Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Harry Mulish terminaal: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145651)

Derk de Tweede 29 oktober 2010 09:25

Harry Mulisch terminaal:

Volgens Marcel van Dam, een goede vriend van Mulisch, is de auteur er 'ernstig aan toe'. Andere bronnen melden dat hij geen mensen thuis meer ontvangt en is gestopt met eten.

Mulisch behoort samen met Gerard Reve en Willem Frederik tot 'De Grote Drie' naoorlogse schrijvers. Hij schreef onder meer de bekende boeken De ontdekking van de hemel, De aanslag en Twee vrouwen.

Cdude 29 oktober 2010 10:37

eindelijk ...

Den Duisteren Duikboot 29 oktober 2010 10:48

De Aanslag was verplichte lectuur op school. Het zal mijn afkeer van Mulisch wel deels verklaren, ofschoon Hermans dezelfde behandeling wél doorstond...

kiko 29 oktober 2010 17:43

Als mens vind ik het nieuws een tragedie, niets minder.

Als schrijver is hij enorm overschat.

fb718882 29 oktober 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5059753)
Volgens Marcel van Dam, een goede vriend van Mulisch, is de auteur er 'ernstig aan toe'. Andere bronnen melden dat hij geen mensen thuis meer ontvangt en is gestopt met eten.

Mulisch behoort samen met Gerard Reve en Willem Frederik tot 'De Grote Drie' naoorlogse schrijvers. Hij schreef onder meer de bekende boeken De ontdekking van de hemel, De aanslag en Twee vrouwen.

Vandaag op radio 1 Nederland gehoord dat Harry Mulisch al 2 maanden zwaar ziek is , en dat de kans groot is dat hij een van de volgende dagen zal sterven .

Derk de Tweede 29 oktober 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 5060826)
Vandaag op radio 1 Nederland gehoord dat Harry Mulisch al 2 maanden zwaar ziek is , en dat de kans groot is dat hij een van de volgende dagen zal sterven .

Die Mulisch was me er één, rokkenjager en niet bepaald een vriend van de echte nummer 1.
Ik wens toch alle sterkte toe in deze laatste dagen op Aard.

kiko 29 oktober 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5060935)
Die Mulisch was me er één, rokkenjager en niet bepaald een vriend van de echte nummer 1.
Ik wens toch alle sterkte toe in deze laatste dagen op Aard.

Gerard Reve nummer 1 ? Misschien, maar toch niet de nummer 1 van de beste schrijvers. Reve bengelt ergens beneden op plaats 6247.

Bovenbuur 29 oktober 2010 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5060949)
Gerard Reve nummer 1 ? Misschien, maar toch niet de nummer 1 van de beste schrijvers. Reve bengelt ergens beneden op plaats 6247.

Mwah, da's nog altijd een paar ordes van grootte beter dan Adriaan van Dis. [/persoonlijke kuistocht]

Derk de Tweede 29 oktober 2010 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5060950)
Mwah, da's nog altijd een paar ordes van grootte beter dan Adriaan van Dis. [/persoonlijke kuistocht]

Wel kampioen overschrijven. :|

Alexandr Borodin 30 oktober 2010 12:43

Citaat:

Inderdaad. Hugo Claus hangt daar ook ergens rond.

Jazeker 30 oktober 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5060746)
Als mens vind ik het nieuws een tragedie, niets minder.

Als schrijver is hij enorm overschat.

Als mens vond ik 'm ook niet zo leuk. Had een prijs voor een of ander beste boek geweigerd omdat hij vond dat er niet genoeg geld aan vast hing. Ik vind die mens een zure mossel. Als ze me morgen "slechts" 100 euro uitkeren ter erkenning van mijn werk als freelance programmeur, dan ga ik die halen. Ik ga er wel geen kostuum voor kopen want dan wordt de kosten-baten analyse een beetje negatief.

Jazeker 30 oktober 2010 14:41

Citaat:

shockeren in de tijden toen dat nog niet kon, dat deed ie. Krijgt hij nog altijd bloemetjes voor.

kiko 30 oktober 2010 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5062097)
Als mens vond ik 'm ook niet zo leuk. Had een prijs voor een of ander beste boek geweigerd omdat hij vond dat er niet genoeg geld aan vast hing.

Het zou kunnen, maar ik denk dat je verwart met Jeroen Brouwers.

Derk de Tweede 30 oktober 2010 21:25

NOS tt blundert alweer:

Jazeker 31 oktober 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5062463)
Het zou kunnen, maar ik denk dat je verwart met Jeroen Brouwers.

Ik denk dat je gelijk hebt. Blijft dat Mulisch een zure mossel was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be