![]() |
Waalse regering pompt 200 miljoen in schuldverlichting!
Rap nog profiteren van de federale pot alvorens ze zelf moeten opdraaien voor de uitgaven, of , Wallonië verarmt niet, want ze kunnen zelfs aflossen?? Wie kan er nog aan uit?
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...79909-3137.art |
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...roblemen.dhtml Citaat:
|
dubbel :(
|
Eddy, je artikel kende ik ook. Daarom is dat wat vandaag verschijnt een raadsel. Wat steekt erachter??
|
Citaat:
Gewoon dat ze beseffen dat ze iets aan hun schuld moeten doen. Hij riep toen daarvoor op, en ze hebben hem gehoord. Van hun budget dat normaal naar het Marshall plan gaat, pitsen ze 200 miljoen af om versnelde schuldaflossing te doen. Anders swingen de kosten de pan uit binnenkort. Is gewoon goed bestuur. |
Is dat allemaal Waals geld of zit er iets tussen vanuit de Solidariteitstransfer?
Natuurlijk ben ik langs de andere kant wel blij= begrotingstekorten oplossen tegen 2014 en dan splitsen, iedereen begint met een propere lei. |
Citaat:
sorry maar je brengt me echt aan het lachen reality check: BUITEN het tekort op de begroting, wat wil zeggen dat ze gaan BIJLENEN om toe te komen om alles te betalen, hebben we een staatsschuld van 100% BBP !!! Niet bepaald een schone lei he ;) En om op je eerste vraag te antwoorden: dat is geld van hun eigen budget. |
Citaat:
zijn die 25 miljard nu de intresten of de totale staatsschuld, of is het misschien nog iets anders? Ik iemand mij dit is degelijk uitleggen, al blijf ik bij mijn standpunt dat het feit dat dit bedrag niet daadkrachtig wordt weggewerkt het Belgisch failliet op alle vlakken aantoont. Ik denk dat we daar tot een zelfde conclusie komen, niet? |
Een failliet wordt op de volledige waarde van het land berekend hé :) Als de liberalen nog wat gebouwen verkopen dan kan het er nog sneller zijn dan gedacht
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je het niet goed hebt gesnapt, zoals je aangeeft, dan nog een sluiertje oplichten : België kan het zich veroorloven om 100% schulden te hebben, makkelijker dan andere landen, omdat het grootste deel van de schulden door het eigen binnenland (spaarders, banken, obligaties) wordt gefinancierd. Andere landen zouden daar niet zo makkelijk mee wegkomen en speculeerders aantrekken en op de vingers worden getikt door de EU-eurozone. Toch zitten we zowat aan het maximum dat nog een beetje veilig is. Hoog tijd dus om er iets aan te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be