![]() |
Record filemaand=onze overheid faalt in wegenbouw
We eten ons geld op ipv onze broodnodige wegen aan te leggen, we versmachtenonze economie, De groene lobby is verlamt onze politiek want disselt iedere keer de mythe op dat er geen wegen mogen bijkomen, zitten lullen over treinen die niemand wil nemen, zitten lullen over trams die we zouden moeten nemen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101027_055 http://www.verkeerscentrum.be/verkee...ele_files_2009 je zou je afvragen, zou de structurele file nog bestaan moesten we de brusselse ring sluiten ( op vlaams grondgebied) we hebben de antwerpse ring volledig vernieuwd, en er is quasi niets veranderd aan de structurele file... het heeft mij imens verwonderd dat er niet gewoon wat meer vakken bijkwamen op de ring... inderdaad de frog humor zal hier weer bovenkomen, maar enfin.. wat als we nu eens een paar fietsautostrades maken door brussel... gekoppeld aan een paar parkings voor de ring ? Eens gezellig 10km fietsen in een afgeschermde route, kan toch leuker zijn dan een half uur in de file staan ? wat als we nu eens brusselringtaks heffen, en taks uitzondering maken voor electrische, hybride, of 'tweezitters' ? dan moeten we zonder subsidies geven aan het spoor de mensen motiveren om het openbaar vervoer te nemen, zeker vanaf de ring. wat als we nu eens een tweede ring maken voor vrachtverkeer apart... ja de E40 doen we dus niet meer over de ring lopen maar zeg maar 10-20km ernaast. |
De overheid heeft gefaalt..maar niet noodzakelijk in de wegenbouw..
Wel in het uitbouwen en attractief maken/houden van gemeenschappelijk vracht- en personenvervoer.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat maakt jou dommer dan mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk maar eens naar Kopenhagen, waar de overheid ervoor gezorgd heeft dat de stad met een verkeersinfarct werd omgetoverd naar een bijzonder leefbare, fietsvriendelijke stad waar een heel groot deel van de verplaatsingen met de fiets gebeurt. |
Citaat:
|
we kunnen misschien allemaal met paard en kar gaan, dan zijn er natuurlijk ook geen files meer.
files worden trouwens vaak expres gecreëerd. getuige die sukkel van groen (delille of zoiets) die onlangs op tv doodleuk weigerde de lichten aan een van de brusselse toeganspoorten op elkaar af te stemmen "omdat we de auto niet moeten aanmoedigen"... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder wordt er wel degelijk gezocht naar oplossingen. Een pas afgeronde mobiliteitstudie voor het knooppunt Zaventem zijn volgende mogelijke pistes geformuleerd: Citaat:
Citaat:
bron:http://www.verkeerscentrum.be/verkee...e-ring-brussel |
Ik denk dat er in het gevoerde beleid gewoon een totaal gebrek aan visie is.
Men kiest dus meestal voor kortzichtige oplossingen die weliswaar een verbetering kunnen betekenen op korte termijn, maar dat op lange termijn net helemaal niet zijn. |
Wat faalt is een bende debielen die het doodnormaal vinden dat ze verder dan 25 kilometer van hun woonst werken.
|
Citaat:
En ja de ring belasten ga je geen sluipverkeer hebben, want je heft het dus vanaf bvb de laatste afrit. |
Citaat:
Een ploegendraaier die 40 KM van zijn werk woont..8-) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be