![]() |
De wetenschap weet niks.
De wetenschap meent veel te weten, maar heeft de wetenschap het weten zelf ooit eens onderzocht?
Ik bedoel: heeft de wetenschap het weten zelf ooit eens in een reageerbuisje gedaan om het geheel en al experimenteel te kunnen onderzoeken, dus krachtens haar eigen dogma, dat ze alles experimenteel kan bewijzen. Zo niet, dan stel ik dat de wetenschap eigenlijk geheel en al niks weet, omdat ze het weten zelf nooit heeft bewezen. Haar hele fundament: het weten is dan volkomen waardeloos, want onbewezen. :lol: |
Er zijn zo veel dingen die niet in een reageerbuisje passen.
En nu de redenering verder door trekken. Wie "weet"? Wij? Bestaan wij wel? :p |
Citaat:
Zo niet, dan stel ik dat gij eigenlijk geheel en al niks weet. Uw hele fundament: het weten is dan volkomen waardeloos, want onbewezen. |
Citaat:
Dus duidelijk moeten kunnen laten zien wat het is. Zo niet, dan is haar eigen fundament ondergraven. Citaat:
|
Citaat:
Nu dat bewezen is geloof ik jou nu weg. Wat, ben je er nog? Maar ik heb toch juist bewezen dat jij nu weg bent? Wat ik geloof moet namelijk waar zijn, want ik geloof erin! |
Citaat:
Citaat:
Wat alleen maar mijn stelling bewijst dat de wetenschap niks weet. Citaat:
En ik heb het hier niet over subjectieve meningen, maar over de wetenschap die meent algemeen geldende waarheden te verkondigen, dat wil zeggen: experimenteel te kunnen bewijzen wat ze zegt. Maar het weten zelf kan ze niet experimenteel bewijzen. Niet in een reageerbuisje en ook niet daar buiten als zijnde een veel groter ding. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn microwezentjes worden filosofische bewezen, dus in het denken zelf. Opnieuw blijkt gij er dus niks van te begrijpen, want het is de wetenschap die beweert alles experimenteel te kunnen bewijzen, niet ik. Ik erken het denken zelf als bewijsvoering. |
Citaat:
Citaat van Bovenbuur: Geloof is wat dat betreft beter, want waar je over weten niet alles kan weten kan je wel heilig geloven in heilig geloven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloven is gelijk aan pure subjectieve willekeur. In de filosofie geldt de discussie met argumenten. En wat de wetenschap betreft: die moet zich beperken tot alleen maar kijken en niet gaan denken, want het denken zelf kan ze niet bewijzen. Citaat:
Ze moet zich beperken tot het zien en daarbij verder niks zeggen, want dan gaat ze haar boekje, haar eigen dogma's te buiten. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als denken bewijs is, en ik denk dat ge dom zijt, dan is het bewezen dat ge dom zijt. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk eens na over wat het verschil is tussen een ding (proefbuis) en een levend wezen (microwezen). Citaat:
Dogma's (onbewezen stellingen) vindt je in de kerk en in de natuurwetenschappen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou net zo goed een scheet kunnen laten en mij proberen wijs te maken dat dat nu de heilige geest is. :-P |
Citaat:
Je spuwt gewoon je dogmatische mantra keer op keer uit, een litanie van dogmatiek maar als incapabele denker herken je het niet voor wat het is. Citaat:
Ik denk dat je dom bent dus ben je dom. QED Citaat:
Echte scheten stinken minder dan jouw geraaskal. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze verwarren denken met het in hun broek doen. Mamma moet het dan maar weer opruimen. Citaat:
Nou inderdaad: zelfs winden laten kun je niet. Ze schieten naar boven en komen je strot uit. :-P |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wel bestaan atomen uit ruimteschepen en daarin wonen de microwezens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Obvious troll is obvious.
|
U verwart weten met geloven.
|
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be