Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Record filemaand=onze overheid faalt in wegenbouw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145593)

brother paul 27 oktober 2010 22:51

Record filemaand=onze overheid faalt in wegenbouw

We eten ons geld op ipv onze broodnodige wegen aan te leggen, we versmachtenonze economie, De groene lobby is verlamt onze politiek want disselt iedere keer de mythe op dat er geen wegen mogen bijkomen, zitten lullen over treinen die niemand wil nemen, zitten lullen over trams die we zouden moeten nemen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101027_055

http://www.verkeerscentrum.be/verkee...ele_files_2009
je zou je afvragen, zou de structurele file nog bestaan moesten we de brusselse ring sluiten ( op vlaams grondgebied)

we hebben de antwerpse ring volledig vernieuwd, en er is quasi niets veranderd aan de structurele file... het heeft mij imens verwonderd dat er niet gewoon wat meer vakken bijkwamen op de ring... inderdaad de frog humor zal hier weer bovenkomen, maar enfin..

wat als we nu eens een paar fietsautostrades maken door brussel... gekoppeld aan een paar parkings voor de ring ? Eens gezellig 10km fietsen in een afgeschermde route, kan toch leuker zijn dan een half uur in de file staan ?

wat als we nu eens brusselringtaks heffen, en taks uitzondering maken voor electrische, hybride, of 'tweezitters' ? dan moeten we zonder subsidies geven aan het spoor de mensen motiveren om het openbaar vervoer te nemen, zeker vanaf de ring.

wat als we nu eens een tweede ring maken voor vrachtverkeer apart... ja de E40 doen we dus niet meer over de ring lopen maar zeg maar 10-20km ernaast.

Eigenzinnig 28 oktober 2010 06:16

De overheid heeft gefaalt..maar niet noodzakelijk in de wegenbouw..
Wel in het uitbouwen en attractief maken/houden van gemeenschappelijk vracht- en personenvervoer..

Flanelcondoom 28 oktober 2010 06:17

Citaat:

We eten ons geld op ipv onze broodnodige wegen aan te leggen, we versmachtenonze economie, De groene lobby is verlamt onze politiek want disselt iedere keer de mythe op dat er geen wegen mogen bijkomen, zitten lullen over treinen die niemand wil nemen, zitten lullen over trams die we zouden moeten nemen.
Slechte zinsbouw.

Flanelcondoom 28 oktober 2010 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5057509)
De overheid heeft gefaalt..maar niet noodzakelijk in de wegenbouw..
Wel in het uitbouwen en attractief maken/houden van gemeenschappelijk vracht- en personenvervoer..

d.

Eigenzinnig 28 oktober 2010 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5057513)
d.

Levenservaring..daar kies ik ALLE dagen 100% opnieuw voor..ipv een ambulante kennis van den nederlandsen spelling van de juf..

Flanelcondoom 28 oktober 2010 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5057521)
Levenservaring..daar kies ik ALLE dagen 100% opnieuw voor..ipv een ambulante kennis van den nederlandsen spelling van de juf..

Ik heb nooit fatsoenlijke lessen Nederlands gehad. En ik heb hier nooit lagere school genoten.

Dat maakt jou dommer dan mij.

Eigenzinnig 28 oktober 2010 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5057523)
Ik heb nooit fatsoenlijke lessen Nederlands gehad. En ik heb hier nooit lagere school genoten.

Dat maakt jou dommer dan mij.

Intelligentie wordt dus bepaalt door het aantal lesuren nederlands..?

Flanelcondoom 28 oktober 2010 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5057529)

Nee levenservaren arbeider, ik zei iets compleet anders. Ik zei namelijk dat ik nooit lesuren Nederlands gehad heb, naast dat halfbakken gedoe van het middelbaar. Ik heb mijn Nederlands zelf geleerd.

Flanelcondoom 28 oktober 2010 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5057529)

Jan van den Berghe 28 oktober 2010 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5057325)

Er is helemaal geen nood aan meer wegen. Er is nood aan een ander mobiliteitsbeleid.

Kijk maar eens naar Kopenhagen, waar de overheid ervoor gezorgd heeft dat de stad met een verkeersinfarct werd omgetoverd naar een bijzonder leefbare, fietsvriendelijke stad waar een heel groot deel van de verplaatsingen met de fiets gebeurt.

Jan van den Berghe 28 oktober 2010 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5057536)
Nee levenservaren arbeider, ik zei iets compleet anders. Ik zei namelijk dat ik nooit lesuren Nederlands gehad heb, naast dat halfbakken gedoe van het middelbaar. Ik heb mijn Nederlands zelf geleerd.

Misschien even over de inhoud discussiëren i.p.v. te zitten vitten over zinsbouw of spelling van iemands bijdrage. Hou je kneuterigheid maar voor jezelf!

Maximus Aurelius 28 oktober 2010 07:13

we kunnen misschien allemaal met paard en kar gaan, dan zijn er natuurlijk ook geen files meer.

files worden trouwens vaak expres gecreëerd. getuige die sukkel van groen (delille of zoiets) die onlangs op tv doodleuk weigerde de lichten aan een van de brusselse toeganspoorten op elkaar af te stemmen "omdat we de auto niet moeten aanmoedigen"...

brother paul 28 oktober 2010 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5057512)
Slechte zinsbouw.

oefening baart kunst, dus ik moet nog meer posten zeker ? ik heb die twee zinnen samengetrokken, en inderdaad een dt fout. In feite moet ik dit messageboard minder gebruiken als een twitter maar enfin, wat wil je

brother paul 28 oktober 2010 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5057566)
Er is helemaal geen nood aan meer wegen. Er is nood aan een ander mobiliteitsbeleid.

Kijk maar eens naar Kopenhagen, waar de overheid ervoor gezorgd heeft dat de stad met een verkeersinfarct werd omgetoverd naar een bijzonder leefbare, fietsvriendelijke stad waar een heel groot deel van de verplaatsingen met de fiets gebeurt.

Wel toon mij eens een goeie tekst van kopenhagen , die deze oplossing beschrijft?

Pieke 28 oktober 2010 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5057325)

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101027_055

http://www.verkeerscentrum.be/verkee...ele_files_2009
je zou je afvragen, zou de structurele file nog bestaan moesten we de brusselse ring sluiten ( op vlaams grondgebied)

we hebben de antwerpse ring volledig vernieuwd, en er is quasi niets veranderd aan de structurele file... het heeft mij imens verwonderd dat er niet gewoon wat meer vakken bijkwamen op de ring... inderdaad de frog humor zal hier weer bovenkomen, maar enfin..

wat als we nu eens een paar fietsautostrades maken door brussel... gekoppeld aan een paar parkings voor de ring ? Eens gezellig 10km fietsen in een afgeschermde route, kan toch leuker zijn dan een half uur in de file staan ?

wat als we nu eens brusselringtaks heffen, en taks uitzondering maken voor electrische, hybride, of 'tweezitters' ? dan moeten we zonder subsidies geven aan het spoor de mensen motiveren om het openbaar vervoer te nemen, zeker vanaf de ring.

wat als we nu eens een tweede ring maken voor vrachtverkeer apart... ja de E40 doen we dus niet meer over de ring lopen maar zeg maar 10-20km ernaast.

Een Brusselringtaks, vanaf waar had je die graag gehad? De grote ring, de kleine ring? En wat gaat dat oplossen denk je? Als inwoner van de rand is het sluipverkeer in mijn straat en gemeente, gelegen tussen de E19 en de E40 in, soms al een ramp, en dat gaat met zulke maatregelen alleen maar erger worden.

Verder wordt er wel degelijk gezocht naar oplossingen. Een pas afgeronde mobiliteitstudie voor het knooppunt Zaventem zijn volgende mogelijke pistes geformuleerd:
Citaat:

Onderzochte maatregelen
Volgende infrastructuuroplossingen werden nader onderzocht voor de Brusselse ring tussen E40 en E40; van knooppunt Groot Bijgaarden tot knooppunt Sint-Stevens-Woluwe:
- het basisalternatief voor de Brusselse ring: scheiding van doorgaand en lokaal verkeer
- een tunnelverbinding van E40 tot E40 onder Brussel door
- het sluiten van de zuidelijke ring om Brussel
- een tunnelverbinding tussen de E40 en de E19 onder de luchthaven door
- een tweede grote Ring: Rotselaar-Mechelen-Aalst
En het grote zeer:
Citaat:

Vervolg van deze studie
De studieresultaten zullen met alle 31 betrokken overheden en instanties in groep worden besproken.
Alstemblieft. 31. We kunnen dus nog even wachten op een oplossing.
bron:http://www.verkeerscentrum.be/verkee...e-ring-brussel

Blue Sky 28 oktober 2010 10:23

Ik denk dat er in het gevoerde beleid gewoon een totaal gebrek aan visie is.
Men kiest dus meestal voor kortzichtige oplossingen die weliswaar een verbetering kunnen betekenen op korte termijn, maar dat op lange termijn net helemaal niet zijn.

Flippend Rund 28 oktober 2010 10:25

Wat faalt is een bende debielen die het doodnormaal vinden dat ze verder dan 25 kilometer van hun woonst werken.

brother paul 28 oktober 2010 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 5057648)
Een Brusselringtaks, vanaf waar had je die graag gehad? De grote ring, de kleine ring? En wat gaat dat oplossen denk je? Als inwoner van de rand is het sluipverkeer in mijn straat en gemeente, gelegen tussen de E19 en de E40 in, soms al een ramp, en dat gaat met zulke maatregelen alleen maar erger worden.

Verder wordt er wel degelijk gezocht naar oplossingen. Een pas afgeronde mobiliteitstudie voor het knooppunt Zaventem zijn volgende mogelijke pistes geformuleerd:

En het grote zeer:
Alstemblieft. 31. We kunnen dus nog even wachten op een oplossing.
bron:http://www.verkeerscentrum.be/verkee...e-ring-brussel

een citytaks hef je door iedereen een RFID badge te verkopen, (zeg maar gratis met de taks) en lussen in te bouwen in de weg, dus iedereen die over die lussen rijdt wordt getraceerd en betaalt belastingen.

En ja de ring belasten ga je geen sluipverkeer hebben, want je heft het dus vanaf bvb de laatste afrit.

Eigenzinnig 28 oktober 2010 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5057894)
Wat faalt is een bende debielen die het doodnormaal vinden dat ze verder dan 25 kilometer van hun woonst werken.

Wat faalt is een bende debielen die allemaal op hetzelfde uur willen werken..

Een ploegendraaier die 40 KM van zijn werk woont..8-)

Flanelcondoom 28 oktober 2010 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5057581)
oefening baart kunst, dus ik moet nog meer posten zeker ? ik heb die twee zinnen samengetrokken, en inderdaad een dt fout. In feite moet ik dit messageboard minder gebruiken als een twitter maar enfin, wat wil je

Oefening baardkunst.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be