word)

KLAUW 27 oktober 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5056176)
Waar zou ik dat zo willen,heel het pensioenstelsel zou moeten afgesteld worden op de levensverwachting van mensen ,vrouwen worden gemiddeld 8 jaar ouder dan mannen,kunnen er ook veel langer van genieten,en ik ben het beu om voor vrouwen te moeten opdraaien

Eerlijkheid moet ook hier maar eens wat heiige huisjes intrappen

Ze willen gelijk behandelt worden,wel de lusten maar ook de lasten hé,kunnen ze ineens aan hun 45 jarige loopbaan werken,zelfs als WC madam is er werk in deze tijd

Waar staat die "Vind ik leuk"-knop? Ah ja, da's hier gene fb. :lol:

duveltje382 27 oktober 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KLAUW (Bericht 5056524)
Waar staat die "Vind ik leuk"-knop? Ah ja, da's hier gene fb. :lol:

Nee

Want hier gaat het over de gelijkheid tussen man en vrouw,ik lach daar nu niet mee(hoofddoeken en ander geweld)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be